Tidlig ultralyd

S2023

Betatt av forumet
Skal dere på tidlig ultralyd? I tilfelle, hvor tidlig?

Selv har jeg bestilt til 7+0 og lurer på om det er litt i tidligste laget..

Jeg skal nå rundt 6+0, for å se om det er noe bankende hjerte. Så skal jeg ha en i uke 08/09 fordi jeg har hatt 2 MA i den perioden. Så får vi jo tilbud om UL nå i uke 12 også, i tillegg til OUL rundt uke 18☺️

Skal bestille til uke 8 fordi mannen er borte frem til da. Hadde i uke 6 med første svangerskap og da fant de ikke bankende hjerte. Var ei jævlig uke mens jeg venta på å komme tilbake i uke 7. Da var alt ok. De jeg snakka med senere sa de aldri anbefalte å komme i uke 6 nettopp av den grunn :)

Lyst til å dra på ul i uke 8-9 bare for å se hjertet og slappe litt mer av

Usikker på når jeg får time denne gangen, men i første svangerskap var jeg på ultralyd 5+4 og så da allerede hjertet slå :) Det var innvendig ultralyd da, vet ikke om man må være lengere på vei for å se det på utvendig?

Skal på TUL i uke 7-8, dette pga oppfølging av gyno.

Usikker på når jeg får time denne gangen, men i første svangerskap var jeg på ultralyd 5+4 og så da allerede hjertet slå :) Det var innvendig ultralyd da, vet ikke om man må være lengere på vei for å se det på utvendig?
Det er vanlig å ta innvendig ultralyd til ca uke 10 fordi det er lettere å se livmoren på den måten fram til den blir stor nok til å se den godt utvendig.

Jeg hadde MA for et år siden, mistet i uke 7+4, men oppdaget ikke før TUL 12+1, så nå skal jeg ha flere UL i hvert fall. Litt usikker på når det er best å gjøre det. Blir i hvert fall i uke 8 og sikkert uke 10. Lurer på om jeg vil ha en før det også, men litt usikker. Er så redd for å miste og ikke oppdage det igjen..

Kommer til å bestille så jeg har TUL 8uker på vei, og sikkert 11-12 uker på vei :Heartred
Fullt mulig jeg er nødt til å reise før 8uker også- bare for å se at det faktisk er noeo_O

Har tidligere hatt EXU så må ha tidlig UL, men kjenner at eg egentlig har lite lyst. Er bare redd for at det oppdages at det ikkje var liv laga eller noe sånt. Sist måtte eg krangle meg inn til 6+3 (eggleder sprakk 6+6 ved EXU). Tror ikkje eg gidder å mase om tidlig tidspunkt, sjukehuset får bare vurdere henvisninga sjølv, det er uansett dei som må fikse opp i det om det går galt igjen. Får høre ka legen sier på mandag :)

Tar du blodprøver da? Jeg skal prøve å vente med UL til 7+1 (selv om det er sent for å utelukke exu- min exu sprakk 7+3). Men jeg skal ta masse blodprøver i mellomtiden, siden det er liten sjanse for exu hvis stigningen er fin. (Og med exuen så jeg veldig tidlig på blodprøvene at noe var galt).

Back
Topp