Til dere som gir grønnsaksmos...

Vi bruker den feedern. Et lite nett som man putter mat oppi spm hun kan holde selv. Hun elsker den. Elsker å få kald mango, godt for gommene of elsker smaken :-)
Ja, vi har den "smokken" med hull i. Syns de er lettere å rengjøre enn de nettene. Prøvde for første gang i dag med pære og det var en slager.

Hvor mye mos gir dere til et 'måltid'? Vi har akkurat begynt, så foreløpig har vi kun gitt en teskje :)

Denne var smart. Vi gir bare med barneskje, det blir mye gris. Haha :D Så dagen etter kveldsmat at hun hadde grøtrester i øyebrynet :P

Haha! Burde egentlig badet han etter grøten her. De små hendene er veldig raske, og plutselig fyker det grøt veggimellom ;p Fant gulrot i vinduskarmen her en dag!

Hvor mye mos gir dere til et 'måltid'? Vi har akkurat begynt, så foreløpig har vi kun gitt en teskje :)

Jeg har pleid å gi ca en isbitterning nå i starten :) Veldig greit å ha et lager med ulike grønnsaker i terninger i fryseren :)

Haha! Burde egentlig badet han etter grøten her. De små hendene er veldig raske, og plutselig fyker det grøt veggimellom ;p Fant gulrot i vinduskarmen her en dag!

Haha, ja hendene skal gjerne være med inn i munnen. Smatter på de og koser seg skikkelig når hun får noe hun liker.

Ja, vi gir grøt og grønnsaker med skje. Blir litt over alt. :D

Hehe, ja, men de må jo lære på et vis. Kusina mi har ei datter på litt over et år, har fått masse snapper av spaghetti utover gulvet etter at hun skulle spise selv :P

Vi har også et lite matvrak <3 Han prøver vel egentlig å ta hele skjeen inn i munnen (samtidig som smekka og hendene skal være der inne) i håp om at maten kommer fortere da. Vi har prøvd banan og gulrotmos, samt pære, sviske, eple og blåbær på glass, og en sånn miks av potet og gulrot. Virket som om han syntes banan var litt kjedelig, men ellers er alt flott. Jeg har også trodd at vi måtte vente med den feederen, men nå skal jeg jommen gi det et forsøk :D

Back
Topp