Tidlig ultralyd

I dag skal jeg på tidlig ultralyd håper virkelig svangerskapet er plassert der det skal og at det ikke er for tidlig og at jeg får sett hjerteslag ❤️ noen som
Vet om de tar innvendig eller utvendig på sykehuset når man er i uke 6+?

I dag skal jeg på tidlig ultralyd håper virkelig svangerskapet er plassert der det skal og at det ikke er for tidlig og at jeg får sett hjerteslag ❤️ noen som
Vet om de tar innvendig eller utvendig på sykehuset når man er i uke 6+?
Det blir nok innvendig :happy:

Jeg trenger hjelp til å finne ut når jeg skal ordne med tidlig ultralyd!! Jeg klarer ikke vente til den første nemlig!

Jeg trenger hjelp til å finne ut når jeg skal ordne med tidlig ultralyd!! Jeg klarer ikke vente til den første nemlig!
Samme her, klarer ikke å bestemme meg for når. Vil ikke vente for lenge, i tilfelle det er en ny MA, men ikke gå for tidlig i tilfelle det skulle være tvil

Samme her, klarer ikke å bestemme meg for når. Vil ikke vente for lenge, i tilfelle det er en ny MA, men ikke gå for tidlig i tilfelle det skulle være tvil
Jeg har bestilt privat til jeg er 7+3. Da skal det kunne sees tenker jeg.

Hvis jeg skulle valgt ville jeg gått rundt uke 8. jeg fikk jo en innkalling pga tidligere exu, så den er jo i dag (nå er jeg ca 6+2). Altfor tidlig spør du meg. Får jeg ikke se hjertebank i dag så har jeg en backup onsdag neste uke privat. Ser jeg hjerteslag idag så flytter jeg den ekstra til rundt uke 9

Jeg har bestilt privat til jeg er 7+3. Da skal det kunne sees tenker jeg.
7+3 er en lørdag og samboers bursdag. Litt redd for å ødelegge dagen hans og siden datter da må være med. Ellers må jeg vente til 7+6. 7+2 er kanskje litt tidlig?

7+3 er en lørdag og samboers bursdag. Litt redd for å ødelegge dagen hans og siden datter da må være med. Ellers må jeg vente til 7+6. 7+2 er kanskje litt tidlig?
Tror det er ok med 7+2 ja. Sist så vi hjertet tydelig 6+5 her. Men har hørt at hvis man ser hjertet og at alt et normalt i uke 7-8 så er sannsynligheten stor for at det går bra. Jeg har litt skrekken fra mitt første svangerskap som endte i MA. Da så vi et perfekt hjerte 6+3, også stoppet det to dager etter. Derfor venter jeg til passerte 7 denne gangen. :hilarious:

Tror det er ok med 7+2 ja. Sist så vi hjertet tydelig 6+5 her. Men har hørt at hvis man ser hjertet og at alt et normalt i uke 7-8 så er sannsynligheten stor for at det går bra. Jeg har litt skrekken fra mitt første svangerskap som endte i MA. Da så vi et perfekt hjerte 6+3, også stoppet det to dager etter. Derfor venter jeg til passerte 7 denne gangen. :hilarious:
Uff så trist Man tar ikke ting for gitt etter en MA. Ble oppdaget MA/BO i uke syv her. Tom fostersekk, men forstørret og hcg på 20000, som steg til 30000 på to dager. Denne gangen skal det gå bra for oss ✨

Da har jeg allerede booket ul til etter høstferien (6+1) og booket time for ul og blodprøve for å finne ut kjønn i Sverige i uke 10.. Ikke noe særlig utålmodig :p Dette med null kontroll og uvitenhet syns jeg er det vanskeligste med hele graviditeten. Noen fler som ønsker å vite kjønn tidlig? Jeg syns det hjelper veldig på tilknytningen å vite tidlig. Så kan jeg begynne å tenke på navn, klær osv:Heartred
Hvor bestilte du blodprøven? Er så mange forskjellige som tilbyr ser jeg :) jeg ønsker å vite tidlig jeg også

Hvis jeg skulle valgt ville jeg gått rundt uke 8. jeg fikk jo en innkalling pga tidligere exu, så den er jo i dag (nå er jeg ca 6+2). Altfor tidlig spør du meg. Får jeg ikke se hjertebank i dag så har jeg en backup onsdag neste uke privat. Ser jeg hjerteslag idag så flytter jeg den ekstra til rundt uke 9
Fikk du automatisk tidligere på grunn av en exu, eller har du hatt flere? Jeg har hatt en exu og tenkte man fikk automatik tidlig ultralyd da, men legen min sa det ikke var noe ekstra oppfølging.

Fikk du automatisk tidligere på grunn av en exu, eller har du hatt flere? Jeg har hatt en exu og tenkte man fikk automatik tidlig ultralyd da, men legen min sa det ikke var noe ekstra oppfølging.
jeg hadde helt i begynnelsen av svangerskapet uvanlige smerter på den ene skulderen, som kan være et symptom på exu, jeg ga beskjed til legen og hun ringte til sykehuset som sa det ikke var noen automatikk og at det ikke var sikkert jeg ville få noe innkallelse, men legen henviste meg likevel også fikk jeg det da. Kan også være fordi jeg opplevde en litt spesielt traumatisk exu, fordi det var i utlandet, alene uten familie, hasteoperasjon med ingen i nærheten osv.

Jeg fikk beskjed etter operasjonen at jeg skulle kontakte lege med en gang jeg ble gravid igjen, og bli henvist til ultralyd. Jeg fikk time allerede mandag som var, men ringte dit og flyttet den siden jeg kun var 4+4 og de mest sannsynlig ikke hadde sett noe enda.. men det hele oppleves annerledes nå!

Jeg har egentlig satt opp tidlig ultralyd i uke 13.. men kanskje jeg bør flytte den et par uker tidligere etter å ha lest her inne :laughing002

Jeg har egentlig satt opp tidlig ultralyd i uke 13.. men kanskje jeg bør flytte den et par uker tidligere etter å ha lest her inne :laughing002
Nå ble jeg litt nysgjerrig. Hvorfor tenker du å flytte et bar uker tidligere etter å ha lest her inne?

Nå ble jeg litt nysgjerrig. Hvorfor tenker du å flytte et bar uker tidligere etter å ha lest her inne?
Virker bare som at det er mer normalt å ha tidlig ultralyd rundt uke 7-8 kontra rundt uke 12 som jeg først trodde ☺️ Så om jeg kan ha tidligere, jo kortere må jeg vente, tenkte jeg bare:)

Back
Topp