Tiger prøver på baby!

Tigerbaby

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Himmelbarn
Oktoberlykke 2019
Novemberbarna 19
Etter at prøvingen vår på barn nummer en klarte å få seg en veldig røff og uventet start i 2016 og sikkert kommer til å ha en del å si fremover, så tenkte jeg at jeg trenger en dagbok!

Så begynner med starten, forholdet med samboeren;
Han er en fantastisk fyr som jeg har mye til felles med og virkelig er heldig å ha som partner, han er støttende nesten uansett hva jeg ønsker å oppnå og er min motivasjon nr 1 til å jobbe mot målene mine i livet.

Vi skulle ikke prøve på baby med det første, men vi forsøkte oss på "sikre dager" og tenkte at om det blir baby er det ikke krise. Da testen ble positiv i januar 2016 var jeg livredd for å si det til kjæresten fordi planen var ikke at det skulle komme SÅ tidlig.
Det tok en uke før jeg turte å si noe til han, og han tok det forbausende bra, dette skulle vi klare og det var bare en litt tidligere omstilling enn det vi hadde sett for oss.
Så kom blødningene og smertene. To ganger på legevakt med akutt forstoppelse, blødninger av varierende grad og smerter i nedre del av magen.
Valentinsdagen og morsdagen ringte legen glad og fornøyd og sa at på hcg virket det som om det gikk fint, den hinket litt, men den gikk jo oppover, og bestilte time til ultralyd for at vi skulle få se knøttet og roe oss ned.
Gledesrus på valentinsdagen og en litt forsiktig gratulasjon med min første morsdag, for jeg var jo på en måte mamma, selv om det bare var en klump på størrelse med en ert inni meg.
Det ble ikke den opplevelsen vi ventet oss, og det viste seg til slutt at det var en exu i en eggleder som ble hasteopperert da den sprakk.

Så var 2016 egentlig ødelagt for min del; flere rundt oss fikk barn, noe jeg hadde mye fokus på og synes gjorde ufattelig vondt. Jeg plagdes med uregelmessige blødninger og cyster. Prøvde pstav da vi tenkte å utsette prøving noen år, men måtte ta den ut da blødningene var helt ukontrollerte, pluss at jeg måtte få hjelp på sykehuset til å stoppe blødningene den hadde startet.

Så starten av 2017, nyttårshelgen, glemte jeg en ppille og sa at nå sluttet jeg på dem fordi jeg ikke ville vente mer. Det var greit, og prøvingen var i gang.

Vi prøver med litt forskjellige hjelpemidler da jeg synes det er sårt å vite at vi har lavere sjanse enn om jeg hadde vært "hel". Vi er forberedt på at det kan ta litt tid, selv om vi selvfølgelig skulle ønske vi kunne bestilt en positiv test igår, og har derfor blitt enig om en plan B om å prate med privat gyn om det tærer for mye på selvfølelsen og vi føler vi trenger hjelp. Vi skal ha barn, og koster det så får det bare gjøre det.

PP1 2017
Jeg hadde oppfølging på en cyste ca på eggløsning og gyn kunne da se at jeg hadde eggløsning på den siden jeg ikke hadde eggleder. Cysten var borte. Jeg hadde masse symptomer på graviditet. Trodde jeg. Tr kom og jeg fikk startet monitoren jeg hadde bestilt meg, det var jo greit det.

PP2 2017
Monitoren klarte ikke å finne el, og mensen kom etter 29 dager, noe som er veldig kort til å være min kropp. Hadde ingen symptomer på noe som helst før tr meldte ankomst. Prøvde conceive pluss for første gang, det var ikke så værst i bruk. Bestilte meg da basaltermometer da tr kom og planlegger å bruke den samtidig med monitoren fremover.

PP3 2017
Det ble er 30.dagers syklus med eggløsning på dag 15! De verste el.smertene jeg har opplevd i mitt liv, og superhoven mage da det pågikk! Venninnen min mente det så ut som jeg var godt gravid da hun fikk bilde på facebook.
Plagdes med monitoren så jeg prøvde clearblue digital singelhormon-tester, og det var mye bedre for meg, brukte bare fem siden jeg visste el var rett rundt hjørnet. Temping synes jeg var fint, men kanskje jeg trenger mer erfaring. Masse skyggestreker på babyplan-tester, så det prøver jeg ikke igjen. Heretter skal jeg sende gubben og kjøpe g-tester når jeg er forbi ikm eller når fertilityfriend sier jeg har trifasisk mønster! For stor skuffelse med skyggestreker.

