Til dere som gir grønnsaksmos...

Zeena

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Hvilke grønnsaker gir dere?

Vi har gitt søtpotet, brokkoli og gulrot. Hver for seg og blandet to og to. Tenkte å prøve avokado denne uka.

Søtpotet var veldig poppis her :-)
Samme her. Liker alt foreløpig (bortsett fra eple. Prøvde bittelitt forrige dagen), men alt smaker best med søtpotet. ;)

Tenkte også å prøve pæremos en dag. Det må jo være bra for magen også. Masse fiber og vit C.

Jeg har gitt smaksprøver fem ganger, sviskemos/banan/gulrot. Hver for seg, og sviskemos var det som ikke falt i smak her. Etter jeg gav gulrot, har hun vært løs i magen, vet ikke om det er tilfeldig eller ikke. men har stoppet litt nå for å se om det kunne være gulroten. Hun smaker på ting i sånn silikon tutt greie (aner ikke hva det heter) :D

Eplemos og pæremos er det som er mest populært her, det hjemmelagede riktignok. Pæremos på glass var bare greit.
Fått potet og gulrot på glass, det var bare ok.

Har spist alt jeg har tilbudt han, så matglad gutt :) Både eplemos og eple- og sviskemos ble visst for surt, for han serverte DE grimasene! Haha! Han gapte opp for hver skje da, men en del kom ut igjen :p Ellers har han spist søtpotet og gulrot, både sammen og hver for seg. Tenker å teste avokado, mango og brokkoli snart (ikke sammen, hehe :p). Har lyst til å teste mer med feederen. Bedre at han spiser selv når han skjærer grimaser enn at jeg presser på ham mat synes jeg.

Jeg tenkte å begynne nå snart. Har gitt sviskemos, men blandet det i grøten da hun ikke liker det så veldig!
Begynner dere men rene smaker om gangen ? Jeg tenkte søtpotet og gulrøtter ? Hun er enda litt treig og hard i magen (har alltid vært det), så redd for å gi hun noe som er hardt fornøyelig ( venter med avokado og banan feks).

Sønnen min er også et skikkelig matvrak. Får sviskemos eller rotmos (et par skjeer) til lunsj, og en fruktbit i feederen sin når det passer ila. dagen. Koser seg skikkelig med maten, og magen er helt vanvittig mye bedre etter at vi begynte så smått med fast føde.

Sønnen min er også et skikkelig matvrak. Får sviskemos eller rotmos (et par skjeer) til lunsj, og en fruktbit i feederen sin når det passer ila. dagen. Koser seg skikkelig med maten, og magen er helt vanvittig mye bedre etter at vi begynte så smått med fast føde.

Med feeder mener dere sånn 'smokk' med hull i? Legger dere biter i eller moser først? Kjøpt en, men står for 6mnd +, men det er kanskje ikke så nøye?

Med feeder mener dere sånn 'smokk' med hull i? Legger dere biter i eller moser først? Kjøpt en, men står for 6mnd +, men det er kanskje ikke så nøye?
Lurer jeg også på... har en sånn selv, men ikke brukt enda. (Står vel seks mnd på alle mat-ting til babyer. Har ikke noe å si.)

Jeg tenkte å begynne nå snart. Har gitt sviskemos, men blandet det i grøten da hun ikke liker det så veldig!
Begynner dere men rene smaker om gangen ? Jeg tenkte søtpotet og gulrøtter ? Hun er enda litt treig og hard i magen (har alltid vært det), så redd for å gi hun noe som er hardt fornøyelig ( venter med avokado og banan feks).
Jeg har begynt med rene smaker. For hvis hun ikke liker noe, så vet jeg hva det er. ;)

Jeg venter med banan av samme grunn. Vet at det kan virke forstoppende på magen. Har ikke tenkt at avokado har samme effekt... :confused:

Vi har så smått startet med avokadomos!! Det kommer noen grimaser, men han smatter.. Han har bare fått det noen ganger, gir han små smaksprøver innimellom.. Men kommer til å vente nærmere 6 mnd før jeg gir mer!

Har prøvd mos av søtpotet, gulrot, avokado og banan. Banan var det eneste han ikke rynket på nesa av men alt gikk ned på høykant :)

Her har vi gitt gulrotmos med litt potet i. Så lagde jeg mos av søtpotet med gulrot og morsmelk i. Det synes han er kjempegodt ☺

Lagde mos av aprikos her i helgen. Det likte han veldig godt :) Ikke prøvd grønnsaker enda. Kun risgrøt, sviskemos, pæremos og aprikosmos.

Lurer jeg også på... har en sånn selv, men ikke brukt enda. (Står vel seks mnd på alle mat-ting til babyer. Har ikke noe å si.)
Vi bruker den feedern. Et lite nett som man putter mat oppi spm hun kan holde selv. Hun elsker den. Elsker å få kald mango, godt for gommene of elsker smaken :-)

Back
Topp