Tidlig ultralyd

Chickpeas

Glad i forumet
Vi som prøver :)
Desemberskattene 2024
Tenker dere å dra på tidlig ultralyd før den i uke 12?
Jeg tenker å dra i uke 7 for å få en bekreftelse på om det er hjertelyd. Føler jeg kan slappe mer av da. Hvis jeg kommer meg så langt vel og merke :smiley-angelic001
Det blir da hos gynekologen som vi har vært hos flere ganger før og som kjenner oss godt. Ser veldig frem til det. Sist vi snakket sa han at vi gjerne måtte si fra dersom vi fikk til å bli gravid igjen.

Så lurt å dra til gynekolog! Det må jeg sjekke mulighetene for her, sikkert billigere enn typisk ultralydklinikk? Jeg har bestilt privat ultralyd 7+2. Man får jo lyst til å ta ultralyd hver dag for å se at alt er bra.

Et par private unner vi oss :Heartred

Jeg har hatt IVF og der er ultralyd i uke 7 inkludert i pakken fra klinikk hausken

Så lurt å dra til gynekolog! Det må jeg sjekke mulighetene for her, sikkert billigere enn typisk ultralydklinikk? Jeg har bestilt privat ultralyd 7+2. Man får jo lyst til å ta ultralyd hver dag for å se at alt er bra.

Et par private unner vi oss :Heartred
Kan en vanlig gyn ta ultralydundersøkelse?

Jeg skal ta i uke 6 eller 7, spørs hvor lenge jeg holder ut. Da mener jeg altså mellom 6+0 og 7+6 :hilarious:

IVF her også, så får tidlig ultralyd 7+ et eller annet. Føles ut som en evighet til :shy:

Er under ivf, så vi får ultralyd i uke 7 :happy: Sist var det så rart å høre det lille hjertet, og se den lille «fisken». Enda mer rart nå å se på sønnen min og tenke, herregud. Det var deg :Heartred
Samme her! Har bilde fra TUL av datteren min hengende på veggen, og hver gang jeg ser på det tenker jeg «tenk at det var deg» ❤️

Det blir tidlig UL i uke 7 pga ivf her :) hadde gjort det uansett.

Da har jeg allerede booket ul til etter høstferien (6+1) og booket time for ul og blodprøve for å finne ut kjønn i Sverige i uke 10.. Ikke noe særlig utålmodig :p Dette med null kontroll og uvitenhet syns jeg er det vanskeligste med hele graviditeten. Noen fler som ønsker å vite kjønn tidlig? Jeg syns det hjelper veldig på tilknytningen å vite tidlig. Så kan jeg begynne å tenke på navn, klær osv:Heartred

Da har jeg allerede booket ul til etter høstferien (6+1) og booket time for ul og blodprøve for å finne ut kjønn i Sverige i uke 10.. Ikke noe særlig utålmodig :p Dette med null kontroll og uvitenhet syns jeg er det vanskeligste med hele graviditeten. Noen fler som ønsker å vite kjønn tidlig? Jeg syns det hjelper veldig på tilknytningen å vite tidlig. Så kan jeg begynne å tenke på navn, klær osv:Heartred

Jeg har vært som deg de to andre gangene, men nå skal kjønnet faktisk være en overraskelse :love2 vi har en av hver og jeg har så lyst å oppleve det å finne det ut under fødsel!

Jeg har vært som deg de to andre gangene, men nå skal kjønnet faktisk være en overraskelse :love2 vi har en av hver og jeg har så lyst å oppleve det å finne det ut under fødsel!
Må berømme tålmodigheten!! Alle tips til å bli et mer tålmodig menneske tas imot med takk hihi.. her har vi to gutter, så er ekstra spent. Alltid tenkt at vi enten får en av hver (skulle etter planen bare ha to barn hehe), eller tre gutter. Like stas uansett :Heartred

Må berømme tålmodigheten!! Alle tips til å bli et mer tålmodig menneske tas imot med takk hihi.. her har vi to gutter, så er ekstra spent. Alltid tenkt at vi enten får en av hver (skulle etter planen bare ha to barn hehe), eller tre gutter. Like stas uansett :Heartred

Jeg tror ikke jeg hadde klart å vente om vi hadde hatt to av samme kjønn fra før! Så skjønner at du vil vite! Blir spennende ❤️

Bestil lege time når jeg er 7+5, så da blir det sjekket da :D

Er heldig med at fastlegen min har ultralydapperat så om det blir likt som de to første graviditetene så blir det ultralyd sjekk hver gang jeg er hos henne :D

Skal be om henvisning til ul i uke 8, får vi ikke på sykehuset så går vi privat.
Overlege på sykehuset sa at når vi ble gravide etter vi mistet så skulle vi be legen sende henvisning, og hvis de hadde kapasitet tar de oss inn så tidlig de kan.

Back
Topp