Jeg må si at det med dagsoving på babyen vår er det som har vært mest slitsomt med å gå fra 1 til 2 barn fordi barn nummer to IKKE lar seg bare bli med på lasset. Om jeg ikke jobber hardt for det og ting ligger til rette - så sover hun ikke. I en alder av 2 mnd var hun våken 5 timer i strekk for så å sove 20 minutter, fordi jeg ikke fikk lagt nok til rette. Det må være stille nok, nok bevegelse, ikke for lenge siden hun sov osv. også i bæresele kan hun særlig på ettermiddag trenge at det er helt stille rundt henne mens jeg gjør knebøy i 25 minutter før hun sovner. Å få en sånn baby som nummer 3 bekymrer meg, en baby som ikke bare kan tas med hit og dit og som hater barnevogn etter kort tid i tillegg. Står vogna stille - våkner hun. Jeg måtte hjelpe storebror med hetta på regnjakka en gang vi var ute på tur, det førte til at babyen våkna, begynte å skrike og ga seg ikke. Jeg fikk såvidt henne til å sove igjen av og på en stund, men måtte tilslutt bare snu og gå hjem uten resten av familien. Hun krever så mye at jeg ikke kan gi oppmerksomhet til noe annet enn å holde henne sovende når hun skal sove, og soveøktene er som regel ganske korte. Hun kan ikke legges ned på et stille soverom og ikke være i ro når hun sover, jeg er endel alene med begge og tro meg, jeg har prøvd

Men dette er jo bare babytida da, å ha flere barn handler jo om mye mer enn bare det første året

Jeg ville bare si at nei, det er faktisk ikke alle babyer som kan tas med på lasset, som bare godtar ting uten videre, og det er sinnsykt slitsomt, man blir stående litt i sprik mellom babyen og søsken. Min baby er bare 3,5 måned da, så det kan godt ha blitt bedre om et par måneder også, men foreløpig trenger hun full oppmerksomhet for å få til å sove og holde seg sovende. 3åringen kan heldigvis ordne veldig mye av praktisk ting selv.