Til syden i uke 31[emoji28]

Vi har også en med på 1,5 år. Er spent på flyturen, vi har ikke bestilt ekstra sete til han.. har dere? Tenker å pakke en sekk med fly-underholdning og krysser fingrene for at han sover mye. Veldig aktiv til vanlig.. :p
Ikke eget sete nei...:p Hun haaaater å sitte fastspent, så flyturer før har gått både bra og dårlig. Men vi reiser på kvelden, så jeg satser på at hun sover noe. Også har hun begynt å kunne sitte lenge å se på f.eks Karsten og Petra, så har med iPaden.

Nei så kjedelig![emoji30] kan jeg spørre om hvorfor du må det? Du hadde ikke fått låv å ta ut en uke ferie til å reise nå da?

Fikk svangerskapsforgiftning forrige svskap på slutten plutselig etter super form hele vegen. Så de følger nøye med. Kan ikke reise no sted

Ikke eget sete nei...:p Hun haaaater å sitte fastspent, så flyturer før har gått både bra og dårlig. Men vi reiser på kvelden, så jeg satser på at hun sover noe. Også har hun begynt å kunne sitte lenge å se på f.eks Karsten og Petra, så har med iPaden.

Vår har bare en flytur bak seg, da var han 8 mnd og sov mesteparten av tiden (selve flyturen var bare en time da).

Tenker også å ta med ipaden. Har du noen gode tips til apper til den alderen? :)

Vår har bare en flytur bak seg, da var han 8 mnd og sov mesteparten av tiden (selve flyturen var bare en time da).

Tenker også å ta med ipaden. Har du noen gode tips til apper til den alderen? :)
Vi bruker for det meste NRKSuper. Så har vi lastet ned noen episoder av Sangfoni (kjempepopulært!) som hun kan se offline. Største utfordringen er jo å få på henne headset så hun hører noe på flyet:p

Vi bruker for det meste NRKSuper. Så har vi lastet ned noen episoder av Sangfoni (kjempepopulært!) som hun kan se offline. Største utfordringen er jo å få på henne headset så hun hører noe på flyet:p

Vår elsker også sangfoni, særlig bæ bæ lille lam og blinke blinke stjernelill er populære :p visste ikke at man kunne laste ned til offline, det må vi jo gjøre! :)

Vår elsker også sangfoni, særlig bæ bæ lille lam og blinke blinke stjernelill er populære :p visste ikke at man kunne laste ned til offline, det må vi jo gjøre! :)
Vi lastet det ned fra youtube. Er en stund siden nå, og den gang lå det tre hele episoder slått sammen i en. Men den er borte fra YouTube nå ser jeg.

Er så misunnelig på alle dere som skal til syden i sommer - kos dere! :) Her blei det vurdert som for risikabelt mht oppfølging under svangerskapet og tidlig fødsel sist svangerskap :P Håper på sol og greie temperaturer i Norge ;)

Jeg har såååå lyst å bestille en sydentur i sommer, når jeg er rundt 30 uker. Men samboeren er så skeptisk til å reise når jeg er kommet såpass langt. :( Hadde egentlig bestemt oss for å bare være hjemme og ta det med ro. Jeg tror det går helt fint å reise så lenge man ikke har store plager i svangerskapet!
God tur dere som skal ut og reise i sommer :D

Jeg dro til Bulgaria i uke 30 med sønnen min, fikk rier der nede men rakk meg akkurat hjem, før han kom 3 dager etterpå (Fikk utsatt fødselen i 3 dager med riehemmende)
Jeg hadde aldri reist til syden i 3.trimester igjen :)

Jeg dro til Bulgaria i uke 30 med sønnen min, fikk rier der nede men rakk meg akkurat hjem, før han kom 3 dager etterpå (Fikk utsatt fødselen i 3 dager med riehemmende)
Jeg hadde aldri reist til syden i 3.trimester igjen :)

Det hørtes ikkje ut som en avslappende og stressfri ferie :( Godt å høre at alt gikk bra og at du slapp å føde der :)

Sjekk (reise)forsikringa di - om den dekker - og ring gjerne og spør - her stod det at svangerskap og fødsel ikke dekkes - men da eg spurte om hvorfor ikke, og han eg prata med fikk sjekket litt videre var svaret som følger:
"Normale" plager ift svangerskap dekkes ikke - graviditet er ingen sykdom.
Men: uventede,akutte eller uforutsette ting som skjer i forbindelse med svangerskap eller for tidlig fødsel (før uke 36 tror eg) dekkes som andre sykdommer, inkl full dekning for fødsel i utlandet om det er for tidlig fødsel.

