Tidlig ultralyd?

Jeg hadde TUL i dag etter blødninger i to dager nå. Var redd for at nå var det en ny SA på gang. Men til vår store overraskelse fikk vi se ett bankende hjerte. Jeg er 6+1 i dag <3 Skal ha neste UL i uke 8
 
Jeg kommer til å bestille til uke 8-9. Rett og slett for å få bekreftet liv [emoji3]
 
GU sa uke 6/7 pga 2 sa og sist tom fostersekk som ikke ble oppdaget før uke 10. Så blir det forhåpentligvis jevnlig frem til 12 uker?
 
Sniker fra desember.

Oslo Jordmor og Ultralydklinikk i Hegdehaugsveien! :)

Anbefaler også Martin Lundring på Jessheim til organrettet TUL i uke 12-13 hvis det ikke blir for langt, han er veldig dyktig!

Takk for tips! Hvor tidlig hadde du tul? Og er det innvending før uke 12?
 
Takk for tips! Hvor tidlig hadde du tul? Og er det innvending før uke 12?

Jeg hadde TUL i uke 8 og 13 hos Lundring og 3D-UL hos Oslo Jordmor og Ultralydklinikk :) Det varierer litt fra sted til sted men som oftest er det innvendig. Hos Lundring er det innvendig til uke 11, tror jeg.
 
Jeg har fått time til ultralyd når jeg er 7+5. Vil ta det da bare for å sjekke liv[emoji4] og eventuelt antall[emoji28]
 
Jeg bestilte tidlig ultralyd til imorgen er 5+6 imorgen. Har noen andre vært så tidlig?

Jeg hadde en blødning i går, som ga seg i løpet av 4-5 timer. Veldig lys rosa blod, tok ny HCG som visste stigning fra dagen før.
Noen som har vært borti slikt?
 
Var forrige uke , da var jeg 5+4. Men såg lite så skal tilbake 7+3.
 
Jeg fikk anbefalt ul i uke 8-9 av gynekologen jeg snakka med. Skal ta tidlig ul fordi jeg har gjort det med de andre barna + at det er godt å se at det utvikler seg som det skal.
 
Eg er og over 38 år og vurderer å nytta meg av tilbodet om duotest, mest for å få gratis tidlig ultralyd. Nokon som veit kor tidlig eg må gå til fastlege for å få bestilt dette?
 
Du må vel ikkje? Dette er eit tilbod ein kan nytta seg av.
Nei, jeg MÅ ikke, men jeg har et funksjonshemmet barn fra før, derfor ønsker jeg det. Og jeg har en historie som gjør at de vil følge meg opp fra dag 1. Har fått time på sykehuset nå på mandag. Henvist av fastlegen den 6/9, så de vil ha meg inn ganske fort.
 
Last edited:
Nei, jeg MÅ ikke, men jeg har et funksjonshemmet barn fra før, derfor ønsker jeg det. Og jeg har en historie som gjør at de vil følge meg opp fra dag 1. Har fått time på sykehuset nå på mandag. Henvist av fastlegen den 6/6, så de vil ha meg inn ganske fort.

A ha! Då forstår eg at du "MÅ". Uansett bra med god oppfylging. Eg kjem nok og til å ta tidlig ultralyd.
 
A ha! Då forstår eg at du "MÅ". Uansett bra med god oppfylging. Eg kjem nok og til å ta tidlig ultralyd.
Er veldig glad for oppfølgingen jeg får :) Forrige svangerskap var det jo fulltids jobb med alle kontrollene på sykehuset, men jeg følte meg veldig trygg :)
Kjekt å ta tidlig ultralyd, så godt å se om alt er ok liksom :)
 
Back
Topp