tidlige symptomer

Disse drømmene... De er så virkelighetsnære og intense. Har hatt slike drømmer allerede i uke 3 hver gang jeg har vært gravid, men svært sjeldent ellers.. Jeg lurer virkelig på om det er noen sammenheng mellom tidlig graviditet og drømmer, eller om det er tilfeldighetene som rår. Jeg tror jeg er 4 dpo nå, og har hatt disse drømmene i to netter allerede. Jeg vet jo egentlig svaret selv, det må være en tilfeldighet.

2 dpo ekstra følsom og gråter lett, mensmurringer, oppblåst og løs mage.
3 dpo (idag) Idag kom kvalme og svimmelhet, måtte legge meg nedpå, fått litt mørkere brystvårter. Har «ligamentstrekk» i ene lysken. Mye vannete utflod.
+Fortsatt symptomene fra dpo2.
(Fikk symptomer tidlig med de første 2 barnen også, spesielt andre graviditeten)

Last edited:
Ca 6 dpo fikk jeg små stikk/bobler ved livmor og et par netter med rare drømmer. Har aldri testet før nærme ikm i tidligere PP (har 9 PP bak meg og har 1 barn fra før), men fikk det for meg at jeg måtte teste 8 dpo. Blenda. Dagen etter fikk jeg en voksende følelse av at det klaffet. Fortsatt blenda, men nå følte jeg meg av en eller annen grunn likevel sikker på at det hadde gått. 10 dpo kveld med vanlig babyplan: tydelig strek. Dagen etter kom snikende kvalme og brystvortene begynte å "svi". Er 13 dpo nå, blir kvalm når jeg er sulten, føler det presser i livmor området, trøtt og lykkelig

Er bare 3 dpo nå, men er så øm nederst i magen og på den siden jeg hadde EL. Brystvortene er også ømme. Spennende tid fremover. Lurer jo virkelig på disse tegnene. Kjennes ut som jeg har EL enda liksom. Men den vet jeg jo er over. Bruker cbfm.

Min tidligst tegn er at jeg mister matlysten (uke 3-4). Da kommer menssmertene (uke 4-7), kvalme og jeg blir ekstremt trøtt (uke 5-12). Får ikke ømme bryster. Tett nese og blødning fra nese ca uke 6-7. Oppkast etter uke 9.

Noen som har kjent på disse typiske strekningene rundt eggstokk/hoftekam, starta på ei side hos meg men nå er de ganske ille på begge sidene? Noen med erfaring med dette?

Noen med erfaringer av (veldig) tidlige symptomer på graviditet? Jeg kjenner ikke helt min naturlige syklus med påfølgende "normale" endringer uten hormonspiral, så kan godt henne disse tingene er helt ordinære etter el.

Jeg er bare 2dpo (tror jeg i allefall, ingen sykluser å sammenligne med, men el-testene har vært positive for så å bli negative). Jeg har kjent mye stikkinger i underlivet og når jeg strekker meg. I tillegg til at puppene har vært litt "ømme". Det kom til og med ut melk når jeg tok på brystet - og jeg sluttet ammingen i høst. Ikke opplevd dette tidligere siden jeg sluttet. Føler meg nærmest gal i denne symptomjakten :hilarious:

Noen med erfaringer av (veldig) tidlige symptomer på graviditet? Jeg kjenner ikke helt min naturlige syklus med påfølgende "normale" endringer uten hormonspiral, så kan godt henne disse tingene er helt ordinære etter el.

Jeg er bare 2dpo (tror jeg i allefall, ingen sykluser å sammenligne med, men el-testene har vært positive for så å bli negative). Jeg har kjent mye stikkinger i underlivet og når jeg strekker meg. I tillegg til at puppene har vært litt "ømme". Det kom til og med ut melk når jeg tok på brystet - og jeg sluttet ammingen i høst. Ikke opplevd dette tidligere siden jeg sluttet. Føler meg nærmest gal i denne symptomjakten :hilarious:
4dpo får jeg alltid veldig mensaktige smerter, pluss veldig oppblåst. Og ca derfra får jeg halsbrann og tett nese. Folk kan si hva de vill om at man ikke kan merke symptomer så tidlig, men det har vært helt likt for meg de gangene jeg har vært gravid. De sier vel at 4 dpo fester embryoet seg, så kan jo være derfor. Og så begynner det å stikke i brystene og klø noen dager etter der.

7dpo idag. Verk i korsryggen. Vært gravid 1 gang tidligere, da ble jeg sykemeldt for dette i uke 7/8 etter å ha plagdes noen uker. Den endte med SA da.. Og så trøtt, kunne lagt meg kl 19 i dag uten problem

Back
Topp