Til dere som har hatt spontanabort

Babyhåp123

Flørter med forumet
Jeg mistet nå nettopp 5+0…
Når ble dere gravide igjen? Ble syklus tilbake til normal etterpå? Kjenner jeg blir urolig for videre prøving og evt nytt svangerskap.
 
Den første spontanaborten min (10+3), for snart 11 år siden, endte med utskrapning. Fikk beskjed av legen på sykehuset at vi skulle vente med å prøve igjen etter 2 menstruasjoner. Husker ikke om jeg merka noe til eggløsning da, men mener mensen kom som normalt 2 ganger. Vi ble gravide igjen før mens nr 3 rakk å komme ;)

Sist spontanabort mistet jeg i uke 8+4. Eggløsning kom ca 15 dager etter spontanaborten startet. Vi bestemte oss for å bare prøve igjen med én gang siden vi nettopp hadde brukt 20 PP på spira som endte i spontanabort, og jeg ble gravid på den første eggløsninga :) Den spiren holdt hele veien.

Lykke til med videre prøving :Heartred
 
Mistet 5+2 en som skulle blitt født feb 13, og ble gravid med hun som er født des 15, så det tok sin tid. Men det er nok ikke sa'en sin feil altså. Jeg og min mann har nedsatt fruktbarhet begge to. Likevel har vi tilslutt fått tre barn. Men altså, ingen prevensjon fra vi begynte å prøve på eldste til etter yngste ble født, de bare kom ikke tettere (født 08, 11 og 15)
 
Tok ut spiral 11. april 23, rakk ikke å få mensen tilbake for ble gravid med én gang. Begynte å prøve i starten av mai 23. Mistet i uke 5, 20. mai og ble gravid første PP etterpå som holdt hele veien og ble født 22. februar 24 :)
 
Har hatt tre spontanaborter, de gikk "av se selv" og syklus kom tilbake innen ca forventet tid. En missed abortion, da måtte jeg naturlig nok på sykehuset med alt som medfølger der.
Jeg ble gravid igjen raskt hver gang. Er 23 uker nå.
 
Hei, så trist å høre :Heartred Hvordan går det med deg?
Jeg mistet i januar, ca 10 uker på vei. Tok meg en uke med blødninger til jeg fikk helt negative tester og GU bekreftet en helt tømt livmor. Fikk eggløsning 3 uker etter dette skjedde så kroppen var raskt tilbake i form. SA starter rundt 5 januar. Jeg ble gravid nå i Mars.
 
Hei, så trist å høre :Heartred Hvordan går det med deg?
Jeg mistet i januar, ca 10 uker på vei. Tok meg en uke med blødninger til jeg fikk helt negative tester og GU bekreftet en helt tømt livmor. Fikk eggløsning 3 uker etter dette skjedde så kroppen var raskt tilbake i form. SA starter rundt 5 januar. Jeg ble gravid nå i Mars.
Årh så trist❤️ Men såå kjekt å høre at du ble gravid igjen nå! Det gir meg et positivt håp.

Jeg har har det helt ok. Er i sjokk og er såklart trist. Ble nå for første gang gravid til tross for at legene antok det kunne bli vanskelig for meg. Derfor ble jeg så utrolig glad, tok oss 4mnd. Nå har jeg blødd i 5 dager, og nå har det stoppet. Er usikker på når jeg tørr å prøve igjen…. jeg må gjerne bare teste med eggløsningstester? OM jeg noen gang blir gravid igjen kommer jeg til å være så utrolig redd
 
Årh så trist❤️ Men såå kjekt å høre at du ble gravid igjen nå! Det gir meg et positivt håp.

Jeg har har det helt ok. Er i sjokk og er såklart trist. Ble nå for første gang gravid til tross for at legene antok det kunne bli vanskelig for meg. Derfor ble jeg så utrolig glad, tok oss 4mnd. Nå har jeg blødd i 5 dager, og nå har det stoppet. Er usikker på når jeg tørr å prøve igjen…. jeg må gjerne bare teste med eggløsningstester? OM jeg noen gang blir gravid igjen kommer jeg til å være så utrolig redd
Så utrolig trist å høre om tapet ditt♥️
Jeg mistet selv i en MA tilbake i 2019. Jeg var knust og livredd for å bli gravid igjen i tilfelle det samme skulle skje. Men vet du, det rare var at med begge svangerskapene etterpå så har jeg hatt en slags indre ro som sa at det kom til å gå bra. Det hadde jeg ikke det første svangerskapet hvor jeg hadde på følelsen noe kom til å skje. Var så klart fortsatt nervøs, men ikke så mye som jeg trodde. Har fått to flotte jenter i ettertid :)
Krysser fingrene for deg og håper du snart sitter med babyen din♥️
 
Så utrolig trist å høre. Kan du fortelle litt om blødningene dine? Jeg er 5+1 i dag, men frykter at jeg har mistet da jeg spottet blod i går. Har ikke blødd noe i dag, men det kan være på grunn av hormonbehandlingen.
 
