Tidlig ultralyd!

Grykkan

Blir kjent med forumet
I morges var vi på tidlig ultralyd. På storskjerm fikk vi opp 3,5 mm foster, 1 stk, helt riktig plassert og med en hjerterytme på 122 slag i minuttet. Vi hørte slagene høyt. Det var så rart og utrolig å se på. Fikk bilder og videoer tilsendt etterpå. Kan virkelig anbefales. Gir en god trygghet enn så lenge. På torsdag skal jeg på første svangerskapskontroll hos fastlegen. Det blir også spennende.

Noen andre som har tatt tidlig ultralyd nylig?
 
I morges var vi på tidlig ultralyd. På storskjerm fikk vi opp 3,5 mm foster, 1 stk, helt riktig plassert og med en hjerterytme på 122 slag i minuttet. Vi hørte slagene høyt. Det var så rart og utrolig å se på. Fikk bilder og videoer tilsendt etterpå. Kan virkelig anbefales. Gir en god trygghet enn så lenge. På torsdag skal jeg på første svangerskapskontroll hos fastlegen. Det blir også spennende.

Noen andre som har tatt tidlig ultralyd nylig?

Det må ha vært veldig deilig å se ❤️ Jeg hadde forrige onsdag. En liten spire på 6.1mm og et bankende hjerte :joyful:
 
Jeg var i dag. Den var litt vanskelig og få et klart bilde av men hjertet banket og den var 4 mm :happy:
 
Så koselig :) jeg skal neste uke, kjenner jeg er spent. Håper alt er fint<3
 
Så fint! Jeg skal neste uke, er spent...
 
Hvor tidlig er tidlig ultralyd? Hvor tidlig kan se se fosteret og høre hjertelyd?
Er 5 uker i dag og vil gjerne ta en ultralyd for å bekrefte at det er en liten en der (annet enn bekreftelsen fra 8 positive tester og at legen tok test som også bekreftet at jg er gravid)
Har null symptomer på at jeg er gravid, så på en måte tror jeg det ikke før jeg får se det....
 
Jeg gjør som sist og venter til uke 12 jeg. Har ingen blødninger, og har absolutt symptomer til stede. Så gidder rett og slett ikke bruke penger på det før det.
Men da skal jeg til spesialist og se at babyen er frisk, og forhåpentligvis kjønn :)
 
Hvor tidlig er tidlig ultralyd? Hvor tidlig kan se se fosteret og høre hjertelyd?
Er 5 uker i dag og vil gjerne ta en ultralyd for å bekrefte at det er en liten en der (annet enn bekreftelsen fra 8 positive tester og at legen tok test som også bekreftet at jg er gravid)
Har null symptomer på at jeg er gravid, så på en måte tror jeg det ikke før jeg får se det....
På ivf-klinikkene pleier det å være ul i uke 7. Tror ikke det er så mye vits i å prøve tidligere ettersom hjertet ikke begynner å slå før den tida
 
På ivf-klinikkene pleier det å være ul i uke 7. Tror ikke det er så mye vits i å prøve tidligere ettersom hjertet ikke begynner å slå før den tida
Hjertet starter å slå i uke 5 fikk jeg beskjed om hos gyn, men fra uke 6 var det beste å ta ultralyd. :)
 
Ja, hjertet slår fra 5+1 eller 5+2, men vanskeligere å se det før litt senere. Ville ventet til etter 7+0. Og så ser man mye mer da, hvis man klarer å vente til 12+noe... ;-)
 
Vi skal om to uker, ifht oppfølging etter prøverørsbehandling. Spent!
 
Hvor tidlig er tidlig ultralyd? Hvor tidlig kan se se fosteret og høre hjertelyd?
Er 5 uker i dag og vil gjerne ta en ultralyd for å bekrefte at det er en liten en der (annet enn bekreftelsen fra 8 positive tester og at legen tok test som også bekreftet at jg er gravid)
Har null symptomer på at jeg er gravid, så på en måte tror jeg det ikke før jeg får se det....
Jeg var 6+5 på tul i dag, og fikk høre hjertet så vidt, men var ikke mye man fikk se, så ville nok ventet litt.
Om det er noen trøst så hadde jeg ingen symptomer da jeg gikk gravid første gang, og det ble en vilter gutt av det :) :)
 
Snakket med gynekologen i går. Hun sa at jeg kunne få komme på tul når jeg er 8 uker. Er 6+0 i dag. Kan se bankende hjerte fra uke 6, men som hun sa «man ser litt mere enn bare en reke hvis man venter til uke 8-9 :p
 
Bare å smøre seg med tålmodighet da. Ikke lett dette her :knegg:
 
Jeg venter i spenning på innkalling. Ble henvist til gynekolog av fastlegen siden jeg har hatt en god del blødninger siste par ukene. Er 7+0 i morgen, så kanskje det blir en tul til uken?
 
Jeg var på tidlig ultralyd i går (8+4). Overlykkelig over å se og høre at alt var bra denne gangen.
Hadde en MA i fjor så har vært ganske engstelig denne gangen.
 
Har ikke vært enda, men venter på time. Legen skal sende hensvisning så gleder meg masse til å se lille spiren!
 
Jeg var 6+5 på tul i dag, og fikk høre hjertet så vidt, men var ikke mye man fikk se, så ville nok ventet litt.
Om det er noen trøst så hadde jeg ingen symptomer da jeg gikk gravid første gang, og det ble en vilter gutt av det :) :)

Kan jeg spørre hva hjertefrekvensen var på? Var selv på UL i går 6+3, og hjertefrekvens var 87. Kommer til å ta en ny UL om en uke
 
Kan jeg spørre hva hjertefrekvensen var på? Var selv på UL i går 6+3, og hjertefrekvens var 87. Kommer til å ta en ny UL om en uke
Den var på 121 og helt fin Sa gyn noe om at hjertefrekvensen var på 87?
 
Back
Topp