Tilbake til hverdagen

2 søte små

Forumet er livet
Januarskatter 2015
Augustbarna 2021
Og så godt det skal bli. Inne i siste helgen av ferien for mannen, jeg er høygravid og kan sånn sett føde når som helst og ungene skal tilbake til bhg og sfo på mandag. Selv om det er vemodig at ferien er over for denne gang kjenner jeg det skal bli godt å få barna tilbake til hverdagen etter 4-5 uker ferie. For nå merkes det at ungene har hatt ferie lenge sammen, mye krangling om oppmerksomhet og jeg som er vond og hormonell og tåler lite nå i innspurten sv svangerskapet.

Eldste på 6.5 år er i tillegg i verste 6 års alder hvor alle for gjennomgå for hans til tider vrede av skulle stikke seg frem. Er blitt skikkelig frekk, skal dominere både søsken og oss foreldre og er så hissig at jeg lurer på hvilken unge dette er. På skolen er han derimot gutten som nekter å snakke, sitter helt i ro osv, og så får vi utløp for hele følelsesspekteret hjemme. Utrolig slitsomt i lengden kjenner jeg når den hormonelle svangerskapsboblen min tar overhånd.

Det skjønner jeg godt at er utfordrende ❤️
Her har vi et klistremerke på snart 5 måneder og en på 3,5 år som liker å sjekke hvor langt strikken kan tøyes. Dårlig kombo med mor sjøl som ikke akkurat sover så innmari bra for tiden :hilarious:
Ser absolutt frem til at han kan være et par timer i barnehagen. Også kan jeg heller ha litt overskudd og tid til å være sammen med han når han er hjemme igjen.

Jeg merker på minstemor på 5,5 at hun er litt brakkesyk og lengter etter vennene sine, hun har hatt fri i 4 uker nå, fra hun sluttet i bhg. På mandag begynner hun på Sfo, og hun gleder seg!!!

De to eldste har hele 9 uker sommerferie i år og har altså enda 3 uker igjen før skolen starter, men jeg og mannen skal på kontoret (tror jeg, må dobbeltsjekke om det er utvidet hjemmekontor-ordning grunnet nytt lokalt utbrudd) fra mandag så hverdagen kommer tilbake.

Minstemor trenger det og gleder seg. Jeg kunne godt hatt fri lenger, men hverdagen kommer. Det blir tidspress og stress med en halv time kortere åpent på Sfo enn det varfør ferien. Og med en førsteklassing og kryssing av hovedvei er ikke det å gå selv så aktuelt enda, så da er det å hente og levere da.

Jaja. Nedtelling til juleferien setter jeg opp første dag på jobb, også satser jeg på å ta noen dager fri i høstferien. Men det er for å reise så ikke avslapping. Men kos med nevøen, så helt klart verd reisen altså.

Jeg merker på minstemor på 5,5 at hun er litt brakkesyk og lengter etter vennene sine, hun har hatt fri i 4 uker nå, fra hun sluttet i bhg. På mandag begynner hun på Sfo, og hun gleder seg!!!

De to eldste har hele 9 uker sommerferie i år og har altså enda 3 uker igjen før skolen starter, men jeg og mannen skal på kontoret (tror jeg, må dobbeltsjekke om det er utvidet hjemmekontor-ordning grunnet nytt lokalt utbrudd) fra mandag så hverdagen kommer tilbake.

Minstemor trenger det og gleder seg. Jeg kunne godt hatt fri lenger, men hverdagen kommer. Det blir tidspress og stress med en halv time kortere åpent på Sfo enn det varfør ferien. Og med en førsteklassing og kryssing av hovedvei er ikke det å gå selv så aktuelt enda, så da er det å hente og levere da.

Jaja. Nedtelling til juleferien setter jeg opp første dag på jobb, også satser jeg på å ta noen dager fri i høstferien. Men det er for å reise så ikke avslapping. Men kos med nevøen, så helt klart verd reisen altså.
Ja merker ungene her også savner vennene sine og gleder seg til å se dem igjen selv om ferien godt sånn sett kunne vart litt lenger. Kunne holdt dem hjemme lenger, men med termin rett rundt hjørnet trenger jeg også noen timer til å samle krefter til fødsel. Og barna har også godt av den sosiale omgangen i bhg/sfo og å treffe andre:-).

