Til dere som har født før…

At 3 rier per 10. minutt på ingen måte betyr at fødselen er like rundt hjørnet. Jeg husker jeg var dritnervøs for å ikke rekke fram i tide siden det var da man MÅTTE.ringe.sykehuset. Det tok 16 timer til før ungen var ute...

Jeg har født på kk, merkelig at de har forskjellige rutiner på sånn ting egentlig
Hadde svangerskapsdiabetes nå siste gangen, og har observert både her inne og i svangerskapsgruppa på Facebook at det er forskjellige opplegg alt etter hvilket sykehus der også.
Man skulle tro at nasjonale retningslinjer ville være noe å følge, men jeg har ikke helt inntrykk av det.

Jordmor klemmer på magen etter fødsel, for å hjelpe livmoren å trekke seg tilbake. Jeg skulle ønske at jeg visste hvor vondt det gjorde. Da hadde jeg kanskje ikke slått bort hendene til jm:hilarious:

Brystsprengen før melka setter inn var verre enn å føde... Andre gangen tydde jeg til paracet for alt av vondter etter fødselen. Man har nok å tenke på om man ikke skal ha vondt også.

Finger i rumpa har jeg aldri hørt om... Og kommer noen og stikker en finger i rumpa på deg uten å spørre så er det et overgrep.

At det er helt ok å be om å bytte JM under fødselen dersom kjemien er helt feil!

Brystsprengen før melka setter inn var verre enn å føde... Andre gangen tydde jeg til paracet for alt av vondter etter fødselen. Man har nok å tenke på om man ikke skal ha vondt også.

Finger i rumpa har jeg aldri hørt om... Og kommer noen og stikker en finger i rumpa på deg uten å spørre så er det et overgrep.
De gir selfølgelig beskjed om at det kommer en fing :hilarious:

- Selv med epidural var det ekstremt vondt (ble født med hodet på skakke)
- Å sette pudalbedøvelse siden jeg fikk trykketrang så tidligt fordi hun lå ikke riktig var det verste noen gang, håper jeg aldri må ha det igjen.
- Trodde tiden på fødestuen skulle gå seint med hjelp å fort det gikk.
- At du kan bli litt skremt av den babyen som kommer på brystet, selv om du er helt overlykkelig
- Jeg viste fra før at du får en finger i rumpen, men etter en fødsel er det det siste jeg tenkte på
- Jeg var ikke forberedt på hvor lang tid det tok å sy nedentil. For meg tok det ca en time, revnet mye men har aldri hatt vondt etterpå, ingen problem å sitte rett etter fødsel.
- Ring på alarmen før hver amming om det er førstegangs slik at man får kommet godt i gang om man vil amme.
- At jeg ble lemster i kroppen etter fødsel.

Back
Topp