Tidlig ultralyd

Jeg har nerdet litt hva man kan se på ultralyd de første ukene, og det er etter at man er fem og en halv uke på vei at det forventes å se mer enn en fostersekk. Jeg ser at de anbefaler å vente til uke 7 med tidlig UL, fordi før det er man ikke garantert å se hjerteslagene. Da jeg var der 6+6 målte han fosteret til å trolig være ca 6+3, og de hjerteslagene vi så måtte en ha godt syn for å oppdage. :laughing002 Meeen de var der i alle fall, så jeg priser meg lykkelig for å ikke ha dratt enda tidligere. Da hadde jeg nok blitt skuffet. :)
Kanskje jeg skulle vente til 7+3 eller no da, hvis jeg klarer å vente hehe

Dere som har fått ultralyd så tidlig, hvordan har dere fått det? Fikk innkalling til «tidlig» ultralyd idag, og det er ikke før midtveis i august? Tror jeg er i uke 13 da

Dere som har fått ultralyd så tidlig, hvordan har dere fått det? Fikk innkalling til «tidlig» ultralyd idag, og det er ikke før midtveis i august? Tror jeg er i uke 13 da
Får det offentlig fordi jeg ba om det, fordi vi mistet halvveis sist

Bestilt privat, må da betale for det selv. :angelic:
Ohh ok. Fikk relativt tidlig sist selv men det er fordi fastlegen har eget ultralydapparat. Men han har vikar for tiden som ikke vet hvordan bruke ultralyd apparatet
Får det offentlig fordi jeg ba om det, fordi vi mistet halvveis sist
Godt og høre at dere får ekstra oppfølging :Heartpink

Skulle gjerne tatt UL med jevne mellomrom for å sjekke at hjertet fortsatt slår, men det er ikke så veldig gjennomførbart. :dead:Har bestilt en privat rett før vi drar på ferie om to uker, men bør varsle på jobb før jeg går til ferie da jeg går ut i svangerskapspermisjon i løpet av ferien. Usikker på om jeg skal fremskynde litt så jeg er helt sikker på at alt er bra før jeg gir beskjed på jobb. Hmm..

Det er det som er vanlig, å bli innkalt mellom uke 11 og 14 en gang (skal vel egentlig være uke 12)

Rekordtid fra henvisning til jeg fikk time, var sånn 1,5 time! OTUL blir 13.08. når jeg er 12+5

Tul får man blant annet ved ivf, tidligere komplikasjoner, eller hvis det mistenkes at noe kan være gale. Eller at man betaler privat. Eg fikk offentlig no 5+3 pga blødninger og tidligere exu. Så de ville utelukke ny exu. Skal til ny tul i uke 7 pga blødningene og historikk. :)

Hei februaries! ❤️
Er det noen av dere som har erfart tidligere å bli satt en del tilbake på TUL?
I følge min beregning er jeg 7+0 idag. Var på tidlig ultralyd hos jordmor idag som fant mål som stemte med 5+5. det var to fostersekker :O så det begynte som en tvillinggraviditet faktisk , men var bare foster og plommesekk i den ene og det så fint ut. hun konf med gynekolog på klinikken som også sjekket meg og kom frem til samme mål.
Han mente det kunne gå begge veier, så skal tilbake om en uke å sjekke igjen..
jeg tenker at dette umulig kan gå nåå, er jo ikke praktisk mulig at jeg «bare» er 5+5, legger jeg godviljen til ift eggløsningssymptomer og ut fra det at egget feks slapp etter to døgn ville det fortsatt vært rundt 6+3/4
Har tenkt inni meg at det nesten er for godt til å være sant om et evt barn nr 2 også skulle sitte på første forsøk som nr 1 gjorde.. men vi får se. Godt å hvertfall være litt forberedt på at det ikke går også, men kjenner at den neste uka blir laaaang❤️
Tar gjerne imot innspill/ tanker om noen har

Hei februaries! ❤️
Er det noen av dere som har erfart tidligere å bli satt en del tilbake på TUL?
I følge min beregning er jeg 7+0 idag. Var på tidlig ultralyd hos jordmor idag som fant mål som stemte med 5+5. det var to fostersekker :O så det begynte som en tvillinggraviditet faktisk , men var bare foster og plommesekk i den ene og det så fint ut. hun konf med gynekolog på klinikken som også sjekket meg og kom frem til samme mål.
Han mente det kunne gå begge veier, så skal tilbake om en uke å sjekke igjen..
jeg tenker at dette umulig kan gå nåå, er jo ikke praktisk mulig at jeg «bare» er 5+5, legger jeg godviljen til ift eggløsningssymptomer og ut fra det at egget feks slapp etter to døgn ville det fortsatt vært rundt 6+3/4
Har tenkt inni meg at det nesten er for godt til å være sant om et evt barn nr 2 også skulle sitte på første forsøk som nr 1 gjorde.. men vi får se. Godt å hvertfall være litt forberedt på at det ikke går også, men kjenner at den neste uka blir laaaang❤️
Tar gjerne imot innspill/ tanker om noen har
Jeg er i samme situasjon som deg og har oppfølging førstkommende torsdag - jeg vet også nøyaktig hvor lang jeg er på vei da jeg er gravid med IVF

Ååå er du!! Håper på det beste for deg og. Hva ble du målt til??
Jeg ble målt til 10,5 mm på det største ved etter mine beregninger 7+3, men de mente at jeg etter deres beregning var 7+6 - jeg ble satt tilbake til 7+1 (ikke så mye men de mente bøant annet at jeg skulle målt til 14mm ved 7+4 til sammenligning) - ble satt opp til ny ultralyd 10 dager senere som er nå på torsdag. Ble utrolig bekymret helt til jeg snakket med veninner samt forhørte meg her på forum! Symptomene mine har økt veldig den siste uken så det ligger nok noe i det med at dem vokser i rykk og napp! Fikk helt samme beskjed som deg!

Jeg ble målt til 10,5 mm på det største ved etter mine beregninger 7+3, men de mente at jeg etter deres beregning var 7+6 - jeg ble satt tilbake til 7+1 (ikke så mye men de mente bøant annet at jeg skulle målt til 14mm ved 7+4 til sammenligning) - ble satt opp til ny ultralyd 10 dager senere som er nå på torsdag. Ble utrolig bekymret helt til jeg snakket med veninner samt forhørte meg her på forum! Symptomene mine har økt veldig den siste uken så det ligger nok noe i det med at dem vokser i rykk og napp! Fikk helt samme beskjed som deg!
Til sammenligning ble to av venninene mine satt mye lengre tilbake enn meg og dem hadde begge vellykede graviditeter!

Til sammenligning ble to av venninene mine satt mye lengre tilbake enn meg og dem hadde begge vellykede graviditeter!
Ååh det er godt med sånne solskinnshistorier. Krysser fingrene for at det gjelder oss også. Høres jo ut som du har et veldig godt utgangspunkt ihvertfall- så Jeg har troa

Back
Topp