Tidlig vannavgang

Miooo

Betatt av forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Ligger nå på sykehuset og tenkte jeg kunne skrive en liten post her. På tirsdag gikk vannet mitt, og heldigvis er lillen inne i magen enda. Men her ligger jeg da, håper han vil holde seg inne så lenge som mulig, termindatoen er ikke før 16 april.. så det er jo ikke ønskelig å få babyen enda. Noen andre som har opplevd å føde i uke 33? Eller prematur fødsel.. vet jo ikke så mye hva som skjer fremover nå, men hittil ser ting stabilt ut. Håper på oppløftende svar:)
 
Fra uke 34 stopper de jo ikke fødselen lenger så det går nok ganske fint om han blir født nå, men vi får håpe han trives i magen i enda noen uker! Masse lykke til iallefall! [emoji173]️ Hva sier legene?
 
Har ikke vært i samme situasjon, men vil ønske deg lykke til! :Heartred hvis babyen skulle komme nå går det nok kjempefint :) du er jo straks ved den magiske grensen der de ikke stopper fødselen engang :)
 
Fra uke 34 stopper de jo ikke fødselen lenger så det går nok ganske fint om han blir født nå, men vi får håpe han trives i magen i enda noen uker! Masse lykke til iallefall! [emoji173]️ Hva sier legene?
Legen og jordmødrene er positive og tar godt vare på meg. Men blir nok liggende på sykehuset helt til fødsel. :) Det synes jeg er betryggende. Jeg har fått meget god oppfølging til tross for at de har det veldig travelt her :)
 
Har ikke vært i samme situasjon, men vil ønske deg lykke til! :Heartred hvis babyen skulle komme nå går det nok kjempefint :) du er jo straks ved den magiske grensen der de ikke stopper fødselen engang :)
Takk :) Ja, det går nok fint, men kjenner man blir litt bekymret allikevel
 
Jeg har heller ingen erfaring, men vil også ønske deg lykke til! Krysser fingrene for at bebis holder seg inne enda litt til [emoji173] Hun med brukernavnet Endelig fødte 34+1, og det har gått kjempefint såvidt jeg har forstått :)
 
Lykke lykke til! Men er det helt OK å være inni magen uten noe vann der da?

Dette går bra, du er snart i uke 34 og som de andre sier så stoppes ikke fødsel da for baby er nesten ferdig ruget og skal bare vokse [emoji4] Må si det er flott at du får bli værende på sykehuset og har et støtteapparat rundt deg. Tvi tvi [emoji4]
 
Jeg har heller ingen erfaring, men vil også ønske deg lykke til! Krysser fingrene for at bebis holder seg inne enda litt til [emoji173] Hun med brukernavnet Endelig fødte 34+1, og det har gått kjempefint såvidt jeg har forstått :)
Takk:) Har fått en omvisning hos kuvøsenheten nå og de virker veldig positive der :)
 
Lykke lykke til! Men er det helt OK å være inni magen uten noe vann der da?

Dette går bra, du er snart i uke 34 og som de andre sier så stoppes ikke fødsel da for baby er nesten ferdig ruget og skal bare vokse [emoji4] Må si det er flott at du får bli værende på sykehuset og har et støtteapparat rundt deg. Tvi tvi [emoji4]
Det ble tatt ultralyd i går, og mengden fostervann var bra. Var usikker på dette jeg også, men jordmødrene sier at det lages fostervann, så det blir nok ikke tomt. Men de følger de nøye med, slik at det ikke blir for lite. :) Fantastisk hvordan kroppen regulerer selv, siden det har kommet fostervann siden tirsdag :happy:
 
Jeg fødte en gutt i uke 33+2 i 2014 , han pustet helt selv og vi var 10 dager på sykehuset :) . Han veide 1,9kg og var 44cm , han måtte ligge i lys ( gulsot) i 24 timer og brukte sonde i ca 1 mnd . Ikke noe problemer idag annet en astma og at han er veldig tynn og småspist . Lykke til <3 alt vil gå så bra :)
 
Jeg fødte en gutt i uke 33+2 i 2014 , han pustet helt selv og vi var 10 dager på sykehuset :) . Han veide 1,9kg og var 44cm , han måtte ligge i lys ( gulsot) i 24 timer og brukte sonde i ca 1 mnd . Ikke noe problemer idag annet en astma og at han er veldig tynn og småspist . Lykke til <3 alt vil gå så bra :)
Så godt å høre :happy:
 
Fikk min datter med ks for 1 år siden i uke 34+5. 1619gram og 42cm, pustet selv, men trengte lysbehandling og sondemat i 4 uker før vi dro hjem ammende [emoji173] Har i ettertid hatt en operasjon for lyskebrokk, ellers frisk og rask :) Hun er nå 12 måneder - 8,7kg og 73cm - aktiv liten frøken!
 
