Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kunne aldri ha begynt i jobb så tidlig. Nekta flaske. Spiste nesten ingenting fast føde. Ammet hver 2-3t døgnet rundt.
Hvor ofte ammet dere i døgnet da? Ga pappa flaske mens du var på jobb eller var det nok med den faste føden på dagen? Hvor lenge var dere borte?
Følger med på denne tråden. Kan ikke ta ulønnet permisjon her, så må tilbake i jobb jeg også, men får strekt det ut til baby er ca 9-10 mnd (pakker inn det jeg kan av ferie). Og null mulighet for ammefri (da måtte baby isåfall vært med på jobb). Jeg tenker at pumping og flaske bare må gå. Er ikke noe å gjøre med den saken. Må man, så må man. Men veldig spent på å høre hvordan det har gått for andre.
Jeg tenker også at det er en del andre i samme situasjon, så håper litt på at noen har erfaring å dele.
Jeg er veldig heldig og har 2 timer betalt ammefri, så det skal nok gå bra, men uansett veldig fint å se hva andre har gjort uansett finner man jo en løsning om det er baby på jobbesøk, pumping eller erstatning.
Men ammefri kan brukes til pumping også kan det ikke? Selv om jeg akkurat nå tenker at det blir noe styr i lengden....pumpa og jeg ble aldri helt venner.
Følger med på denne tråden. Kan ikke ta ulønnet permisjon her, så må tilbake i jobb jeg også, men får strekt det ut til baby er ca 9-10 mnd (pakker inn det jeg kan av ferie). Og null mulighet for ammefri (da måtte baby isåfall vært med på jobb). Jeg tenker at pumping og flaske bare må gå. Er ikke noe å gjøre med den saken. Må man, så må man. Men veldig spent på å høre hvordan det har gått for andre.
Skal nok begynne rundt 8,5 måned nå. Kommer til å ha ammefri og vil kunne bruke endel hjemmekontor, så vi håper å klare oss uten pumping/mme (hater å pumpe Men blir selvsagt å gjøre det om det trengs da, bare håper å slippe). Var iblant ute på farten ca en arbeidsdag fra eldstemann var den alderen og han spiste godt med fast føde da, selv om han ikke begynte med fast føde før 6 mnd. Men lille er bare 3 mnd så får se hva slags type han er, håper det går like enkelt regner med at det blir mye nattamming da, men tåler det heldigvis greit så lenge vi samsover
Jeg har nesten to timer reisevei hver vei til jobb, så det ville ikke hjulpet meg det heller. Vi har 1 time ammefri på jobben min, men som sagt så blir det helt meningsløst i mitt tilfelle. Men melka holder seg vel ok en dag/noen timer, pumpe på morran før jeg drar eller noe, så får det bare stå til. Blir det helt krise får jeg sette himmel og jord i bevegelse for å finne en løsning, men den tid den sorg.
Det virker likevel som om de fleste damene tar seg ulønnet permisjon...
Skjønner! Nei, det blir knotete da. Det skal jo helst være en fordel og ikke ulempe med ammefri, og det er det jo kun den aktuelle mammaen som kan si noe om. Og supplere med litt erstatning ser jeg ikke på som krise heller, så det vil det evt bli for meg.
Ja...har også inntrykk av det... Men ikke alle som har mulighet eller ønsker det. Løsning kommer man jo frem til på et vis åkkesom i min barselgruppe er det faktisk 4 av 6 som starter å jobbe nå, så helt uvanlig er det jo ikke å starte nå
Hvordan gjør du det med ammefri i jobben din da? Har litt lengre reisevei enn deg, også avhengig av tog som går kun én gang i timen. Tar du kortere dag på jobb, eller må du tilbake på jobb igjen etter å ha vært hjemme? Tenker bare at det blir tullete å reise til og fra jobb 2 ganger pr. dag. Bruker 1time og 45min hver vei, om toget er i rute (noe det ofte ikke er, dessverre).Ammefri kan og brukes til pumping på jobb Nå vet jeg ikke grunnen til at du ikke kan ta ammefri, men det er arbeidsgivers ansvar å sørge for å tilrettelegge, mange er bare unødvendig vanskelige på det. Ammefri inkluderer også reisevei. Dog skjønner jeg jo at ikke alle kan trylle, her tar jeg båt til jobb og ammefri må nesten tilpasses avgangstider på båten enkelt og greit Har 1,5 time reisevei hver vei, men veldig ålreit arbeidsgiver som er av den innstilling at babytid får man ikke igjen, jobben er der seinere
Du kan begynne 1 time senere og slutte 1 time tidligere, og ta ut ammefri slik. Arbeidsmiljøloven sier 2 timer fri til ammingHvordan gjør du det med ammefri i jobben din da? Har litt lengre reisevei enn deg, også avhengig av tog som går kun én gang i timen. Tar du kortere dag på jobb, eller må du tilbake på jobb igjen etter å ha vært hjemme? Tenker bare at det blir tullete å reise til og fra jobb 2 ganger pr. dag. Bruker 1time og 45min hver vei, om toget er i rute (noe det ofte ikke er, dessverre).
Hvordan gjør du det med ammefri i jobben din da? Har litt lengre reisevei enn deg, også avhengig av tog som går kun én gang i timen. Tar du kortere dag på jobb, eller må du tilbake på jobb igjen etter å ha vært hjemme? Tenker bare at det blir tullete å reise til og fra jobb 2 ganger pr. dag. Bruker 1time og 45min hver vei, om toget er i rute (noe det ofte ikke er, dessverre).
Du kan begynne 1 time senere og slutte 1 time tidligere, og ta ut ammefri slik. Arbeidsmiljøloven sier 2 timer fri til amming
Jeg har nesten to timer reisevei hver vei til jobb, så det ville ikke hjulpet meg det heller. Vi har 1 time ammefri på jobben min, men som sagt så blir det helt meningsløst i mitt tilfelle. Men melka holder seg vel ok en dag/noen timer, pumpe på morran før jeg drar eller noe, så får det bare stå til. Blir det helt krise får jeg sette himmel og jord i bevegelse for å finne en løsning, men den tid den sorg.
Det virker likevel som om de fleste damene tar seg ulønnet permisjon...
Begynte ikke jobbe før rundt 10-11mnd, men fra 8 mnd ca. Bestemte ungen seg for å slutte med amming, bortsett fra litt kos på natt. Spiste fast føde som en helt.