Her har vi heldigvis ferie alle mann både høstferien og jul, jobber som sykepleier til vanlig så fri i julen er ikke noe jeg får med mindre jeg er i permisjon. Får sjelden og aldri ferie i desember men heldigvis til nå sluppet unna å jobbe kveld både julaften og nyttårsaften. Men julen blir jo allikevel amputert med å jobbe dagtid og 1. og 2. juledag.

Ja merker ungene her også savner vennene sine og gleder seg til å se dem igjen selv om ferien godt sånn sett kunne vart litt lenger. Kunne holdt dem hjemme lenger, men med termin rett rundt hjørnet trenger jeg også noen timer til å samle krefter til fødsel. Og barna har også godt av den sosiale omgangen i bhg/sfo og å treffe andre:).

Her har vi heldigvis ferie alle mann både høstferien og jul, jobber som sykepleier til vanlig så fri i julen er ikke noe jeg får med mindre jeg er i permisjon. Får sjelden og aldri ferie i desember men heldigvis til nå sluppet unna å jobbe kveld både julaften og nyttårsaften. Men julen blir jo allikevel amputert med å jobbe dagtid og 1. og 2. juledag.

Jeg jobber som regnskapsfører så vi oppfordres til å ta fri i juleferien for å lade mentale batterier, i januar starter vi jo med årsoppgjør fra første arbeidsdag. Jeg er vanligvis ferdig med overtiden i tide til å ta en feriedager dagen før min datters bursdag i slutten av februar. For da må huset vaskes og det må bakes kake, etter to mnd med overtid vekselsvis på meg og mannen så vi knapt har en fri ettermiddag sammen på 8-9 uker annet en og annen helg vi da prioriterer ungene.

Vanligvis har vi ikke fri i høstferie eller vinterferie men i år er planen å ta 2-3 dager i høstferien sånn at vi kan reise og treffe nevøen vår igjen. Vinterferien går neppe å reise for den er på tampen av årsoppgjøret for min del. Og mannen er ikke ferdig før lenge etter meg. Så da er ungene hos mine foreldre mens vi jobber.

Men juleferien og påskeferien hhv rett før og ikke så lenge etter årsoppgjøret, da pleier jeg å avspassere årsoppgjørstimer, timer borte fra barna tar jeg ut i timer jeg har med barna. Føles rett.

Ofte tar jeg en fridag eller to i løpet av høsten også, julegavehandel. I år skal vi visst på 2 dagers kurs ca da jeg pleier ha den fridagen, så vi får se hva jeg får til. (Vi har definitivt minst å gjøre de siste par dagene hver mnd, så det timer arbeidagiver logisk nok til å bruke da de to siste arbeidsdagene i november til kurs. Jeg pleier også å ta disse random fridagene på nettopp siste dag i mnd sånn at det uke er behov for vikar)

Jeg ser for meg er rotterace denne høsten. Eldste begynner på u. Skolen. Mellomste fortsetter barneskolen, skal gå i 5. Og mknstrmoe sluttet i bhg for hun behynner i 1. Derved er det ikke lenger 2 med lekser, men 3. Og lekser i 1. Klasse skal ha rett oppfølging, lese for en forelder etc leksene til de eldste gjør de i stor grad selv og viser oss etterpå. Men de fleste årene er det krav om mye involvering. Samtidig er det korps og kulturskole. Håndball. Speider. Og så er vel også minstemor aktuell for fritidsaktiviteter, fotball sikkert. Og evt barnedans, evt om det startes håndballlag for dem, der vet jeg ikke. (korsp og speider skal hun nok også inn i, men ikke før om et par år, de starter i 3. Klasse)

Pust med magen, om 30 år er jeg pensjonist, satser jeg på. (den sommeren blir jeg 72, så da bør vel sommerferien få være uten at jeg er forventet tilbake i august.)

Vel, det er en hektisk tid denne høsten her. Men det går seg nok til.

Jeg jobber som regnskapsfører så vi oppfordres til å ta fri i juleferien for å lade mentale batterier, i januar starter vi jo med årsoppgjør fra første arbeidsdag. Jeg er vanligvis ferdig med overtiden i tide til å ta en feriedager dagen før min datters bursdag i slutten av februar. For da må huset vaskes og det må bakes kake, etter to mnd med overtid vekselsvis på meg og mannen så vi knapt har en fri ettermiddag sammen på 8-9 uker annet en og annen helg vi da prioriterer ungene.

