til de som har tisper*oppdatert*

ORIGINAL: stolt mamma 2008

ORIGINAL: chemistry Girl

ORIGINAL: stolt mamma 2008

hvis dere har hatt kull på henne da..hvor gammel var hun når dere hadde første kull? eller begynte å prøve? hvilke måned i året var det? tenker ikke på en spesiell rase..

vi har ei tispe på 11 mnd,og jeg gleder meg sånn til vi kan ha kull på henne,så er bare nysgjerrig[;)]

ps; vi tenker å begynne neste år da hun har spassert 2 år..

så at det ble litt misforståelse av det jeg la ut,men nå spør jeg kun av nysgjerrighet..
tispa mi er ei rottweiler tispe,og har ikke planer om å sette kull på henne før hun er over 2 år,og ja jeg vet hva dette innebærer og hva løpetid er[;)]

Enkelt svar til deg.

NKK og raseklubber har regler for dette.
Parring kan påbegynne tidligs når tispa er 18 mnd. Men dem anbefaler også å følge den ekletes raseklub avlsanbefalinger.

Leste så hvitt du hadde rottisblanding?? Ønsker du å sette valper til verden kun for å ha et kull eller er det en mening med det... Finnes at HAV med rottisvalper der ute som trenger hjem, og vær klar på å sitte igjen med valpene til dem er godt over 8 uker.

Er du forberett på å gjøre de nødvendige arbeid for å sikre friske valper?? HD rønging, øyenlysing osv.....

det var min mening da!

Lykke til [:D]

tusen takk for et fornuftig svar[:)]

er visst mange her inne som miusforstod hele greia mi så..men men..

hun er jo som sagt kun 11 mnd gammel,og jeg sporte om dette kun av nysgjerrighet over hva andre har gjort og ikke hva jeg bør gjøre..

kommer den tiden der vi feks skal ha kull på henne så skal dette planlegges godt og alt skal undersøkes.. er ikke noe at vi bare finner en hann,setter i gang og wops ut på finn med noen valper,men virker som det er det mange tror her inne.. men men..

igjen tusen takk for svar på det jeg lurte på[:)]

Tror ikke det er det folk tror. Men de skjønner ikke vitsen/poenget/hvorfor/hva du vil oppnå med å avle på en blandingshund

Back
Topp