mammatil2prinsesser skrev:
Jaja, fint og kaste med sten når man bor i glasshus. Dobbeltmoral! Han er multihandikappet, men det er faktisk likedan og være psykisk syk, selvom man fysisk bra, betyr det ikke man ikke er syk. Og slite psykisk er ett sant helvete!!!
Bra skrevet og veldig sant..Det er faktisk værre og være psykisk syk enn fysisk syk,ihvertfall mere slitsomt.Det er og veldig slitsomt fordi det ikke synes på utsiden sånn som det gjør når man er fysisk syk.
Den syns jeg var litt feil! Jeg har morbus crohn. Hatt diagnosen i 13 år, vært syk siden jeg var baby. Du aner ikke(med mindre du har det selv) hvor tøft det er! Jeg er på do opptil 15 ganger hver eneste natt, opereres 2 ganger i året, går på cellegift og 4 andre medisiner. Har bekhterev og begynnende leddgikt. Men det syns ikke utenpå, hvor ødelagt kroppen min er innvendig! Jeg kan ALDRI få fler barn, fordi jeg er totalt herpet, jeg har flere store arr på magen, hvor det ene er 24 cm langt, og det sliter ikke bare fysisk, men også psykisk å ha den diagnosen. Det er en "skjult" sykdom.
Jeg har vært hjemme i 4 år, og er møkk lei! Men legene nekter meg å jobbe, og nå, etter 13 år i smertehelvete(hvor jeg har fullført ungd.skolen og 2 år på videregående hjemme og på sykehus uten mye hjelp av lærere, har 5 og 6 i alle fag og eksamener), har jeg måtte innse at jeg må uføretrygdes. Det er et stort nederlag for meg. Jeg vil IKKE! Siden jeg gikk med på det for 2 uker siden, har jeg grått konstant mens barna ikke er hjemme.
Jeg går hjemme hver bidige dag alene, for jeg er faktisk så syk nå, at jeg ikke får være alene med de! Jeg har besvimt mens jeg var alene med de, og datteren min, som da var 3 år, fikk tak i hjelp, siden oldemoren bor over oss. Mesteparten av dagen min, tilbringes på do! Jeg vil så gjerne ut i jobb, og jeg nekter å gi opp! Jeg SKAL ut i jobb en dag, om det så bare er 20%. Jeg SKAL fullføre utdannelsen min. Jeg SKAL bli kvitt betennelsen som går fra spiserør til endetarm. Det er mine mål!!
Men nå, som småbarnsmor, er det viktigst for meg at jeg er opplagt og kan følge de opp når de er hjemme. At de slipper å se hvor syk mamma er.