Vanligvis har vi ikke fri i høstferie eller vinterferie men i år er planen å ta 2-3 dager i høstferien sånn at vi kan reise og treffe nevøen vår igjen. Vinterferien går neppe å reise for den er på tampen av årsoppgjøret for min del. Og mannen er ikke ferdig før lenge etter meg. Så da er ungene hos mine foreldre mens vi jobber.

Men juleferien og påskeferien hhv rett før og ikke så lenge etter årsoppgjøret, da pleier jeg å avspassere årsoppgjørstimer, timer borte fra barna tar jeg ut i timer jeg har med barna. Føles rett.

Ofte tar jeg en fridag eller to i løpet av høsten også, julegavehandel. I år skal vi visst på 2 dagers kurs ca da jeg pleier ha den fridagen, så vi får se hva jeg får til. (Vi har definitivt minst å gjøre de siste par dagene hver mnd, så det timer arbeidagiver logisk nok til å bruke da de to siste arbeidsdagene i november til kurs. Jeg pleier også å ta disse random fridagene på nettopp siste dag i mnd sånn at det uke er behov for vikar)

Jeg ser for meg er rotterace denne høsten. Eldste begynner på u. Skolen. Mellomste fortsetter barneskolen, skal gå i 5. Og mknstrmoe sluttet i bhg for hun behynner i 1. Derved er det ikke lenger 2 med lekser, men 3. Og lekser i 1. Klasse skal ha rett oppfølging, lese for en forelder etc leksene til de eldste gjør de i stor grad selv og viser oss etterpå. Men de fleste årene er det krav om mye involvering. Samtidig er det korps og kulturskole. Håndball. Speider. Og så er vel også minstemor aktuell for fritidsaktiviteter, fotball sikkert. Og evt barnedans, evt om det startes håndballlag for dem, der vet jeg ikke. (korsp og speider skal hun nok også inn i, men ikke før om et par år, de starter i 3. Klasse)

Pust med magen, om 30 år er jeg pensjonist, satser jeg på. (den sommeren blir jeg 72, så da bør vel sommerferien få være uten at jeg er forventet tilbake i august.)

Vel, det er en hektisk tid denne høsten her. Men det går seg nok til.
Ja hektiske tider med barn på skole, jobb osv. Har en tante og onkel som begge jobber som revisorer og har travle tider på nyåret. De har ikke barn da så slipper å tenke på den delen. Men travelt og mye overtid allikevel med årsoppgjør som de skal komme seg gjennom.

Her har jeg foreløpig bare eldste på skolen - han skal opp i 2. klasse nå til høsten så blir spennende. Men hektisk allikevel. Nr 2 skal gå siste året i bhg på skolegruppen så blir det nok litt der også. De vil begge gå på aktiviteter som skal følges opp. Nr 3 skal opp på stor avd nå til høsten så ny epoke det også. Og hun er skikkelig sta og vet hvilke knapper hun skal trykke på for å irritere eldstemann så mye krangling mellom de 2. Heldigvis er de foreløpig veldig klar for å hilse på huleboeren, så de synes tiden går altfor sent til lillesøster velger å komme. De vil helst ha meg avgårde på sykehus for lenge siden for å få lillesøster.

Jeg gleder meg til skolestart for eldste, men skulle gjerne ha noen uker til med ferie :) da jeg var høygravid var det annerledes! Lykke til med innspurten <3

Jeg liker aller best hverdagen, så ser fram til normal hverdag igjen fra mandag.

Her har vi alltid elsket ferier, blir aldri lei det . Så vi har alltid hatt 7 -8 uker ferie

Jeg er litt delt, elsker sommeren for da får jeg tilbragt mye tid sammen med min familie, som jeg treffer alt for lite pga avstand. Vi kom hjem idag etter to uker hos min mor, og det er godt og vondt på samme tid. Vi er ikke ferdig med ferie da, starter opp 9. Eller ikke jeg da, barnehagen starter ikke før 10 og da er det tilvenning av minstemann. Det gleder jeg meg til, etter å ha kombinert noe hjemmekontor med en ekstremt travel ettåring.

Jeg jobber deltid så håper å få brukt den ledige tida der begge er i barnehagen til å få ferdig endel oppussingsprosjekter. Og litt roligere dager, ikke minst. :p

Jeg savner ikke hverdagen. Så mye stress og kav og mas. Elsker ferier med lite planer. Nå lever vi dag for dag :P Er veldig glad for at jeg er i permisjon når skolen starter opp igjen så slipper jeg å stresse til jobb. Måtte ferien bare vare og vare...

