Tidlig ultralyd?

Mindel

❤️ Storfamilien ❤️
Tilgangsansvarlig
Junilykke 2022
♡Novemberhjerter 2025♡
Noen som har tenkt å bestille det? I hvilken uke evt?

Jeg har et stort behov for å forstå at det er noen der inne, har opplevd MA før, og har ikke lyst "å ikke finne ut av det" , om det er faktum. Ikke minst har vi mange barn her, og vil ikke fortelle før jeg i alle fall vet at det er et hjerte som slår..

Litt usikker på om jeg går gubben med på å betale 1000 kr++ da :bag: :banghead: :angelic: :laughing002

Jeg skal på ultralyd i uke 7 pga IVF, så det er med i prisen. Men om ikke, så hadde jeg bestilt en uansett. Orker ikke vente helt til uke 12 :laughing002

Jeg skal på ultralyd i uke 8 (fulgt opp av klinikk her også, men ikke ivf). Veldig usikker på om jeg skal vente til den, eller om jeg går før. Men senest uke 8 hvert fall :hello2

Hvordan oppfølging har du hatt?
Hvordan da tenker du på? Etter jeg ble gravid? Nada, før i uke 8. Blodprøver etc er tatt via lege. Hadde egentlig håpet de ville se på meg før, siden sliter med en del ubehag i venstre lysk + bitte litt spotting (har gitt seg). Men det bryr de seg tydeligvis ikke så mye om siden de satt meg opp i uke 8. Spurt litt mer rundt det, men ikke fått svar enda.

Hvordan da tenker du på? Etter jeg ble gravid? Nada, før i uke 8. Blodprøver etc er tatt via lege. Hadde egentlig håpet de ville se på meg før, siden sliter med en del ubehag i venstre lysk + bitte litt spotting (har gitt seg). Men det bryr de seg tydeligvis ikke så mye om siden de satt meg opp i uke 8. Spurt litt mer rundt det, men ikke fått svar enda.
Nei, lurte på hvilken behandling du hadde hatt for å bli gravid (siden det ikke var ivf). Men så jo i den andre tråden at det var letrozol :)

Ja, har googlet rundt i dag, og de fleste anbefaler tidligst uke 7, typisk at de vil ta uke 8 og hos deg da:angelic: Lenge og vente :facepalm:

Nei, lurte på hvilken behandling du hadde hatt for å bli gravid (siden det ikke var ivf). Men så jo i den andre tråden at det var letrozol :)

Ja, har googlet rundt i dag, og de fleste anbefaler tidligst uke 7, typisk at de vil ta uke 8 og hos deg da:angelic: Lenge og vente :facepalm:
Ja søder, var det jeg begynte å skrive om, men så tenkte jeg.. nei hu må vell mene etterpå siden du skrev oppfølging :hilarious: Men ja kun Letrozol. Ble egnt anbefalt å gå rett på ICIS (?), så kjenner jeg nå er veldig glad for at vi stod på vårt ved å prøve litt til av oss selv. Hadde fint gått for IVF/ICIS om det var eneste måte, men tåler hormoner veeeeeldig dårlig, pluss at de sa det var veldig stor sjangse for meg å bli overstimulert (pga mange egg fra før). Har dere ivf? Beklager om du har snakket om det før, men husker ikke:hilarious:

Og ja.. veldig lenge å vente!! Spørs om jeg klarer det.

Jeg var på ultralyd på privat klinikk i uke 9 forrige svangerskap. Denne gangen venter jeg til den offentlige rundt uke 12.
Det var fint å få bekreftet at jeg faktisk var gravid (jeg hadde ingen symptomer) men vi så jo egentlig ingenting annet enn at hjertet banket. Men denne gangen kjenner jeg ikke på det behovet :happy:

Hos fastlegen min så har de ultralydmaskin så jeg får sjekket der. Har dere sjekket om deres fastlegen kan tilby det? Det er ganske mye penger spart!