Det er så godt å lese at det går bra med disse små som er litt premature [emoji173] Gjør frykten min for å føde tidlig litt mindre. Lykke til MiaMio
 
Min lille ble tatt med hastekeisersnitt i uke 33+2 pga svangerskapsforgiftning og vekstavvik grunnet dårlig navlestreng.
Han var 1543g og trengte ikke pustehjelp.
Han lå 3-4 døgn i lys og fikk sonde i 3,5 uke og vi reiste hjem fullammede etter 4 uker på sykehus.
Vi var ofte på kontroller på sykehuset i 2 mnd da bilirubinverdiene hans ikke ville ned (gulsot) men var ikke så høye at han trengte lysbehandling etter vi ble skrevet ut.
Han er i dag en aktiv fin gutt på 3 år.
Litt sen i motorikk og språk men ingenting som er alarmerende.
Mat/ernæring er litt problematisk og han sliter med koronisk forstoppelse.

Men alt i alt så går det utrolig fint og vi er så takknemlig og ydmyke over den hjelpen vi har fått.

Nå er jeg i uke 35 med lillesøster så føler jeg har vært gravid leeeenge ;-)
 
Så godt å høre at det går så bra med de barna som blir født litt for tidlige :). Kjenner jeg blir mindre engstelig for min lille gutt i magen :Heartred
 
Vannet gikk her i uke 33+2 sist. De klarte å stanse fødselen slik at lungemodningssprøytene fikk virket. Hver time som går er verdifulle slik at sprøytene får virket mest mulig. Full effekt får man etter 48 timer. Etter det stanser de ikke lenger fødselen.

Jeg ble deretter liggende ett par dager hvor det ikke skjedde noe særlig. Deretter ville de ha fødselen i gang igjen på grunn av infeksjonsfare siden vannet hadde gått. De fikk imidlertid ikke fødselen ordentlig i gang igjen, og til slutt ble det bestemt keisersnitt.

En uke etter at vannet gikk kom verdens fineste gutt til verden på keiserlig vis. 32 + 2 uker. Han veide 2552 kg og var ca 48 cm lang. Han trengte litt ekstra varme det første døgnet, og hjelp til å spise. Han var aldri den første til å rulle, krabbe, gå osv, men innafor normalen og har ingen skader eller noe som tyder på at han er født for tidlig. Han er 5,5 år nå.

Vi var på sykehuset i 10 dager for å sikre vektoppgang etc. Deretter fikk vi oppfølging hjemme en periode. Han fikk mat i sonde noen uker, og han fikk RS-virus så vi måtte inn på isolat, men 4 uker etter fødselen var alt normalt igjen og det har ikke vært behov for noe som helst ekstra oppfølging utover noen ekstra vektkontroller første halve året. På helsestasjonen og hos legen har de selvsagt vært ekstra påpasselige for å sjekke at han utvikler seg normalt, og korrigert for de ukene han kom for tidlig, så har det vært helt greit hele tiden.

Ble langt dette, men jeg husker jeg var helt desperat etter informasjon selv og ville vite mest mulig.

Du og babyen er i trygge hender. Det kommer til å gå veldig fint og du kommer til å takle det som måtte komme av ekstra utfordringer. Jeg håper du er like heldig som jeg var og at slipper noe særlig ekstra, men uansett så kommer dette til å gå fint!

En siste ting: ikke Google! Ikke gjør det! Hold deg til informasjonen du får fra legene og sykepleierne. Historiene man finner på nettet er ikke din historie, men noen andres. Prøv å samle god energi og dropp bekymringer. Snart har du verdens beste gave i armene dine.

Sender deg en god klem og ønsker deg lykke til!
 
Back
Topp