tidlige symptomer

liillemyy

Gift med forumet
❤ Aprilbarna19 ❤
FebbisBebbis2021 ❄️
Kopierte denne fra en annen gruppe:) tenkte den kunne være fin for oss prøvere, men husk, er ikke alle som får symptomer så tidlig, så selvom du ikke har noen symptomer så kan du fortsatt være gravid!<3

1 dpo: Sammentrekninger i livmoren, øm livmor, støl livmor
1 dpo: En ny glød
1 dpo: Ekstra sterk sultfølelse
1 dpo: Kvalme
1 dpo: Kjenner at brystene er anderledes
1 dpo: Soppinfeksjon i underlivet
2 dpo: Stikkinger i eggstokkene, de aller fleste kjenner dette på høyre side, for andre veksler det mellom venstre og høyre.
5 dpo: Murringer i livmoren, føles som om tarmene flytter på seg
6 dpo: Hjertebank
6 dpo: Luft i magen
6 dpo: Spotting (festeblødning, litt blod på pairet eller i trusa)
7 dpo: Ømme bryster, kjennes som om brystene er hovne, eller som om det stikker i brystene, andre føler at det klør veldig.
7 dpo: Markerte blodårer på brystene
7 dpo: Hårsekkene på brystene blir mørkere og mer definerte
7 dpo: Økt utflod, utfloden blir vitere
7 dpo: Tett nese
7 dpo: Slapp og trøtt
7 dpo: Humørsvingninger
7dpo: Halsbrann
7 dpo: Festesmerter, kjennes som stikninger i livmoren, som kan bevege seg mot korsryggen
7 dpo: Stikkinger i magen ved nysing, raske bevegelser, eller å reise seg brått opp
7 dpo: Vekslende hard og løs mage
7 dpo:Kviseutbrudd
8 dpo: Tidlig tretthet, legger seg tidlig
8 dpo: Fryser og svetter om hverandre
8 dpo: Tørste (Kan drikke masse, og aldri bli helt tilfredstilt)
9 dpo: Frysetokter
9 dpo: Flere hadde opplevd å teste positivt så tidlig.
10 dpo: Mange reagerer på kaffe og røyk, de som er avhengig vil aldeles ikke ha det
10 dpo: Drømmene blir mer tydelige
10 dpo: Urinen har en stram lukt, litt jernaktig
10 dpo: Svimmelhet
10 dpo: Tørr hud
10 dpo: Generell tretthet
11 dpo: Luktesansen endrer hva den liker og ikke liker
12 dpo: Neseblod
12 dpo: Uren hud
12 dpo: Mister hår/tynnere hår
12 pdo: Metallsmak i munnen
14 dpo: Oppkast
15 dpo: Herpesmunnsår, dukker spesielt opp hos de som er tidligere plaget med det.
6 wpo: Ofte dobesøk

Andre tegn:
Tappetafsere kan merke at tappen forandrer seg, men dette varierer fra person til person
Blødende tannkjøtt
Hetetokter
Tørre lepper
Kramper i leggene
Voksesmerter i kroppen

Andre udaterte tegn:
Begynnende hemorider (kjennetegnes ved kløe i og rundt endetarmen samt. enkelte blodspor)
Blødende tannkjøtt
Endrede matønsker (Yndlingsretten smaker plutselig )
Hetetokter
Kramper i leggene
Ny glød
Skjelving
Spenn/vondt i tennene
Stikninger i området rundt halebeinet
Svimmelhet (blodtrykk som synker og stiger voldsomt )
Sukkertrang/sitrustrang
Tappetafsere kan merke at tappen forandrer seg, men dette varierer fra person til person
Tørre lepper
Vannansamlinger i kroppen
Voksesmerter i kroppen

Mitt første "symptom" var drømmer! Må ha vært allerede i uke 3 at disse livlige og helt utrolige drømmene begynte. Slike som man husker skikkelig godt når man står opp om morningen:p
Halsbrannen begynte også tidlig. Før ikm.

8DPO fikk jeg murringer/vondt i bekkenet og metallsmak i munnen.

Jeg drømte veldig mye rart, jeg nøs mye, var supertrøtt, hadde ømme pupper, murringer i magen og «voksesmerter» i beina. Skjønte fremdeles ikke at jeg var gravid :hilarious:

Mitt første tegn var skikkelig ømme tenner :hilarious: husker ikke resten, siden det er to år siden nå. Men den var så spesiell, så husker det godt :)

Mitt første "symptom" var drømmer! Må ha vært allerede i uke 3 at disse livlige og helt utrolige drømmene begynte. Slike som man husker skikkelig godt når man står opp om morningen:p
Halsbrannen begynte også tidlig. Før ikm.
Drømmer bruker jeg også få/huske som gravid.

9 DPO
Nå kan jeg rapportere om øm mage som en mensmurringer (som jeg ikke bruker å ha lenger), på og av med uggenhet og småtrøtt.
Drømmene er på plass.

Last edited:
De aller første symptomene: Fra 7 dpo: økt utflod
Fra 7 dpo: virkelighetsnære og rare drømmer. Mensmurringer
Fra 8-9 dpo: trøtt, murringer som kommer og går. Gråtelabil..

Hadde stikning i magen ista, er ca 7 dpo - tviler på at det betyr noe - men artig å legge merke til sånne ting nå i disse dpo tider[emoji3]

Dere som sier dere har rare drømmer, kan dere konkretisere litt mer? Jeg vet ikke helt hva jeg skal «se» etter... har de 2-3 siste nettene hatt litt rare drømmer som jeg føler er så «nære» meg, og jeg husker dem godt rett etter jeg våkner

Disse stikkene har jeg nå og da, i hele dag! er 5 dpo.. !!

Når jeg har blitt gravid har jeg fått ryddebonazia i tiden egget har festet seg! Verdens rareste ting jeg vet...

Vet jo ikke om jeg er gravid nå, er bare 6 dpo, men har helt sykt mye utflod! I dag har jeg i tillegg hatt masse luft i magen. Blir spennende å se om det er symtpomer eller bare kroppen som er rar.

Back
Topp