Til dere som samsover...

Når tenker dere å flytte bebis i egen seng?

Først så tenkte jeg å forsøke etter seks uker. Men det er jo bare to uker til! :eek: Jeeez.. jeg har blitt sånn som jeg ikke skulle bli.. hehe. Alle teoriene mine rakner i praksis. :p
Spørs jo om bebisen vil ligge i egen seng :rolleyes: Jeg flytta han når han var to uker. Tenkte vi måtte få bruke den vugga også :p

Spørs jo om bebisen vil ligge i egen seng :rolleyes: Jeg flytta han når han var to uker. Tenkte vi måtte få bruke den vugga også :p
Vugga går fint på dagen. ;) ser ikke ut som det er noe håp med det første, men når skal man begynne å prøve? (Har jo folk i familien som samsover etter 11 år. DET skjer ikke her assa.. haha)

Vel, hun må sove sammen med meg til hun er stor nok til å komme til meg selv, uten at jeg må stå opp for å hente henne. Jeg setter ikke bena på gulvet unødvendig nattestid. :p Etterhvert sjekker jeg hva hun vil selv, så blir vi vel enige. :) Storebror flyttet på eget rom da han var ca 20 mnd, storesøster var 13 mnd da hun flyttet sammen med broren.

Vel, hun må sove sammen med meg til hun er stor nok til å komme til meg selv, uten at jeg må stå opp for å hente henne. Jeg setter ikke bena på gulvet unødvendig nattestid. :p Etterhvert sjekker jeg hva hun vil selv, så blir vi vel enige. :) Storebror flyttet på eget rom da han var ca 20 mnd, storesøster var 13 mnd da hun flyttet sammen med broren.
Åherreguuuud... eget rom er leeenge til!! Hehe. Tenkte mer på den sprinkelsenga som står ubrukt ved siden av senga mi.

Det kommer vel en dag hvor de må legges til en tid.. altså før oss voksne. 3 mnd kanskje?

Åherreguuuud... eget rom er leeenge til!! Hehe. Tenkte mer på den sprinkelsenga som står ubrukt ved siden av senga mi.
Åja, den sprinkelsenga som står festet til min seng har jeg begynt å bruke til oppbevaring av rent babytøy, var det meningen at man skulle ha en baby der? Jeg kan velge mellom at hun sover en time i den, eller 3-4 timer i strekk inntil meg, så den sengen står ubrukt. Hun kan legge seg der når hun vil selv, jeg må bare rydde den først... Jeg planlegger ikke så mye slik egentlig, bare ser an hvordan det blir. Det er jo bare å prøve den litt innimellom hvis du vil, så ser du hva som er greit for babyen. :)

Det er så kjipt at det ikke fins en fasit!! :meh::p Prøv deg frem ;) Storebror her kunne jeg legge over i senga rett ved siden av min, og at han sov frem til neste amming, ved tre måneds alder... Mener jeg å huske:rolleyes:

Vugga går fint på dagen. ;) ser ikke ut som det er noe håp med det første, men når skal man begynne å prøve? (Har jo folk i familien som samsover etter 11 år. DET skjer ikke her assa.. haha)
Søsteren min gjorde det til hun var 16. Hahaha. Med bare mamma de siste 6 årene da :p

Jeg har begynt forsiktig. Går ikke hver natt da hun har funnet ut at det er greit å være våkne noen timer rundt midnatt me. Prøver å legge henne første "intervall" i hennes seng. Da har jeg babynest med dyne oppi. Det går noen ganger. Men tar henne over til meg når hun våkner for mat og sover imellom oss på egen dyne til vi står opp igenn. Trodde ikke jeg skulle bli hun med babyen i sengen.. Men joda ☺️

Her sov han på armen et par netter, så la jeg ham i senga si helt inntil min, og la hånda på magen hans for å roe ham. Nå sover han nesten bare i egen seng. Jeg sover så dårlig med baby i senga, blir nervøs for at han skal trille ut, eller få dyna over seg, eller at jeg eller gubben skal velte over ham osvosv. Så blir liggende med øynene på gløtt hvis vi prøver. Så hos oss sover alle i egne senger hvertfall for det meste. Storesøster på 4 kommer innimellom inn og skal ligge hos oss, men hun har heldigvis lært seg å ligge relativt stille nå da. Hender gubben tar hennes seng i bytte ;)

Frøkna sover i vuggen hver natt - men iblant lar jeg hu ligge ved meg i sengen etter amming! (Egt bare fordi jeg trenger hu ved meg <3). Ellers sover hu som sagt i vuggen fra dag 5 :)

Lillemann sover i egen seng, bedside crib, ved siden av meg.. Legger han ved siden av meg når jeg ammer! Men legger han tilbake igjen når vi har rapet:) da sover han helt til neste amming:D han er 4 uker..

Når tenker dere å flytte bebis i egen seng?

Først så tenkte jeg å forsøke etter seks uker. Men det er jo bare to uker til! :eek: Jeeez.. jeg har blitt sånn som jeg ikke skulle bli.. hehe. Alle teoriene mine rakner i praksis. :p

Hehe, kjenner meg igjen! Nr 1 fikk vi endelig over i egen seng typ 4 uker før lillebror kom. Og storebror er 2 år!! ;P Husker vi hadde en tanke om at han skulle sove i egen seng etter 2 mnd tid... Dét raknet for å si det sånn. Nå øver lillebror på sengen på eget rom på dagtid. Har krybbe på rommet vårt men ender alltid mellom oss :) Men skal være strengere med meg selv denne gangen. Vi jobbet HARDT med storebror tilslutt, bedre tidlig enn sent tror jeg.

Vi starta med å la han sove I vugga fra dag 2 etter vi kom hjem fra sykehuset. Ble altfor trangt å ubehagelig å sove når han lå med oss. Av og til om han har mage vondt eller vondt for å roe seg ligger han på brystet til pappan. Men stort sett ligger han I vugga!:-)

Hun her er 4 uker, og våkner så raskt når jeg legger henne i vugga inntil senga vår.. Prøver litt hver kveld, men hun sover så mye bedre med oss. Når hun får mer rutine (2-3mnd) tenker jeg å prøve mer aktivt. Det er jobigså veldig behagelig å slippe å våkne/reise seg ordentlig for hver gang hun skal ammes må jeg innrømme :P

Hadde også tenkt at han skulle sove i sengen sin fra første stund, men ble ikke slik :) Her sover han i babynest mellom oss i sengen. Sov i babynestet i senga si den første uken hjemme, men han sov dårlig og vi sov dårlig. Lå og vred seg og klynket. Nå når han ligger i redet kan vi bare legge hånden over han, eller hodet inntil, så sovner han igjen om han våkner litt til (noen ganger :p ). I en hverdag med lite søvn, blir det nok denne løsningen en liten stund til. Tenker å ta i bruk sengen når døgnrytmen er mer på plass. Sover godt i sengen på dagtid da, men tydelig behov for mer nærhet på natt.

Tror vi drøyer med å putte henne i sprinkelsenga til hun er ihvertfall 5-6 mnd :) Syns det er så kos med hun mellom oss ;) Storebror samsov med oss nesten hver natt til han var to år :P Så lenge tror jeg vi ikke drar det denne gangen.

Jeg skal prøve med en gang hun (som oftest) sover "hele natta".. For da kan jeg innføre kveldsmat og natta i egen seng. Nå samsover jeg mest for at hun skal føle seg trygg og at det er lettvint med tanke på natt-amming :-)

Back
Topp