Jeg er også langt mer glad i ferie enn hverdag, men setter alle kluter inn for å like hverdagenen likevel, det er flest av dem.

Nå har jeg krabbet til sengs, tidligere enn vanlig, og skal aktivere de faste alarmene mine. I morgen skal jeg på jobb. Etter først å ha levert minstemor til sin alle første dag på Sfo.

Jeg gleder meg til hverdagen :shy: hvertfall ifht hvordan de to siste ukene har vært der både jeg og samboer har jobbet, mens ungene har hatt ferie. Vært litt stress med å samkjøre med samboer og barnevakt slik at noen alltid er med ungene:p
Underholde dem før kveldsvakt, ordne klar middag som barnevakt bare kunne varme, gå på jobb, rekke hjem for å avløse barnevakt som blir hentet av moren. Gjenta neste dag :p

Nå kan vi kanskje få fullført huset og begynne med flytting snart :D

Her har vi alltid elsket ferier, blir aldri lei det . Så vi har alltid hatt 7 -8 uker ferie
Hvordan får dere voksene så lang ferie? Vi har bare 3 uker og det er altfor kort. Ønsker meg minste fire uker :)
Hverdagen synes jeg bare er slitsomt og mer slitsom sksl den bli i år med alle ettermiddager opptatte.

Hvordan får dere voksene så lang ferie? Vi har bare 3 uker og det er altfor kort. Ønsker meg minste fire uker :)
Hverdagen synes jeg bare er slitsomt og mer slitsom sksl den bli i år med alle ettermiddager opptatte.
Jobber vel enten i skolen eller ikke har fast jobb kanskje. Jeg har hatt 5 uker pga turnusen min. Har bare 50% fast.

Jobbet på skole noen år , etterhvert ble dey lang ferie på barnet og vi forekldre delte oss opp

Jobbet på skole noen år , etterhvert ble dey lang ferie på barnet og vi forekldre delte oss opp
Så dere voksene har ikke fri sammen? Her har barna hele skoleferien, men ser de kjeder ser en del når vi har lange dager på jobb

Og så godt det skal bli. Inne i siste helgen av ferien for mannen, jeg er høygravid og kan sånn sett føde når som helst og ungene skal tilbake til bhg og sfo på mandag. Selv om det er vemodig at ferien er over for denne gang kjenner jeg det skal bli godt å få barna tilbake til hverdagen etter 4-5 uker ferie. For nå merkes det at ungene har hatt ferie lenge sammen, mye krangling om oppmerksomhet og jeg som er vond og hormonell og tåler lite nå i innspurten sv svangerskapet.

Eldste på 6.5 år er i tillegg i verste 6 års alder hvor alle for gjennomgå for hans til tider vrede av skulle stikke seg frem. Er blitt skikkelig frekk, skal dominere både søsken og oss foreldre og er så hissig at jeg lurer på hvilken unge dette er. På skolen er han derimot gutten som nekter å snakke, sitter helt i ro osv, og så får vi utløp for hele følelsesspekteret hjemme. Utrolig slitsomt i lengden kjenner jeg når den hormonelle svangerskapsboblen min tar overhånd.
Skjønner deg godt. Var der for 2 år siden. Men ei på 6 og en på 3.5 mens jeg var høygravid. Var en slitsom og varm sommer. Heldigvis blir det bedre neste år for dere.

Selv skulle den vart litt lengre. Men her har barna hatt fri siden siste skoledag og mellomste starter i bhg 16 august og eldste på skolen 18 august. Minste starter i bhg 30 august. Så ble lang ferie i år. Var deilig siden i starten så var svigerfar dårlig og nyoperert så barna trengte en del tid med han. Svogeren min har permisjon med tvillinger som er 4 mnd y gre enn min yngste så var litt leke kammerater. Fikk ny nevø i juni og eldste broren der var plutselig hos svigers litt også. Vi bor vegg i vegg og deler hage så da ses vi ofte ute. Nesten rart på campingplasser for jeg ser nesten ikke 8 åringen. Hu er med venner og sykler hele tiden. Ser Hu til frokost, middag og når hu skal legge seg. Jeg veit akkurat hvor Hu er og hvem Hu er sammen med. Ene ungen der var med oss å sykle litt her en dag.

Back
Topp