Til dere med barn fra før

Mams1987

Elsker forumet
Sommerfuglene 2017
Januarlykke 2020
Oktoberbarna 2021♡
Hvor fort kom magen? Jeg er bare 5+3, men synes allerede jeg har lagt på meg og spesielt rundt magen og midjen. Kun 53 kg fra før så mulig kroppen sørger for å legge på seg fort:p Men magen kom ikke før mye seinere sist.

Dette er min nr 3. Med første fikk eg ikke mage før jeg var 5 mnd på vei. Ca 3-4 med nr 2 og nå 5 uker med nr 3. Jeg er 70 kg da og 171 høg. Så har litt mer enn deg, men magen pleier ikke være sånn som no. :)

Jeg fikk ikke mage føre jeg var over 5 mnd. Skal sies at jeg var slank og veldig trent. :happy:

Jeg er 6+3 i dag. Og har ikke sjans til å skjule magen lenger. Har en sønn som fyller 10 i november fra før. Med han kom også magen tidlig. Men ikke før uke 8 ca..

Forrige gang fikk jeg en liten kul ca 14 uker på vei. Men den var ikke særlig synlig for andre. Rundt 23 uker på vei var det tydelig at jeg var gravid.

Sist ble det ordentlig synlig rundt uke 14-15, men ikke ordentlig gravidkul før rundt uke 20 (følte meg bare tykkere, uten kul liksom før det)

Nå er jeg 8+3 og føler jeg har fått mage allerede... Sikkert litt oppblåst, men likevel... Ikke det samme som for 4 uker siden..

Magen min kom sent sist. Uke 22/23. Er slank og har alltid trent mye mage. Veier 57 nå og er 173 cm.
Venter tvillinger denne gangen så jeg er nok ikke representativ tror jeg. Er oppblåst allerede og befinner meg i uke 9.

Fikk ikke synlig mage med førstemann før rundt uke 20-22. Jeg var en del tynnere når jeg ble gravid første gang da. Spent hvordan det blir denne gangen!

Jeg fikk mage ganske sent selv om jeg er tynn. Det er nå 7 år siden så spent på hvordan det blir denne gangen. 6+2, ingen gravidmage men veldig oppblåst mage:hilarious:

Fikk sent mage med nr 1. Nr 2 fikk jeg så oppblåst mage at det så ut som jeg ble gravid før det slo ut på test. Holdt seg sånn til den ble gravid mage. Nå er jeg 7+2 og er så oppblåst at det ser ut som om jeg har svelget en fotball. Magen er ganske fast også.

Takk for svar alle! Er definitivt oppblåst mage her, men kommer jo etter frokosten er inntatt allerede:p

Med første kom magen rett før jul, hun er født i midten av mai.
Andre kom magen i uke 10 :)

Sist var det mage i uke 10, nå kom den i 7-8 men kan jo være fordi den var gravid i februar også att det nå kom veldig fort:)

Last edited:
Med nr 1, kom den vel rundt uke 15/18 ca. Men med nr 2 og 3 kom den tidlig, rundt uke 10 ca. Jeg er nå 7+5 med nr 4 på vei, og har ikke sjans til å skjule det. Jeg kan skjule til en viss grad i noen minutter, men å holde inn magen gjør meg vare kvalm. Så her strutter gravid-oppblåst magen som bare det :cool:

Med nr 1 var det ikke tydelig gravidmage før 5 mnd. Samme startvekt nå og føler meg mye mer oppblåst og rund etter 10 uker . Men ikke direkte mage enda og forventer ikke det på en stund . Men det er utrolig slitsomt å være så oppblåst og "full" i magen etter første måltid og samtidig være kvalm ... gleder meg til det roer seg litt..

Forrige er 7 år siden, så jeg husker faktisk ikke :p har litt ekstra på kroppen fra før, så litt vanskelig å si. Men jeg er definitivt breiere den veien enn jeg har vært. Har noen topper som plutselig strammer rundt magen. 7+3:)

De første ukene var d kun om kvelden. Nå er jeg oppblåst fra morgen ril kveld. Må gå aktivt inn for å aktivere magemusklene for at det ikke skal vises på jobb.

Fikk mage veldig sent.. Her er jeg 31 uker med nr 2 ☺️ han ble født 5 uker etterpå..

Vedlegg

• C3FE90DF-4DD7-46A2-B9BA-F46326E6843B.png
    C3FE90DF-4DD7-46A2-B9BA-F46326E6843B.png
    99,7 KB · Visninger: 29
Magen kom rundt uke 17 med førstemann, men først ordentlig synlig rundt uke 22.

Gleder meg til dette svangerskapet er allment kjent og gravidmagen kommer. Nå er det jo bare luft. :D

Med nr 1 kom magen i uke 13-14..
Nå synes jeg at jeg har hatt en liten gravidmage siden ca uke 7!
Lett å skjule, men likevel synlig for alle hvis jeg går med trang genser! :)

Back
Topp