Tidlig ultralyd

Bestilte egentlig til 4 juni(7+0) men endret det til 2 juli(11+0). Håper dagene går fort o_O

Hvorfor endret du? Ble du anbefalt til å utsette det?

Ble anbefalt det fra klinikken ja! Da de kan se evt misdannelser da! Det kan de ikke i uke 7.. Jeg vil kun ha en tul. Så derfor valgte jeg å ta det i uke 11 isteden. Var på ul i samme uke med sønnen min og. Husker det var en herlig følelse å se den lille bamsemumsen som tok salto inni i magen xsmile9:Heartred

Har alle rett på TUL nå? Eller betaler folk for det privat?

De som ikke har noen medisinske grunner for det tar nok tidlig UL privat ja, og må da betale for det. Det skal vi selv gjøre, syns det er litt lenge å vente helt til OUL. Var også veldig glade for at vi hadde tidlig UL forrige gang fordi vi ikke fikk noen bilder på OUL siden babyen lå så dårlig til :)

De har ikke endret på reglene, så man har kun rett på OUL i uke 17–19. Men veldig mange velger å ta en TUL privat, fordi det er lenge å vente til OUL. Man vil jo gjerne vite at det er liv, ikke MA/BO, hvor mange fostre osv.

I veldig mange andre vestlige land får man TUL i uke 12 og OUL, skulle ønske det var slik her, også.

Skal 7+2 (pga prøverør) også kommer jeg nok til å bestille en privat uke 12 :)

Venter på innkalling til tul, får det forhåpentligvis dekt pga tidligere avvik. Så tipper det blir en i uke 11-12. Er bare 6+2 nå, så synes det er veeeldig lenge å vente :oops::nailbiting:

Last edited:
Jeg skal på inn på sykehuset mens jeg er 5+5. Er det noen vits å spørre om de kan sjekke meg med ul da?

Jeg skal ha til tirsdag når jeg er 6+3, den betaler jeg selv. Skal også ha når jeg er 8+2 på fertilitetsklinikken, frikort så den er gratis pga prøverør baby. Kommer til å bestille en i uke 12 privat også før oul.

Jeg maste meg litt til TUL.. Siden jeg har gått gjennom endel MA/SA tidligere, snart er 40, og overvektig, PLUSS at vi ikke er sikre på hvor langt jeg egentlig er på vei, heheh.

Venter på innkalling til tul, får det forhåpentligvis dekt pga tidligere avvik. Så tipper det blir en i uke 11-12. Er bare 6+2 nå, så synes det er veeeldig lenge å vente :oops::nailbiting:

Vet ikke hva tidligere avvik gikk ut på, men kan hende du kan få fosterdiagnostikk. Da må du ha henvisning fra legen. Da er det tul og blodprøve. :)

Back
Topp