Tigerstripene

Amber

Glad i forumet
Novemberlykke 2015
Til dere som stresser over det ene lille strekkmerker dere har fått, slik kan en mammamage også se ut:

27447219711a700770b56d954c431042

Edit: jeg har redigert innlegget to ganger nå, bort med det negative. Vi skal vel ikke skjemmes over den viktigste jobben i våre liv jenter?

Som kjæresten min så fint sier: "de stripene dine gjør deg bare enda finere for meg, og kommer til å være et minne om både det tøffe og det fine med svangerskapet. Jeg vil ikke glemme noe!"

La oss heller være stolte av mammakroppene våre og alt den medfører! :)

Last edited:
Det vitner om en stor og tøff jobb - verdens viktigste jobb faktisk - å bære fram en baby!! Synes det er GULL at du deler bildet, det er mange som har eller får de samme tigerstripene selv også, som kanskje føler seg litt bedre når du har turt å dele dette :)

Og forresten, helt (HELT) ærlig, så synes jeg ikke det er fælt altså, var nesten litt kult :D

Det vitner om en stor og tøff jobb - verdens viktigste jobb faktisk - å bære fram en baby!! Synes det er GULL at du deler bildet, det er mange som har eller får de samme tigerstripene selv også, som kanskje føler seg litt bedre når du har turt å dele dette :)

Og forresten, helt (HELT) ærlig, så synes jeg ikke det er fælt altså, var nesten litt kult :D

Takk :) og helt sant! Jeg har lett for å få strekkmerker, så de var forventet. De som har kommet av jojo-vekt og slikt er jeg litt mindre villig til å vise frem :p

Det var innmari artig når de begynte å vise seg allerede rundt uke 20 da, for de kom først i en "fin" sirkel rundt navlen. Haha :) det verste er egentlig kløen!

Ler litt når jeg leser om de som har fått en eller to små streker og offer seg. Så tenkte det kunne være greit å vise hvordan en kan bli seende ut, uten at det egentlig er noe stress :)

Til dere som stresser over det ene lille strekkmerket dere har fått :)

Strekkmerkene har tatt helt av her. Sambo kaller de flammelakkeringen haha. No hazzle, de blir jo lyse i det minste :)

(Beklager lite delikat bilde, men sånn kan en altså også se ut)

Synst det er slik det skal vere.. Skal ha bevis på at vi bærer fram mennesker inni oss.:) Respekt for du viser frem.! :)

Til dere som stresser over det ene lille strekkmerket dere har fått :)

Strekkmerkene har tatt helt av her. Sambo kaller de flammelakkeringen haha. No hazzle, de blir jo lyse i det minste :)

(Beklager lite delikat bilde, men sånn kan en altså også se ut)

Så tøff du er som legger ut :) Mine merker er veldig like dine, jeg har kanskje fått littegrann mer og litt sterkere farge. Men bare bevis på hva jeg bærer frem <3 Synes det er veldig mange som offer seg over et merke på hofta eller puppen, de kan være glade for at de får så lite. Begynte å bli redd for at jeg var en av de få her inne som faktisk har fått skikkelige merker! Takk for at du deler :)

Så tøff du er som legger ut :) Mine merker er veldig like dine, jeg har kanskje fått littegrann mer og litt sterkere farge. Men bare bevis på hva jeg bærer frem <3 Synes det er veldig mange som offer seg over et merke på hofta eller puppen, de kan være glade for at de får så lite. Begynte å bli redd for at jeg var en av de få her inne som faktisk har fått skikkelige merker! Takk for at du deler :)

Jeg tenker det må være mer normalt å få en del striper, jeg. Folk snakker bare ikke om det :) blir for dumt å nærmest "skryte" av å bare ha fått noen få stykker, ofte innbakt i offing. Syns det er for mye av det ;) mine er veldig sterke i fargen når de kommer, så blir de fort litt lysere. Så dine blir nok fort lysere også :) de fleste har jeg hatt i noen måneder allerede ser du. En kropp skal ha litt merker og arr, det vitner bare om historie :) og det er jo en fin ting, så la oss heller bære de med stolthet du!

