Både Gjøvik og Ringerike har hvertfallEr det i det hele tatt noen sykehus igjen som bruker lystgass? Da jeg fødte i juli 2013 hadde hvertfall ikke Ullevål det lenger...
♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 04.01.2015♡
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Både Gjøvik og Ringerike har hvertfallEr det i det hele tatt noen sykehus igjen som bruker lystgass? Da jeg fødte i juli 2013 hadde hvertfall ikke Ullevål det lenger...
♡Jente 05.07.2013♡
Åja, sier du det...Både Gjøvik og Ringerike har hvertfall![]()
Er det i det hele tatt noen sykehus igjen som bruker lystgass? Da jeg fødte i juli 2013 hadde hvertfall ikke Ullevål det lenger...
♡Jente 05.07.2013♡
Nå har jeg ingen erfaring siden det er min første som kommer om 4 uker, men jeg har noen tanker/ønsker.
Jeg vil helst klare meg på lystgass, vann, risposer ol, men er åpent for alt. Nå ønsker jeg ikke epidural, for sliter så fælt med angst for nåler. Men vet jo ikke hvordan jeg kommer til å takle smertene, så blir ikke skuffet over meg selv dersom jeg ber om epidural![]()
Er det i det hele tatt noen sykehus igjen som bruker lystgass? Da jeg fødte i juli 2013 hadde hvertfall ikke Ullevål det lenger...
♡Jente 05.07.2013♡
Er enig når det kommer til komplikasjoner og man trenger hjelp til forløsning slik at barn og mor overlever. Men nå handler vel tråden om smertelindring. Man dør ikke av smerter.Tydelig at du ikke vet hva du snakker om!
De som ikke var skapt til å føde før i tida døde faktisk under fødsel...
Man kan tenke før man ytrer ting man ikke vet noe om
25 uker <3
Jeg kan ikke forestille meg hvor vondt andre har det under fødsel. Hadde jeg hatt en enkel fødsel med overkommelige smerter hadde jeg sikkert ikke skjønt de som bruker smertestillende jeg heller. Men noen tenker seg ikke om.Er enig når det kommer til komplikasjoner og man trenger hjelp til forløsning slik at barn og mor overlever. Men nå handler vel tråden om smertelindring. Man dør ikke av smerter.
Sent from my iPhone using BV Forum
Jeg kan ikke forestille meg hvor vondt andre har det under fødsel. Hadde jeg hatt en enkel fødsel med overkommelige smerter hadde jeg sikkert ikke skjønt de som bruker smertestillende jeg heller. Men noen tenker seg ikke om.
Man får vel sjelden epidural ut av det blå. Ingen kan vite hvordan andre har det, så hvorfor dømme?
Og om epidural kan redde mange kvinner fra å ønske seg ks ved neste fødsel synes jeg det er god grunn nok![]()
Samme som deg . Hadde nok søkt ks før jeg ble gravid uten epidural... Og gruer meg selvfølgelig til neste om 3 mnd. Tenker på det hver dag, psykisk slitsomt. Blir jo helt rar i hodet!Mine fødselssmerter var grusomme, og hadde jeg måttet føde uten smertestillende så hadde jeg ikke vært oppegående psykisk i dag. Fikk lystgass og epidural, men jeg kvier meg veldig for å bli gravid igjen pga fødsel. Så jeg er enig med deg; hvorfor dømme?
Samme som deg . Hadde nok søkt ks før jeg ble gravid uten epidural... Og gruer meg selvfølgelig til neste om 3 mnd. Tenker på det hver dag, psykisk slitsomt. Blir jo helt rar i hodet!
Er en grunn til at det blir nesten 5 år mellom mine.
Nei, snakker ikke med noen. Tror det er "normal" fødselsangst. Sikkert ikke værre enn hva andre harHuff, høres ikke noe særlig utFår du samtaler med jordmor?
Kan man få epidural under utdrivingsfasen, eller må man skru den av for babyens skyld?
Enig i det. Men nå snakket du om å DØ!Jeg kan ikke forestille meg hvor vondt andre har det under fødsel. Hadde jeg hatt en enkel fødsel med overkommelige smerter hadde jeg sikkert ikke skjønt de som bruker smertestillende jeg heller. Men noen tenker seg ikke om.
Man får vel sjelden epidural ut av det blå. Ingen kan vite hvordan andre har det, så hvorfor dømme?
Og om epidural kan redde mange kvinner fra å ønske seg ks ved neste fødsel synes jeg det er god grunn nok![]()
Jeg fødte i Frankrike forrige gang. Der var det vanlig at man ble utredet på forhånd dersom man skulle ha ønske om epidural under fødselen. Jeg lot meg utrede, slik at jeg skulle ha muligheten dersom smertene ble for ille. Og det ble de.... Etter 18 timer ble epiduralen satt, og resten av fødselen var helt smertefri....
Har ikke sjekket hvordan dette er ved norske sykehus ennå. Ber til gud om at jeg kan få epidural igjen...
Jaja, er litt dramatisk av meg, hahaEnig i det. Men nå snakket du om å DØ!Man dør av komplikasjoner uten å kunne gjøre noe med det (ks/vakum/drypp/tang osv). Man dør ikke av smerter man ikke får gjort noe med.
Sent from my iPhone using BV Forum