til de som har tisper*oppdatert*

Stolt 2barns mamma

Gift med forumet
WOW,fikk sjokk jeg nå når jeg logga på igjen.. er ivertfall veldig mye bevis her at folk ikke kan svare på det folk spør om!

ikke rart jeg nesten aldri legger ut noe her inne eller vil være med på treff,er jo bare en haug med sure/bitchette kjerringer som svarer,og noen er så vennlige å faktisk svarer på det folk spør om; så tusen takk til de som svarte[:)]

min tispe var vell i 3 års alderen tror jeg det var....man skal jo ikke pare sin tispe før den er over 1,5-2 år slik at tispen kanbli ferdig utviklet, men jeg paret henne en stund etter jul slik at hun hadde valper på sommeren slik de kunne være mye ute.......

ORIGINAL: stolt mamma 2008

hvis dere har hatt kull på henne da..hvor gammel var hun når dere hadde første kull? eller begynte å prøve? hvilke måned i året var det?

vi har ei tispe på 11 mnd,og jeg gleder meg sånn til vi kan ha kull på henne,så er bare nysgjerrig[;)]

ps; vi tenker å begynne neste år da hun har spassert 2 år..

Altså hvilken mnd i året du kan sette på hvalper på tispa di avhenger av når hun har løpetid,tror nok du må sette deg litt inn i dette før du setter i gang.Det er ikke bare bare å få et kull hvalper!
hvilken rase er det?

Vet du hvor lenge en hund går drektige for eksempel???[:-]

Ang prøving til hunder[:D], de prøver jo ikke som oss da, det vanligste er at mellom dag 10 til 15\16 lar de seg parre og kan bli drektige, men det kan også skje alt mellom dag 2 og 22, 3-5 dager innenfor de dagene!

Ville ikke satt hvalper på henne før jeg følte meg klar som hunde-eier og visste hva jeg gjorde.
Og ikke før hunden er nærmere 3 år!

min hund hadde et kull med valper hos tidligere eier før hun var 2 år (noe jeg mener er alt for tidlig). så jeg ville ikke ha satt valper på ei tispe før hun var nærmere 3 år.

ORIGINAL: Nina*Pina

hvis dere har hatt kull på henne da..hvor gammel var hun når dere hadde første kull? eller begynte å prøve? hvilke måned i året var det?

vi har ei tispe på 11 mnd,og jeg gleder meg sånn til vi kan ha kull på henne,så er bare nysgjerrig[;)]

Altså hvilken mnd i året du kan sette på hvalper på tispa di avhenger av når hun har løpetid,tror nok du må sette deg litt inn i dette før du setter i gang.Det er ikke bare bare å få et kull hvalper!
hvilken rase er det?

Vet du hvor lenge en hund går drektige for eksempel???[:-]

Ang prøving til hunder[:D], de prøver jo ikke som oss da, det vanligste er at mellom dag 10 til 15\16 lar de seg parre og kan bli drektige, men det kan også skje alt mellom dag 2 og 22, 3-5 dager innenfor de dagene!

Ville ikke satt hvalper på henne før jeg følte meg klar som hunde-eier og visste hva jeg gjorde.
Og ikke før hunden er nærmere 3 år!

jeg vet jo at det kommer an på løpetiden da,men nå lurte jeg på hva måned andre sine tisper ble drektige..ingen hunder har løpetiden på likt liksom[8D]

vet at det ikke er bare bare å få valpekull,det er jeg klar over.. nå var jeg bare nysgjerrig som jeg skrev pga jeg gleder meg til tispa mi kan få valper grunnet hennes nydelige gemytt og utseende,ikke noe mer jeg tenkte på..

hun er forresten ei rottweiler-blanding..

ORIGINAL: turboquattro

min hund hadde et kull med valper hos tidligere eier før hun var 2 år (noe jeg mener er alt for tidlig). så jeg ville ikke ha satt valper på ei tispe før hun var nærmere 3 år.

off ja,kjenner ei jeg også som driver oppdrett av en rase,og hun begynner ofte med kull før de nærmer seg 2 år..syns det er altfor tidlig,men mange er jo kun ute etter penger også når de driver oppdrett[:'(]

jeg er mer av at alle tisper bør ha et kull en gang før de blir for gamle,og mye fordi de skal oppleve å være mor[:)]

off ja,kjenner ei jeg også som driver oppdrett av en rase,og hun begynner ofte med kull før de nærmer seg 2 år..syns det er altfor tidlig,men mange er jo kun ute etter penger også når de driver oppdrett[:'(]

jeg er mer av at alle tisper bør ha et kull en gang før de blir for gamle,og mye fordi de skal oppleve å være mor[:)]

for ca 14 dager siden så jeg en hund/valp på finn som ventet egne valper. tispa var 9 mnd. [:(]

men første/andre løpetid etter fylte 2 år vet jeg en del praktiserer.

Syns vi har nok blandingshunder der ute som ikke har hjem, men det var egentlig ikke det du lurte på så skal liste meg stille ut igjen.

Lykke til da om du bestemmer deg for å få valper på jenta[:)]

for ca 14 dager siden så jeg en hund/valp på finn som ventet egne valper. tispa var 9 mnd. [:(]

men første/andre løpetid etter fylte 2 år vet jeg en del praktiserer.

off stakkar,er jo bare valp selv da... off nei kunne aldri sitt for meg tispa mi ha valper nå og hun er 11 mnd..
men desverre så er det mange som kun er ute etter å tjene penger og da vil de vel begynne med kull ganske tidlig..[:o]

ORIGINAL: Cassandra smartrompe

Syns vi har nok blandingshunder der ute som ikke har hjem, men det var egentlig ikke det du lurte på så skal liste meg stille ut igjen.

ja det syns jeg også,ivertfall nå til dags,men nå blir jo ikke dette her før over 1-2 år til,og vi har ivertfall ikke planer om å ha kull på henne hvis vi ikke har plass eller tid til det[:)]

ORIGINAL: GULLUNGEiVUGGA

Jeg har også rottweiler!

