Til førstegangs

• Trådstarter Trådstarter Kakaduen
  • Opprettet Opprettet
K

Kakaduen

Guest
Var dere bestemt på om dere skulle ha en naturlig fødsel? eller smertestillende?

Jeg var bestemt på at jeg skulle ha epidural, men jeg rakk ikke den, så fødte uten smertestillende :)
Hvis jeg får en til vil jeg prøve uten da og :)

Sendt fra iphone via bv forums app

Jeg har ikke noe skal/skal ikke, tar det som det kommer.
Eneste er at jeg ønsker meg lystgass men det tilbys ikke på sykehuset hvor jeg skal føde. :(

Er livredd for epidural og evt bivirkninger av den, så håper jeg klarer meg uten.

Termin om 2 og ei halv uke. Vil gjerne ha en naturlig fødsel. Smertestillende som lystgass og badekar er greit. Men ønsker ikke epidural.

Jeg hadde bestemt meg for å ta det som det kom. Ville gjerne prøve uten så lenge som mulig.

Vannet gikk på morran, men jeg hadde ingen åpning og ingen rier, så ble jo da "igangsatt"... Gikk fra null til heftige rier på veldig kort tid, og etter 3 timer med moderate smerter hadde jeg kun 2,5cm åpning. DA ba jeg om epidural! Hadde ikke orket enda 7 timer sånn tror jeg...

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg tenkte jeg skulle prøve uten :) Klarte meg helt til hastesnittet med bare varmeposer :)

Jeg hadde bestemt meg for å ha epidural.

Men siden vannet gikk, og jeg var førstegangs, så turte ikke jordmor å sjekke åpning pga infeksjonsfare.

Så når de først sjekka, tre timer etter ankomst på sykehuset så hadde jeg 7 cm :-P
Da var det for sent for epidural.

Fødte med lystgass, og fikk nesten totalruptur :-P Gikk det og ;-)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Jeg bestemte meg for å ta det som det kom.

Gikk så fort at jeg ikke rakk smertestillende på nr 1 eller nr 2. Men jeg ba om smertestillende på nr 2 :p

Rekker sikkert ikke på nr 3 heller ;)

Skulle ha en naturlig fødsel;).gikk ikke heeeelt sånn:p

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Tenkte vel at jeg skulle ha epidural, men det ble det ikke. Prøvde lystgass, men det var ikke noe for meg, så da ble det uten smertestillende :)

Jeg tenkte jeg skulle prøve uten epidural, men ta det hvis det blei nødvendig...og ellers bare ta det som det kom. Endte i stede opp med hasteks fordi turnern snudde seg på tvers etter det satt igang, men gikk jo bra det også ;)

Jeg ville ha epidural som 1 gangs. Hu ble prematur pga sf, så måtte få epidural da. Ville ha som 2gangs også, men fikk ikke. Så den var naturlig.

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Jeg var 100% instilt på en naturlig fødsel, men det ble dessverre ikke slik jeg ønsket :(

Jeg var veldig bestemt på å skulle ha epidural og gadd ikke engang følge med på omvisningen på det ene tunet på sykehuset. Slik gikk det ikke, hadde spontan vannavgang hjemme og full åpning når jeg kom på sykehuset. Han kom uten noen form for smertestillende og med armen ved siden av hodet, for en smerte! :eek: Utrolig skremmende at det gikk så fort, hadde jo fått høre hele svangerskapet, samt på vei til sykehuset at det kom til å ta lang tid siden jeg var førstegangs. Blir skummelt å se hvordan det blir neste gang.

Skulle IKKE ha epidural! Men hvem var det som sto på fødestua å tryglet om epidural? Jo meg :p Men fikk ikke fordi fødselen gikk så fort at jordmor ikke rakk ringe etter det engang!

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Hadde bestemt meg for helt naturlig, og fødte helt naturlig. Kvinner har fødet normalt i alle år, vi er jo skapt for dette! Synes det blir feil å føde med bedøvelse når man må få beskjed om når man skal presse, man vet jo ikke hvordan en fødsel føles da... Men det er nå min mening ;)

Vil prøve uten medisinsk smertelindring, vi får se hva slags fødsel jeg får :)

Må ta en prat med JM om redsel for keisersnitt/hastekeisersnitt...

<3 29.12.14 <3

Hadde ikke bestemt noe. Klart, jeg hadde noe "mål" i hodet om at jeg ikke skulle ha smertestillende. Men visste jo ikke at jeg skulle få SF og bli satt igang, så det beste for meg er å ta det som det kommer.
For å si det sånn, jeg spurte ikke om epidural, haha :)

25 uker <3

Jeg har ikke noe skal/skal ikke, tar det som det kommer.
Eneste er at jeg ønsker meg lystgass men det tilbys ikke på sykehuset hvor jeg skal føde. :(

Er livredd for epidural og evt bivirkninger av den, så håper jeg klarer meg uten.
Samme her, tar det som det kommer!:)

Tilbys ikke lystgass her heller :( skikklig nedtur:(

♡Overgangen feb/mars♡

Jeg hadde ikke tenkt til å ha noen form for smertelindring, men forstod jo at man må nesten ta det som det kommer. Epidural var jeg helt sikker på at jeg ikke skulle ha, da, siden jeg har sett nålen de bruker på Fødeavdelingen. Fysj!

Fikk lystgass og akupunktur, men ingen av delene hjalp. En varmeflaske mot ryggen hjalp bittelitt.

Back
Topp