Å jeg skrev vel om det i en annen post. Har egentlig ikke noen veldig gode tips, men bare et par ting jeg gjør for å hjelpe meg holde ut tida. Prøver å ha noen milepæler som ikke er altfor langt fram i tid som jeg kan forholde meg til. Først var det at jeg skulle ta ny digitaltest på 6+1, om den viste noe annet enn 3+, så hadde jeg tenkt å kontaktet legen. Da vet jeg på en måte hva neste steg er. Bestilte også TUL til 8+1 ganske tidlig, og har time på helsestasjon 9+3. Etter det var planen min å bestille ny TUL mellom 12-14 uker. Disse tingene gir meg noe å glede meg til! Endte med at jeg hadde blødning og tidligere TUL enn planlagt, så den til 8+1 har jeg avlyst. Skal ha ny TUL for å sjekke at babyen har vokst om 1,5 uke når jeg er 9+4. Ifølge forrige TUL var jeg kanskje en uke kortere på vei enn antatt så må muligens trekke en uke fra alle de over, men enn så lenge forholder jeg meg til menstermin
Prøver å ikke gjøre ting for tidlig for å ikke bli redd hvis jeg ikke er så langt som jeg trodde (f.eks. ville jeg ta ny digital 5+1, men ventet en ekstra uke), men nå vet jeg jo at jeg kanskje ikke er like langt på vei som jeg trodde så framover blir det litt lettere å planlegge.
Ellers så prøver jeg og mannen å gjøre hyggelig ting. Som å rydde plass til babyen, dra på middag og/eller kino. Prøver å gjøre litt avtaler med venner og familie (selv om jeg er stuptrøtt). Det får dagene til å gå litt fortere! Hjelper også å ha noen nær deg å snakke med når bekymringene tar overhånd. Hos meg er det mannen og ei venninne som nylig fikk barn og er litt lik meg ift. bekymringer. Jeg har også en god fastlege og det hjelper å snakke med henne
Hun tar meg alvorlig og kan forklare ting slik at man ikke uroer seg unødvendig. Håper det hjelper