Er enig! Stripene gjør meg ikke noe :) men må innrømme at magehenget er et enormt stort problem for meg. I dagens overfladiske samfunn :eek: Det er så ille hos meg at jeg vurderer operasjon, må bare gå ned noen kg først :)

Er enig! Stripene gjør meg ikke noe :) men må innrømme at magehenget er et enormt stort problem for meg. I dagens overfladiske samfunn :eek: Det er så ille hos meg at jeg vurderer operasjon, må bare gå ned noen kg først :)

Siden jeg er førstegangs har jeg ikke peiling på hvordan magen min blir seende ut etter fødsel, men kan tenke meg at om alt henger så vil det føles verre ja. MEN jeg syns ikke vi skal skjemmes av det, tenk hvor mange som har det på samme vis med kroppen sin etter svangerskap og fødsel da, vi får stort sett bare se de kroppene som hopper rett tilbake til slik de var før, for det er stort sett de som vil vise seg frem. Jeg har aldri vært noe stolt av kroppen min, og har heller skjult den en å vise frem, men det er jo egentlig bare helt idiotisk. Kropp er kropp, og kropp er topp ;) og en mammakropp med alle sine skavanker og historie må vel være den fineste! Jeg kjenner i hvert fall på det nå, at kroppen min går gjennom en stor jobb og forandring, som jeg ikke ville vært foruten.

Siden jeg er førstegangs har jeg ikke peiling på hvordan magen min blir seende ut etter fødsel, men kan tenke meg at om alt henger så vil det føles verre ja. MEN jeg syns ikke vi skal skjemmes av det, tenk hvor mange som har det på samme vis med kroppen sin etter svangerskap og fødsel da, vi får stort sett bare se de kroppene som hopper rett tilbake til slik de var før, for det er stort sett de som vil vise seg frem. Jeg har aldri vært noe stolt av kroppen min, og har heller skjult den en å vise frem, men det er jo egentlig bare helt idiotisk. Kropp er kropp, og kropp er topp ;) og en mammakropp med alle sine skavanker og historie må vel være den fineste! Jeg kjenner i hvert fall på det nå, at kroppen min går gjennom en stor jobb og forandring, som jeg ikke ville vært foruten.
Ja, det kan være ganske hemmende. Folk dømmer endel. Du kan jo google "stomach hang after birth". Men det er helt sant, man burde jo egentlig bare være stolt :)

Ja, det kan være ganske hemmende. Folk dømmer endel. Du kan jo google "stomach hang after birth". Men det er helt sant, man burde jo egentlig bare være stolt :)

Syns ikke det var så mye ille som kom opp der jeg, men en blir jo (dessverre) så innmari mye mer kritisk når det er snakk om egen kropp. Har en jobb å gjøre der sjæl! Vil ikke at dattera mi skal få dårlig selvbilde fordi hun hører meg snakke negativt om meg selv f eks. Min mor snakket stadig negativt om seg selv, og jeg tar ofte meg selv i å si akkurat de samme tinga nå.

Syns ikke det var så mye ille som kom opp der jeg, men en blir jo (dessverre) så innmari mye mer kritisk når det er snakk om egen kropp. Har en jobb å gjøre der sjæl! Vil ikke at dattera mi skal få dårlig selvbilde fordi hun hører meg snakke negativt om meg selv f eks. Min mor snakket stadig negativt om seg selv, og jeg tar ofte meg selv i å si akkurat de samme tinga nå.
Viktig å være bevisst på det ja :) ! Jeg har revnede magemuskler også, så jeg er litt herpa. Men sånn er det. Man må ofre noe ;)
Noen revner fra A-Å, tror det er verre.

Applaus til deg! Kvinnekroppen er magisk- med eller uten merker etter den viktigste jobben vi noensinne gjør! Kroppen skal bæres med stolthet <3

Viktig å være bevisst på det ja :) ! Jeg har revnede magemuskler også, så jeg er litt herpa. Men sånn er det. Man må ofre noe ;)
Noen revner fra A-Å, tror det er verre.

