Tidlig ultralyd

SN94

Betatt av forumet
Maiskolbene 2023 :-)
Noen av dere som tenker å gå på tidlig ultralyd? Vurdere selv om jeg skal gå i uke 7/8.

Jeg har bestilt på Volvat til den uken jeg er 8-9 uker på veg :)

Skal få legen min til å sende henvisning :shy:

Gynekologen jeg hadde utredning hos sa at jeg kunne bestille time til tidlig ultralyd når jeg ble gravid. Skal 7+1 :D

Skal ta i 8+3. Litt over tre uker til, er SÅ spent. Tok det i 8+2 (mener jeg det var) sist gang og. Lyst til å se hjerteslag før vi forteller det til besteforeldrene. Så er jeg over 35, så får jo en tul til pluss nipt av staten. (hadde fått det uansett fordi førstemann har Downs da).

Skal til legen på torsdag, håper å få henvisning til Tul da. Gått igjennom BO før, så fikk henvisning sist jeg ble gravid. :angelic:

Hørt at nå skal alle gravide få tilbud om ultralyd i første trimester, også de under 35 år men gjelder dette eller er det kun forslag fra regjeringen?
Jeg vil også ta en tidlig ul mellom uke 8-12

Hørt at nå skal alle gravide få tilbud om ultralyd i første trimester, også de under 35 år men gjelder dette eller er det kun forslag fra regjeringen?
Jeg vil også ta en tidlig ul mellom uke 8-12
I nord så får alle offentlig ul mellom uke 11-13

I nord så får alle offentlig ul mellom uke 11-13
Serriøst? er det ikke sånn for alle? Googlet det og da kommer det opp at regjeringen har vedtatt at alle gravide skal få det tilbudet! Skal til legen på mandag for noe annet så tenkte å høre da :)

Serriøst? er det ikke sånn for alle? Googlet det og da kommer det opp at regjeringen har vedtatt at alle gravide skal få det tilbudet! Skal til legen på mandag for noe annet så tenkte å høre da :)
Tror dem har kommet lengst med det i nord, men at det er et mål om at hele landet skal kunne tilby dette innen utgangen av 2022. Mulig jeg tar feil. Jeg ble hvertfall henvist til offentlig tul idag av jordmor

Noen som er kjent med Martin på Jessheim om driver med ultralyd? Mange sier han er flink til å tyde kjønn litt tidligere enn oul :) fra hvilken uke bør man evt dra til han for å kanskje være heldig å e kjønnet?

Noen som er kjent med Martin på Jessheim om driver med ultralyd? Mange sier han er flink til å tyde kjønn litt tidligere enn oul :) fra hvilken uke bør man evt dra til han for å kanskje være heldig å e kjønnet?
Skal man se kjønn anbefales det å komme tidligst i uke 14 (altså fra 13+0) vi fikk se kjønnet med rimelig stor sikkerhet på 13+2 sist, mener jeg det var. Vi var ikke på Jessheim da, men i Oslo.

Ikke kjent med han, men har også hørt at når man vil se kjønn bør han komme etter uke 13. Var selv i uke 13+2 sist svangerskap men ble satt frem til 14+0, kunne se kjønnet veldig tydelig da :)

Planen var å bestille TUL 8 uker på vei, men ganske nylig mistet min venninne i uke 9 så nå kommer jeg nok til å vente til uke 9-10 bare for å være sikker.
Så får vi UL gjennom det offentlige mellom uke 11-14 her hvor jeg bor.
Regner med vi vil ha en i uke 14-15 privat også fordi da fikk vi sett kjønnet ved forrige svangerskap, er så spent denne gangen om spiren holder seg

Skal få fastlegen til å sjekke meg med ultralyd rundt uke 8 :) Bare for å se etter hjertebank og evnt om det er flere enn én. Ellers håper jeg de har startet med tidlig ultralyd på sykehuset her, men det vet jeg ikke. Kommer nok til å bestille en TUL privat hvis ikke rundt uke 13. Skal ikke vite kjønn denne ganga da :nailbiting::woot:

Fra mamastork :)

Vedlegg

• EAFBAA69-42AD-4E95-899D-41985BF6BB5B.png
    EAFBAA69-42AD-4E95-899D-41985BF6BB5B.png
    2,1 MB · Visninger: 115
Skal ta NIPT tror jeg og da tilbyr dr dropin UL i tillegg. Blir da i uke 10. Hvis ikke skal jeg be legen om henvisning eller at jeg går privat. Har 2 MA bak meg tidligere så stresser litt når jeg blir gravid igjen kjenner jeg.

Her jeg bor får alle 3 ultralyder (plus ekstra om nødvendig), uke 7, uke 12 og uke 18. Veldig glad for det

Back
Topp