Så utrolig trist å høre om tapet ditt♥️
Jeg mistet selv i en MA tilbake i 2019. Jeg var knust og livredd for å bli gravid igjen i tilfelle det samme skulle skje. Men vet du, det rare var at med begge svangerskapene etterpå så har jeg hatt en slags indre ro som sa at det kom til å gå bra. Det hadde jeg ikke det første svangerskapet hvor jeg hadde på følelsen noe kom til å skje. Var så klart fortsatt nervøs, men ikke så mye som jeg trodde. Har fått to flotte jenter i ettertid :)
Krysser fingrene for deg og håper du snart sitter med babyen din♥️
tusen takk for fin melding❤️❤️ godt å høre andre i lignende situasjon. Jeg forstår det du sier. Jeg «hadde det på følelsen» denne gang, og jammen skjedde det… jeg håper at det klaffer igjen, og at det går bra. Man blir bare så dratt ned i kjelleren. Og da kommer alle katastrofetankene… klem ❤️
 
Så utrolig trist å høre. Kan du fortelle litt om blødningene dine? Jeg er 5+1 i dag, men frykter at jeg har mistet da jeg spottet blod i går. Har ikke blødd noe i dag, men det kan være på grunn av hormonbehandlingen.
hei❤️ Jeg hadde ikke vært bekymret. Spotting er normalt. Jeg tok tilfeldigvis hcg blodprøver som dessverre var synkende. Jeg hadde ingen forvarsel. Jeg bare plutselig begynte å blø masse (klumper og tråder kom ut). Lykke til❤️
 
hei❤️ Jeg hadde ikke vært bekymret. Spotting er normalt. Jeg tok tilfeldigvis hcg blodprøver som dessverre var synkende. Jeg hadde ingen forvarsel. Jeg bare plutselig begynte å blø masse (klumper og tråder kom ut). Lykke til❤️
Takk for svar. Ønsker deg masse lykke til videre ❤️ Håper at spiren sitter snart. Det er litt av en prosess det her. Styrkeklem❤️
 
Årh så trist❤️ Men såå kjekt å høre at du ble gravid igjen nå! Det gir meg et positivt håp.

Jeg har har det helt ok. Er i sjokk og er såklart trist. Ble nå for første gang gravid til tross for at legene antok det kunne bli vanskelig for meg. Derfor ble jeg så utrolig glad, tok oss 4mnd. Nå har jeg blødd i 5 dager, og nå har det stoppet. Er usikker på når jeg tørr å prøve igjen…. jeg må gjerne bare teste med eggløsningstester? OM jeg noen gang blir gravid igjen kommer jeg til å være så utrolig redd
Vi er i ganske lik situasjon. Har veldig lite egg. Tok oss 6 mnd for å bli gravide og så ebbet det ut i ingenting. Jeg fikk litt drahjelp i form av Letrozol etter spontanaborten da. Hvis du har fertilitetsproblemer så kan du søke hjelp etter 6 mnd.
Og akkurat dette med å være livredd under nytt svangerskap: tell me about it… er i uke 6 nå (5+0) og går å sjekker dopapir for blod HVER eneste gang jeg tisser. Jeg gruer meg til TUL for jeg er overbevist om at det kommer dårlige nyheter - hvis jeg kommer så langt. Har ikke turt å juble over positiv test enda.. går det noensinne over? Aner ikke. Skal oppdatere deg etter fødsel :hilarious:

Men, en ting om gangen. Akkurat nå bør du fokusere på å komme deg psykisk og forberede deg på en ny prøverunde. Så får du ta alle bekymringene når du kommer dit. Lykke til :Heartred
 
Vi er i ganske lik situasjon. Har veldig lite egg. Tok oss 6 mnd for å bli gravide og så ebbet det ut i ingenting. Jeg fikk litt drahjelp i form av Letrozol etter spontanaborten da. Hvis du har fertilitetsproblemer så kan du søke hjelp etter 6 mnd.
Og akkurat dette med å være livredd under nytt svangerskap: tell me about it… er i uke 6 nå (5+0) og går å sjekker dopapir for blod HVER eneste gang jeg tisser. Jeg gruer meg til TUL for jeg er overbevist om at det kommer dårlige nyheter - hvis jeg kommer så langt. Har ikke turt å juble over positiv test enda.. går det noensinne over? Aner ikke. Skal oppdatere deg etter fødsel :hilarious:

Men, en ting om gangen. Akkurat nå bør du fokusere på å komme deg psykisk og forberede deg på en ny prøverunde. Så får du ta alle bekymringene når du kommer dit. Lykke til :Heartred
❤️❤️❤️ tusen takk! Jeg er forberedt på å søke hjelp til slutt ja….

Jeg ønsker deg masse masse lykke til! gjerne oppdater meg underveis❤️ styrkeklemmer fra en som kjenner seg igjen.
 
Back
Topp