Pp4 2017
Gikk ikke så bra, fikk tullepositiv el.test og ff var usikker på el.
Jeg sprakk på g-testene [emoji16]

Pp5 2017
Tok frem monitoren igjen, bidronninggele og womens balance tea fra yogi. Vært på klinikk i oslo, hadde rundt tretti folikler(sånne som blir til egg også.. yeah). Gubben har gode svømmere og amh var innafor, turte ikke spørre hva den var på, før da hadde Google vært min beste venn. Beskjed fra dem; exu er ikke bare noe som "skjer".
Håper på tidlig el!

pp6 var uten resultat.

pp7 kvinnet jeg meg endelig opp til å be legen om hjelp, så det blir spennende å se hva vi kommer frem til, nå føler jeg at vi går mot lysere tider!

Pp8 var uten resultat, fikk en tydelig rosa strek på billig-g-test men tr kom som bestilt. Fikk innkalling til både operasjon for sjekk av endometriose, og innkalling til kvinneklinikken ved unn, hvor de forhåpentligvis ønsker å hjelpe oss vidre på ferden mot å bli foreldre.

Pp9 ble jeg operert på syklusdag 7, og hadde vi ikke allerede fått time på fert.klinikken hadde vi fått henvisning, for den siste egglederen min er ødelagt, de fant noe de tror er endonetriose og vi må ha ivf for å få barn, noe som er fint å få et ordentlig svar på!
Ny prøverdagbok på assistert : her
 
Last edited:
Så moro at du gar begynt med dagbok :) får snike litt her og følge med fremover jeg da:angelic:
 
Her vil jeg også følge med :D lykke til i denne pp!
 
Så moro at du gar begynt med dagbok :) får snike litt her og følge med fremover jeg da:angelic:
Hihi, jeg følger din dagbok også, jeg liker å snike [emoji16]
Her vil jeg også følge med :D lykke til i denne pp!
Så hyggelig! [emoji3] tusen takk [emoji173] denne pp' håper jeg monitor og termometer gjør meg litt sikrere på hvordan min egen kropp funker, rett og slett [emoji4]
 
Cd 1, pp3 2017.
Igår fikk jeg meg en øyeåpner om hvorfor samboeren ikke har nevnt for foreldrene at vi prøver eller mistet til exu i fjor. Broren fortalte at dama var gravid, de har vært i et forhold i mange år, og jeg må innrømme at jeg synes nesten det var på tide når jeg vet de har ønsket seg barn. Ting er ikke helt A4, men når passer det egentlig å få barn da?
Det var visst ikke innafor, og reaksjonen var desverre ikke slik man ønsker med en sånn nyhet. Ikke uforventet, men fortsatt en kjip ting å se, der jeg nettopp hadde tatt min test og var skuffet over blenda. Den fikk skygge utover kvelden og jeg kjente på ganske mange følelser på en gang, litt panikk, litt forventning, glede, redsel.. skikkelig turbulent. Så fikk jeg tr i dag og jeg visste ikke om jeg skulle le eller gråte for stakkaren som nå har banet vei for at svigers blir besteforeldre, og da må ta den værste støyten. [emoji87] De venner seg vel forhåpentligvis til tanken innen vi klarer å få spira vår til å sitte.
 
Cd 1, pp3 2017.
Igår fikk jeg meg en øyeåpner om hvorfor samboeren ikke har nevnt for foreldrene at vi prøver eller mistet til exu i fjor. Broren fortalte at dama var gravid, de har vært i et forhold i mange år, og jeg må innrømme at jeg synes nesten det var på tide når jeg vet de har ønsket seg barn. Ting er ikke helt A4, men når passer det egentlig å få barn da?
Det var visst ikke innafor, og reaksjonen var desverre ikke slik man ønsker med en sånn nyhet. Ikke uforventet, men fortsatt en kjip ting å se, der jeg nettopp hadde tatt min test og var skuffet over blenda. Den fikk skygge utover kvelden og jeg kjente på ganske mange følelser på en gang, litt panikk, litt forventning, glede, redsel.. skikkelig turbulent. Så fikk jeg tr i dag og jeg visste ikke om jeg skulle le eller gråte for stakkaren som nå har banet vei for at svigers blir besteforeldre, og da må ta den værste støyten. [emoji87] De venner seg vel forhåpentligvis til tanken innen vi klarer å få spira vår til å sitte.

Så kjipt gjort! Hvorfor ble de ikke glade?
 