Hunden bør ha vært på noen utstillinger så du finner ut om hun faktisk er noe å avle på! Øyelyst, HD/AD røntgen samt mentaltest!

Å sette kull på en rottweiler uten å gjøre dette først anser jeg som tragisk!

Jeg gledet meg også til å ha et kull med min(med min forrige hund også![:D]) MEN det er ikke alltid det er etisk riktig! Første hadde HD, den jeg har nå allergi! Jeg ville ikke hatt valper av mine ergo ingen avl[;)]

Jeg vil ikke være en av dem som er med å ødelegge rasen!

PS Hunden min var på toppen ekstriørmessig da[:D] Mentaltest gadd jeg aldri å ta da det ikke var noen vits pga allergien[;)]

Husker faktisk ikke anbefalt alder for hvaloper jeg[:D] 2 el 3 år! Før 6 år el no[:D]

ja vi skal ta en full sjekk av henne før vi begynner med tanken på kull,vil ikke ha valper på henne om det skulle være noe i veien på en måte..
hun er jo som sagt en blanding da,så utstillinger kan vi bare glemme[;)]

men nå håper jeg da at det ikke skal være noe i veien for at hun kan ha seg ivertfall et kull,syns det er viktig for dyra sin del også å få være mor om de kan,ivertfall en gang før de blir for gamle[:)]

Endrer innlegget mitt: vill aldri satt valper på en blandinshund!!

[hr]Jeg ville venta helst til hunden er 3 år(men iallefal til 2). Rottweiler er jo en stor hund, og det tar lang tid før kroppen er utvokst og musklene er ferdig satt.
Men husk å øyelys og viktigst av alt: Røngte for HD!!

Syns vi har nok blandingshunder der ute
som ikke har hjem, men det var egentlig ikke det du lurte på så skal liste meg stille ut igjen.

Signerer det uthevede!
Blir provosert av folk som har kull på blandingsraser med vilje [>:]

ORIGINAL: Oppdrag Nemo

som ikke har hjem, men det var egentlig ikke det du lurte på så skal liste meg stille ut igjen.

Signerer det uthevede!

Det er jo snakk om en ROTTWEILER tispe her. Ingen blandingshund..hvor leste dere det???

ORIGINAL: Skrulla86

Signerer det uthevede!

Det er jo snakk om en ROTTWEILER tispe her. Ingen blandingshund..hvor leste dere det???

hvis du leser litt lengere opp så står det rottweiler blanding.

hvis dere har hatt kull på henne da..hvor gammel var hun når dere hadde første kull? eller begynte å prøve? hvilke måned i året var det? tenker ikke på en spesiell rase..

vi har ei tispe på 11 mnd,og jeg gleder meg sånn til vi kan ha kull på henne,så er bare nysgjerrig

så at det ble litt misforståelse av det jeg la ut,men nå spør jeg kun av nysgjerrighet..
tispa mi er ei rottweiler tispe,og har ikke planer om å sette kull på henne før hun er over 2 år,og ja jeg vet hva dette innebærer og hva løpetid er

ORIGINAL: Skrulla86

Signerer det uthevede!

hvis du leser litt lengere opp så står det rottweiler blanding.

Merkelig å skrive rottweiler i HI da. Da er jeg enige med dere!!! Ikke sett kull på en blandingshund!!!

jeg ville ALDRI avlet på en blandignshund, for det første syns jeg rasen er fin helt rein, og kan bli farlig om den blir avlet...jeg har selv en Rottweiler tispe...

En Rottweiler er ikke ferdig med alt før den er 3 år..så jeg ville ventet minimum til det

ORIGINAL: BitzyhogJulia

Er vel ikke farlig med å avle en gang på en blandingsrase? Brått kommer det så mange av samme slag at det blir en ny rase.

Med tanke på den ihjelavlingen som foregår innen for mange raser så synes jeg det er fint at det kommer noe som er blandet og.. De pleier som regel å være mere friske mentalt og fysisk.... Blir som en julegave - vet ikke hva man får.

For å forhindre man sitter der med hunder man ikke får gitt bort så går det an å finne interesserte mennesker før parringen finner sted.

Og det er god nok grunn til å la være!! Hunden kan like lett få de verste egenskaper fra begge raser [&:]

Med rasehunder vet man heller ikke garantert hva man får, men man er hvertfall litt sikrere!

Er dagmamma for ei mellompuddeltispe,og hun hadde ett hvalpekull da hun var 3 år gammel.

Selv har jeg en eventyrblanding,som selv dyrlegen mener burde bli far til ett hvalpekull... MEN,han skal ikke det! Ja,han er verdens snilleste og mest godlyndte bikkjedyr ,han er eksteriørmessig svært pen og velproposjonert. Han er svært intelligent ,og svært lat av natur[8D]. Utrolig god helse ,han har ennå ikke vært syk og nå er han jo gammel[:(]. Jeg ville gjerne ha en hvalp etter gullgutten min ,med det skal ikke skje!! Er så mange blandingshunder som ikke har det bra ,så jeg kommer nok til å få en ny omplasseringshund når gullgutten ikke er mer.
Hadde jeg hatt blandingstispe ,så hadde hun vært kasterert! (Og hadde min hanne rømt når tisper hadde løpetid,så hadde han vært kasterert!) Hunder trenger ikke å få hvalper for å ha et godt liv! I en villhundflokk er det bare alfahunnen som får lov til å få hvalper...

Back
Topp