Det blir jo noe veldig annet enn det som står i forsikringsdokumentene nemlig.... gjensidige reise pluss dette, etter å ha fått vite dette ville eg tenkt at ferie er fint - men ville nok sikret meg om at det er ok reise (ikke masse mellomlandinger) og at det er godt helsevesen i nærheten. Men nå er ferien planlagt i norge i år, selv om det kunna frista med litt mer varme

Sjekk (reise)forsikringa di - om den dekker - og ring gjerne og spør - her stod det at svangerskap og fødsel ikke dekkes - men da eg spurte om hvorfor ikke, og han eg prata med fikk sjekket litt videre var svaret som følger:
"Normale" plager ift svangerskap dekkes ikke - graviditet er ingen sykdom.
Men: uventede,akutte eller uforutsette ting som skjer i forbindelse med svangerskap eller for tidlig fødsel (før uke 36 tror eg) dekkes som andre sykdommer, inkl full dekning for fødsel i utlandet om det er for tidlig fødsel.

Det blir jo noe veldig annet enn det som står i forsikringsdokumentene nemlig.... gjensidige reise pluss dette, etter å ha fått vite dette ville eg tenkt at ferie er fint - men ville nok sikret meg om at det er ok reise (ikke masse mellomlandinger) og at det er godt helsevesen i nærheten. Men nå er ferien planlagt i norge i år, selv om det kunna frista med litt mer varme

Kjempegodt tips :) jeg snakket med forsikringsselskapet vårt (if/europeiske reiseforsikring) og fikk ca samme svar som deg. De dekker ikke fødsel/komplikasjoner etter uke 36, og heller ikke avbestilling pga vanlige svangerskapsplager, men uforutsette komplikasjoner og for tidlig fødsel dekkes. I våre vilkår sto det et punkt med "svangerskap og frivillig abort" under overskrifta "dekkes ikke", men jeg fikk forklart at dette gjaldt dersom man feks ble gravid i utlandet og ville ta abort så dekket de ikke det. Han jeg snakket med var veldig glad for at jeg undersøkte dette før vi reiste :)

Hei :) Jeg hører til oktober forumet, men sniker litt på september :) Jeg er i uke 28 nå og kom hjem fra Mallorca i går. Vi var en uke i Alcudia, med to barn på 10 år. Flyturen gikk strålende, støttestrømper og gikk hver halv time på toalett pga vanndrikking. Så tror ikke det skal være noe problem å fly. Men jeg sleit med varmen, prøvde og ligge i sola første dagen. Det gikk veldig dårlig pga jeg følte jeg kokte i hele kroppen. Så jeg lå under en parasoll i en uke, det var lite moro da de andre badet og solte seg.... Vi hadde all inklusive og de siste dagene var jeg så lei maten. Turte ikke spise salat, grønnsaker, eller noe. Pluss at det var bare dispenser brus, farris og vann.... Vi skulle gå på shopping første kvelden, endte med at jeg ble så sliten at vi måtte tilbake til hotellet :( Så for min del kunne jeg unngått hele turen, men for barna og mannen sin skyld var det verdt det :)

Jeg var for 2 uker siden, var da i uke 29. Selve ferien var veldig bra, badet og slappa av på stranda hver dag. Men ble som hun over her lei av maten til slutt.
Etter jeg kom hjem har formen min blitt skikkelig dårlig, så regner med det bare var flaks at det ikke var sånn på ferie...

Vi reiser til Italia om 5 dager og blir borte i 2 uker. Uke 31 imorgen..
Er fortsatt optimist og tror/håper det skal gå fint med varmen. Vi har vært heldig med været på norgesferien så langt og det har blitt mange late dager i solen uten for mye bademuligheter. Vet det er mye varmere i Italia men med tilgang til sjøen hele tiden håper jeg det skal gå fint. Formen er så langt tipp topp så forutsetningene ligger til rette for at det skal gå fint :-)
Vi har leid leilighet og har bil og kommer til å handle og lage endel mat selv. Da er det enklere å variere og jeg blir forhåpentligvis ikke så lei:happy:

Jeg har akkurat kommet hjem etter 2 uker i Spania. Vi har storkosa oss hele familien. Jeg hadde et sjal som jeg la over magen ved behov, og trekte inn i skyggen når det ble for varmt. Det eneste menet var natten, jeg MÅTTE ha air condition på veldig kaldt, så mann og eldre barn lå med dyne ;-)

Jeg var fullgått 31 uker da jeg kom hjem.

Akkurat kommet hjem etter to herlige uker i Italia :-) Uke 33 nå (32+4)
Varmen var relativt uproblematisk, badet når det ble for varmt og lå ellers litt i sola og litt under parasoll. Dekket til magen hvis jeg synes den var for varm, men var mye i vannet så det gikk i grunn fint. Sov så godt man kan på dårlig seng :-P
Spiste mye pizza og kjøtt med stekte grønsaker. Holdt meg unna is i starten men etter at alle de andre hadde testet et bar isbarer og funnet dem trygge ble det litt is på meg og.

Litt hovne føtter så klart og litt henger fortsatt i da det ble mye gåing avreisedagen og jeg glemte støttestrømpene hjemme.
Men alt i alt, helt topp tur og noe jeg ikke ville frarådet andre så lenge men tar forhåndsregler og har et problemfritt svangerskap:)

Back
Topp