Så kjipt gjort! Hvorfor ble de ikke glade?
De mener det godt, vil gjerne at de skal ha alt på stell og være ferdig med utdanning. Men reaksjonen ble litt mye i forhold til det som var nødvendig [emoji4]
 
Huff! For noen kjipe dager! Bra du har fått deg dagbok, slik at jeg får følge bedre med hvordan det går hos deg :)
 
Cd2 pp3 2017
Prøver å tenke litt positive ting, igår hadde samboeren bursdag, og det var veldig hyggelig. Kaker, kaffe og familien hans er en god kombinasjon og veldig positivt innvirkende på humøret mitt selv om jeg hadde vondt.

-
Noen fine ting med prøvingen hittill er at jeg har relativt kort syklus, den er ca på 30 dager, og jeg har sett at lutealfasen min ligger ca på normalen. 14-15 dager er absolutt innafor.
Jeg gleder meg til å prøve temping, fordi jeg synes det er morsomt med grafer.
Monitoren skal jeg nå prøve å bruke på kveldene istede, og da tror jeg det blir bedre resultat på el. testene.
Og informasjonen fra monitoren kan man legge inn i tempe-appen så de kan samarbeide [emoji56]
Det er til og med motiverende å ta vitaminer.
Jeg føler at jeg kjenner min egen kropp bedre for hver syklus, og det er fantastisk å ikke ha bivirkninger fra hormonell prevensjon lenger.
Nå har jeg bare bivirkninger fra mine egne hormoner, haha!
I starten var jeg veldig nedslått over at jeg bare har en eggleder, men det er ikke krise, og vi er ikke avhengig av å måtte ha barnehageplass før om masse år heller, så vi kan prøve hele året rundt med god samvittighet[emoji4]

Akkurat nå håper jeg jo at det klaffer slik at jeg får verdens beste julegave i år [emoji173]
Også skal jeg jo bli tante da! Kjæresten skal bli onkel, og jeg har ikke tenkt meg noen plass uten han, så da blir jeg selverklært tante.
 
Har nå lært av deg at staheten seirer, denne pp'n blir det tigerbaby, det har jeg bestemt [emoji56]

Hehe! Ja, det er du som bestemmer :) så må du skravle masse sånn at du vinner på topp 100 ;) Hehe.. lykke til! Heier på deg! Sist fikk jeg baby i julegave og det håper jeg du får nå! [emoji173]
 
Cd5 pp3 2017 [emoji16]
Gubben mente jeg måtte skrive på forumet at han har laget en skikkelig plan for å få meg gravid, han skal prøve seg på å riste meg før sex sånn at eggene løsner! Men ikke for mye, for da faller de i gulvet og knuser [emoji23] Jeg flirer så godt hver gang han sier det der!
 
Cd5 pp3 2017 [emoji16]
Gubben mente jeg måtte skrive på forumet at han har laget en skikkelig plan for å få meg gravid, han skal prøve seg på å riste meg før sex sånn at eggene løsner! Men ikke for mye, for da faller de i gulvet og knuser [emoji23] Jeg flirer så godt hver gang han sier det der!
Hahaha :D
 
e3e7429ea8ffce11ea21ee14f288fe40.jpg

Jeg måtte le litt av meg selv når jeg ryddet i skuffen min! The drawer of guilty pleasures! [emoji2]
Tror ikke jeg er alene om å ha en sånn!
 
e3e7429ea8ffce11ea21ee14f288fe40.jpg

Jeg måtte le litt av meg selv når jeg ryddet i skuffen min! The drawer of guilty pleasures! [emoji2]
Tror ikke jeg er alene om å ha en sånn!


haha holy ! å min samboer sier jeg bruker penger på tester :eek::hilarious: hihi det der er jo rene drømme skuffen !!!!:joyful::woot:
Noen tester du er mer fornøyd med enn andre o_O;) ??
 
haha holy ! å min samboer sier jeg bruker penger på tester :eek::hilarious: hihi det der er jo rene drømme skuffen !!!!:joyful::woot:
Noen tester du er mer fornøyd med enn andre o_O;) ??
Haha [emoji23] jeg bestilte tre pakker til monitoren i slutten av januar, gubben bestilte en. Det det er mest av.
Også er det babyplan-tidlig tester der, så det ser mer ut enn det er [emoji23] Vi har bunkret opp tester for ett års tid kanskje [emoji56]
Også har jeg en digital med ukeindikator til å få 3+ på sånn at jeg vet jeg skal ringe inn til legen og få henvisning til tidlig ultralyd [emoji16]
Du kan vise han min skuff, du kommer aldri til å få pes igjen[emoji23]
 
Back
Topp