Til dere som ikke får offentlig: Skal du ta Nipt?

Skal du ta NIPT?

• Ja

Votes: 17 29,3%
  • Nei

Votes: 26 44,8%
  • Usikker

Votes: 15 25,9%

• Antall som har svart
    58

Fiffii

Elsker forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
Septemberlykke 2024
Er selv i tvil, etter jeg fant ut at man kan ta det litt rimeligere i Strømstad. Forrige graviditet angret jeg for at jeg ikke tok det, selv om sannsynligheten for kromosomavvik er veldig lav. Hva tenker dere andre å gjøre? Koster 4990 med ultralyd i Strømstad

Tror jeg kommer til å ta. 4990 er jo veldig billig, billigste jeg har funnet i Oslo er hos Fam på 5990. De har også en pakke som jeg vurderer å kjøpe, men venter til etter privat TUL uke 7+0 med å kjøpe.

1707472225308.png

Syns det er synd at de tester for færre ting på NIPT i Norge enn i utlandet. Vi skal ta, og tok sist via Edda labs, det gikk veldig greit. I tenkeboksen nå om vi skal ta i Norge eller kjøre/sende til Sverige:happy8

Hei!
Er det noen som vet om den ultralyden man må ta i forbindelse med nipt må tas samtidig med blodprøven:)? Personlig har jeg veldig lyst på en ultralyd i uke 6-8 for å forhåpentligvis høre hjertet slå :shy: men så kan man jo ikke ta nipt før tidligst uke 10, noen steder uke 12. Denne kommer jo i så fall tett oppmot den man får i det offentlige, så jeg føler ikke jeg trenger to rett etter hverandre da...

Er selv i tvil, etter jeg fant ut at man kan ta det litt rimeligere i Strømstad. Forrige graviditet angret jeg for at jeg ikke tok det, selv om sannsynligheten for kromosomavvik er veldig lav. Hva tenker dere andre å gjøre? Koster 4990 med ultralyd i Strømstad
Kan du dele link til nipt test i Sverige? Og tester den for mer enn de i Norge?

Vi kommer nok til å ta.

Kan du dele link til nipt test i Sverige? Og tester den for mer enn de i Norge?

Vi kommer nok til å ta.

Ser ikke om de tester for noe mer enn i Norge, annet enn at man kan velge å få vite kjønn også

Heller mot å ta selv nå, men må overbevise mannen da

I Norges testet de bare for trisomiene, i Sverige tester de også for en del andre sykdommer :)

Blitt usikker igjen nå, høy falsk positiv på mange av delesjonssyndromene. Så nå er vi tilbake på harmoni test via Edda labs som vi brukte sist :happy090 Blir ikke helt klok, men litt tid å tenke på. Vi sender om det blir det ene eller andre stedet :)

Bestemt oss for å ta i Oslo nå, der var det ikke så dyrt og totalen blir rimeligere enn å dra til Sverige for oss :)

Back
Topp