Halo trenger råd her. Jeg har bestilt en privat ultralyd 3. november, da er jeg i følge menstermin 10+0. Jeg vet helt seriøst ikke om jeg klarer å vente til da pga noen usikkerheter jeg sitter med pga de to tidligere ultralydene jeg fikk på sykehuset. Den ene trodde jeg jeg skulle være 6+3 ca, ble da satt tilbake til 5+(?) og de fant ikke hjerteslag fordi det var for tidlig. Var på ny ultralyd 10 dager senere og da sa hun først at jeg målte 6+4, og fant hjertelyd. Da jeg ytret at jeg i følge mens termin skulle vært noe lengre på vei målte hun noen ekstra ganger og kom da frem til at jeg skulle være 7+5, noe som stemte godt med menstermin… ellers så hun at alt så fint ut med størrelse og hjerteslag og alt. Jeg selv reagerte på målet hun tok som da viste 0,84 cm på 7+5..
Nå lurer jeg på - bør jeg vente til ultralyden 3 november når jeg skal være 10+0 eller bør jeg fremskynde den for å få ro i sjelen? Vil det å vente til 10+0 gi meg mer ro i sjelen siden jeg har kommet lenger eller vil stresset jeg opplever ved å vente til da ikke være verdt det? Vil det å ta en ny ultralyd en av de nærmeste dagene gi meg nok til å stå i det frem til toul når jeg er 12+? Orker ikke. Har i hvert fall sett at det er mange ledige timer der jeg har gått til privat ultralyd før, så det frister jo, det må jeg si. Koster 750 kr.