Ja søder, var det jeg begynte å skrive om, men så tenkte jeg.. nei hu må vell mene etterpå siden du skrev oppfølging :hilarious: Men ja kun Letrozol. Ble egnt anbefalt å gå rett på ICIS (?), så kjenner jeg nå er veldig glad for at vi stod på vårt ved å prøve litt til av oss selv. Hadde fint gått for IVF/ICIS om det var eneste måte, men tåler hormoner veeeeeldig dårlig, pluss at de sa det var veldig stor sjangse for meg å bli overstimulert (pga mange egg fra før). Har dere ivf? Beklager om du har snakket om det før, men husker ikke:hilarious:

Og ja.. veldig lenge å vente!! Spørs om jeg klarer det.
Tenk så bra at dere fikk det til selv! Litt samme historie som oss da, anbefaling om å gå videre med ivf etc så raskt som mulig om vi skulle ha sjans, men prøvde selv heller, da det ikke var aktuelt. Pga alder måtte vi dekke behandling selv, så derfor ville det ikke være aktuelt for oss. Så føler vi har vært kjempe heldige som fikk klaff til slutt, for kunne fint endt opp med ingen baby :shy:

Jeg skal prøve å holde meg til OTUL, akkurat nå føler jeg det er overkommelig, men får se, hvis jeg tar en privat TUL tenker jeg uke 8, jeg var i uke 6+3 sist (og 11+0, men nå er det joOTUL den tiden), og det var fint å se hjertet, men det er jo risky, kunne endt opp å ikke se hjerte (om jeg ble satt tilbake litt) selv om alt er normalt, heller ikke så mye å se da. Med største var vi ca. uke 8-9, og da så vi en fin bamsemums som sprellet, var nervepirrende å vente, men mye "mer" å se :)

Jeg tenker å vente til TOUL. Sist gjorde jeg og det, men da lyttet jordmor til hjertet i uke 10, da var jeg så nervøs for om det var noe eller ikke (til tross for konstant kvalme og oppkast). Håper jeg klarer å lytte til kroppen denne gangen og stole på at den gjør som den skal.

Da er du først ute av oss, blir spennende! Da er du hvor langt på vei? 7-8 uker? :hello2
Ikke langt i det hele tatt :knegg: :wideyed: Seks uker og noen dager.. Men det er vel mest for å se at det ikke er to (eller tre :bag:) pga letrozol? Så ikke for å se på babyen.

Ikke langt i det hele tatt :knegg: :wideyed: Seks uker og noen dager.. Men det er vel mest for å se at det ikke er to (eller tre :bag:) pga letrozol? Så ikke for å se på babyen.
Ja, vurderer det samme faktisk. Bare for å bekrefte om det er en eller flere, spesielt etter målingen min i går :nailbiting: Legen har lagt ny rekvisisjon til meg faktisk, så vurderer å bruke den i morgen.. Kanskje det har jevnet seg litt ut. Skal på ul om 3 uker her… det er sååååååå lenge til når dagene snegler seg av gårde:hilarious:

Ja, vurderer det samme faktisk. Bare for å bekrefte om det er en eller flere, spesielt etter målingen min i går :nailbiting: Legen har lagt ny rekvisisjon til meg faktisk, så vurderer å bruke den i morgen.. Kanskje det har jevnet seg litt ut. Skal på ul om 3 uker her… det er sååååååå lenge til når dagene snegler seg av gårde:hilarious:
Rekvisisjon, til å ta blodprøve?

Ultralyden om tre uker, er det via gynekologen du fikk kur hos? Godt de følger opp i alle fall! Vet ikke hvorfor det ønsket meg inn så raskt her, hun visste jeg var 4+3 i dag så.. :bored:

Rekvisisjon, til å ta blodprøve?

Ultralyden om tre uker, er det via gynekologen du fikk kur hos? Godt de følger opp i alle fall! Vet ikke hvorfor det ønsket meg inn så raskt her, hun visste jeg var 4+3 i dag så.. :bored:
Ja faktisk. Klinikken henviste meg til fastlegen for å måle hcg, også rekvirerte legen meg til sykehuset. Av en eller annen grunn :hilarious: Sykehuset er nærmere jobb enn legekontoret så klager ikke på det forsåvidt.

Nei, blir fulgt opp av fertilitetsklinikk.

Last edited:
Back
Topp