Til dere som har opplevd SA...

Mistet for litt over 2 uker siden. Symptomene forsvant mer og mer og begynte plutselig å blø en morgen (var 7+2). Hadde ikke veldig sterke smerter, men mer som litt sterke menstruasjonssmerter. Blødningen tok seg opp utover dagen og blødde ca. 3-4 dager før det stoppet. Var på UL noen dager etterpå og da var det fortsatt rester igjen i livmorhalsen. Disse er ikke kommet ut enda og håper de kommer av seg selv ved neste mens.

Uff, beklager :( veldig nylig dette...så det begynte med blødninger til deg og. Jeg er jo 7+3! Skummelt å se det er så nært

De tre ganga jeg har mista på to år har uttarta seg ulikt. Første så ble testene svakere og mensen kom etter ei uke.
Andre gangen kom det mer og mer blod på Crinone staven (IVF forsøk, så satt inn progesteron krem to ganger om dagen) og så kom det mer og mer blod, før menskrampene kom. Siste gangen var det også blod på staven det begynte med, før det gjorde vondt og kom en god del blod. Og så stoppa det. Men HCG sank, mensen kom ikke før noen dager etter at jeg slutta på hormonkremen.
Var ikke veldig vondt.

Men jeg har aldri hatt så kramper som det jeg våkner med om natta nå, vart siden få dager etter innsett og jeg våkner nesten med tårer i øya hver natt, fordi det gjør så vondt. Men er vel ting som utvider seg, og overstimulerte eggstokker som trekker seg sammen.

Har hatt 2 spontanaborter... begge begynte med spotting i flere dager før de store blodmengdene og store smerter begynte.

Begynte å spotte noen dager først uten noe som helst smerter. Den dagen jeg begynte å blø ordentlig kom også smertene. Intense menssmerter både i mage og korsrygg. Smertene tok seg opp med blødningene.
Har hatt noe murringer i korsryggen nå også, samt litt menssmerter som kommer og går men ingen blødning. Kan ikke sammenlignes med smertene av en SA. Har forstått det slik at det er veldig vanlig med menssmerter pga at livmora vokser:)

Enig!

Smertene i forbindelse med SA var uutholdelige for min del, dopet meg ned på paragin forte :P
Kan ikke sammenlignes med murringer

Jaa det gir jo mest mening! Er bare redd det er starten, på en måte... at det vil ta seg opp! Skal 2. januar :)
Ja, jeg skjønner! Har også tenkt det samme når jeg har hatt murringer i korsryggen..Merker det er enklere å betrygge andre enn seg selv for guuri jeg tenker katastrofetanker hver dag:hilarious: Woop, jeg skal også 2.januar :D

Ja, jeg skjønner! Har også tenkt det samme når jeg har hatt murringer i korsryggen..Merker det er enklere å betrygge andre enn seg selv for guuri jeg tenker katastrofetanker hver dag:hilarious: Woop, jeg skal også 2.januar :D

Ja tenk å bare kunne slappe helt av... så innmari digg!! Ååh da er det ikke bare jeg som må vente «så lenge» haha!

Uff, beklager :( veldig nylig dette...så det begynte med blødninger til deg og. Jeg er jo 7+3! Skummelt å se det er så nært
Ja, ganske nylig, men har heldigvis klart å fordøyd det litt, så ikke fullt så tungt lengre. Oppdaget tilfeldig at jeg var blitt gravid av meg selv etter 6 IVF forsøk, og var da 5+3 når jeg oppdaget det.
Vet ikke når fosteret døde, men rakk aldri se hjerteslag. Gynekologen mente det var en veldig tidlig graviditet, så kan nok være at jeg var kommet mye kortere i og med at jeg var helt symptomfri i dagene før. Lykken oppi alt er jo det at jeg KAN bli gravid, så får bare håpe at det holder neste gang. Dette er litt av en prøvelse altså. Krysser fingrene for at det går bra for deg, og det gjør jo det for de aller fleste:)

Ja, ganske nylig, men har heldigvis klart å fordøyd det litt, så ikke fullt så tungt lengre. Oppdaget tilfeldig at jeg var blitt gravid av meg selv etter 6 IVF forsøk, og var da 5+3 når jeg oppdaget det.
Vet ikke når fosteret døde, men rakk aldri se hjerteslag. Gynekologen mente det var en veldig tidlig graviditet, så kan nok være at jeg var kommet mye kortere i og med at jeg var helt symptomfri i dagene før. Lykken oppi alt er jo det at jeg KAN bli gravid, så får bare håpe at det holder neste gang. Dette er litt av en prøvelse altså. Krysser fingrene for at det går bra for deg, og det gjør jo det for de aller fleste:)

Ja, det er jo en liten trøst kanskje. Håper virkelig det sitter neste gang for deg <3

Ååh nei så ufattelig trist!!! Beklager at du måtte gjennom det! Helt grusomt!!
Veldig lite kjekt å oppleve det på den måten...:(
Men er veldig glad jeg greide å finne han da. Se at det var en liten gutt. Gi han et navn :Heartblue glad jeg har bildene av den fine lille gutten med 10 fingre og 10 tær. Så bitteliten og likevel så ferdig liksom :Heartred

«Mensmurringer» og vondt i korsryggen er VELDIG normalt! :) Livmoren vokser.

Jeg var i uke 8.
Spottet i en uke før jeg hadde SA. En natt kom det MYE blod og koagler. Og smerter. Og jeg kjente på kroppen at «dette går galt».

Veldig lite kjekt å oppleve det på den måten...:(
Men er veldig glad jeg greide å finne han da. Se at det var en liten gutt. Gi han et navn :Heartblue glad jeg har bildene av den fine lille gutten med 10 fingre og 10 tær. Så bitteliten og likevel så ferdig liksom :Heartred

Så bra du føler du fikk noe fint ut av det likevel <3 må ha vært utrolig tungt!

«Mensmurringer» og vondt i korsryggen er VELDIG normalt! :) Livmoren vokser.

Jeg var i uke 8.
Spottet i en uke før jeg hadde SA. En natt kom det MYE blod og koagler. Og smerter. Og jeg kjente på kroppen at «dette går galt».

Uff :( så ekkel følelse! Dumt at så mange må igjennom det...

Så bra du føler du fikk noe fint ut av det likevel <3 må ha vært utrolig tungt!
Hadde tatt det mye tyngre om jeg aldri hadde funnet han...ville vært så mange spørsmål. Hvem var det vi mista liksom. Var det gutt eller jente.. nå vet jeg det :Heartblue
Tok det utrolig tungt...og var langt nede veldig lenge. Heldigvis tok det ikke så lang tid før testen ble positiv igjen da. Bare 2 mnd. Men nå klarer jeg ikke glede meg og slappe av med at jeg er gravid igjen. Syns ukene går ekstremt sent, og er bare redd for at det skal gå galt. Fortrenger det litt tror jeg. Ikke har kvalmen slått til enda heller, så merker lite til det hele enda..
Kvalmen er en ørliten trygghet da, selv om jeg fortsatt var kvalm etter at babyen var død sist.

De gangene jeg har hatt sa har det begynt med sterke smerter i magen, og veldig mye blod.

Back
Topp