Off, det hørtes vondt ut! Spent på om mine muskler kommer til å møtes igjen jeg, de ligger så langt ut på siden nå :p revning høres heller ikke ut som noe særlig nei, håper jeg slipper unna det verste der. Men en kan liksom ikke styre det så mye tenker jeg (annet enn å lytte til jordmor). Får ta alt når det kommer, om det kommer. Jeg er i hvert fall stolt av at min kropp, som er langt i fra sunn og frisk, har klart svangerskapet så langt, og forhåpentligvis klarer en fødsel greit også. :)

Off, det hørtes vondt ut! Spent på om mine muskler kommer til å møtes igjen jeg, de ligger så langt ut på siden nå :p revning høres heller ikke ut som noe særlig nei, håper jeg slipper unna det verste der. Men en kan liksom ikke styre det så mye tenker jeg (annet enn å lytte til jordmor). Får ta alt når det kommer, om det kommer. Jeg er i hvert fall stolt av at min kropp, som er langt i fra sunn og frisk, har klart svangerskapet så langt, og forhåpentligvis klarer en fødsel greit også. :)
Jeg kjente ikke noe til det, altså :) men det er jo plagsomt, for det buler ut øverst så ser gravid ut i kjoler osv :p
Tror du klarer en fødsel veldig fint, og hvis ikke så er det jo masse hjelpemidler :) men det er en lur innstilling å ikke ta sorgene på forskudd.

Føler egentlig ikke jeg har noen rett til å uttale meg her da jeg ikke har fått striper hverken dette eller forrige svskap. Men jeg gjør det likevel. Det er media, å kun media (samt andre overfladiske mennesker) som har "bestemt" at kroppen man får som følge av et svangerskap liksom er mindre fin en slik kvinner fremstilles i nettopp media.!
Jeg syns det er en skam at man skal kvie seg for å være glad i den kroppen man har fått tildelt fordi nooooen forteller oss at den ikke er bra nok.
Som 7 åring satt jeg med armene i kors over magen for å skjule valpefettet mitt, jeg gikk ikke med bikini på stranda før for et par år siden; når jeg hadde vært igjennom et usunt forhold til kropp, trening og kost uten at spiseforstyrrelser var en del av det. Det gikk en dag opp for meg at det som gjør meg fin, er selvtilliten min. At jeg aksepterer kroppen og meg selv slik jeg er. Som ei sprudlende, aktiv og glad snart tobarnsmor på 24 år med en mann som elsker både meg og kroppen min slik det er. Hver skavanke som skal komme i fremtiden skal jeg ta imot med åpne armer å godta på lik linje som jeg skal ta imot hver tie under fødselen med glede! Ingenting som er mer tiltrekkende en noen som har et godt men jordnært forhold til sin egen kropp vel? :D

Er så deilig å slippe den bekymringen å ikke være fornøyd med seg selv. Tigerstripene er VAKRE tegn på at vi/dere har fått en så råkul mulighet i livet å faktisk bli foreldre.
Jeg elsker å være mamma å om magen min hadde sett ut som et kart etterpå så gud hjelpe meg, skulle ikke det påvirket meg ihvertfall.

Nydelige tigerstriper!!!!

Jeg tenker det må være mer normalt å få en del striper, jeg. Folk snakker bare ikke om det :) blir for dumt å nærmest "skryte" av å bare ha fått noen få stykker, ofte innbakt i offing. Syns det er for mye av det ;) mine er veldig sterke i fargen når de kommer, så blir de fort litt lysere. Så dine blir nok fort lysere også :) de fleste har jeg hatt i noen måneder allerede ser du. En kropp skal ha litt merker og arr, det vitner bare om historie :) og det er jo en fin ting, så la oss heller bære de med stolthet du!

Jeg tenker ikke så veldig mye over det nå lengre, var verst i begynnelsen da de kom! Blitt vant til dem nå og regner med den sterke fargen blekner litt med tiden :)
Vi får jo verdens største skatt i premie :D Blir ekstra arr pga planlagt keisersnitt også! :)

Back
Topp