Tidlig ultralyd..

Er 6+4 nå, har bestilt tidlig ultralyd i uke 9! Kjempe spente[emoji4] Er det noen her som har erfaring med "tettere oppfølging" i svangerskapet? Jeg får det, grunnet kjent hjertefeil.. Lurer egentlig bare på hva som ligger i det, og om en evnt. får dekket tidlig ultralyd? [emoji849]

Hvor mye ser du så tidlig? :) Vi har time til TUL i 7+1, men har lurt på å fremskynde den til 5+6 fordi vi ikke har lyst å vente så lenge :p Men vi ser vel mye mer om vi venter?

Får nok bare se hjertet. Men det er det vi håper på[emoji6]

• Liker
Reactions: LSB
Kunne tenke oss tidlig ul for å finne ca termin, men tror ikke vi prioriterer å betale så dyrt bare av nysgjerrighet denne gangen heller :)

Da har vi vært på TUL, fikk bare se fostersekken, men det var visst helt normalt så tidlig. Legen mente han kunne skimte hjertet, men han var ikke sikker. Skal tilbake om 2-3 uker for ny TUL. Håper på å se mer da[emoji4]

Kunne tenke oss tidlig ul for å finne ca termin, men tror ikke vi prioriterer å betale så dyrt bare av nysgjerrighet denne gangen heller :)

Termin fastsettes ikke før ordinær UL, fordi alle utvikler seg forskjellig. Det er i uke 18-20 fostrene er likest i vekst og utvikling og derfor termin fastsettes da

Har hatt gjentatte aborter siste år, inkludert en MA og måtte gjennom medisinsk abort ved 10 uker så skal ha oppfølging med TUL.
Har fått første time 6+1. Regner med minst to UL til før ordinær.

Er 6+4 nå, har bestilt tidlig ultralyd i uke 9! Kjempe spente[emoji4] Er det noen her som har erfaring med "tettere oppfølging" i svangerskapet? Jeg får det, grunnet kjent hjertefeil.. Lurer egentlig bare på hva som ligger i det, og om en evnt. får dekket tidlig ultralyd? [emoji849]
Mener ha fått beskjed tidligere at hjertet er det best å se på etter halvgått svangerskap. Tipper du bare får ekstra kontroll av hjertet, men du må nesten høre der du skal ha oppfølgingen.

Termin fastsettes ikke før ordinær UL, fordi alle utvikler seg forskjellig. Det er i uke 18-20 fostrene er likest i vekst og utvikling og derfor termin fastsettes da
Beste tidspunkt for å fastsette termin basert på UL er omkring 11 uker og for å se på organene omkring halvgått. I Norge får vi bare en UL i utgangspunktet så da har kompromisset blitt omkring 18 uker...

Jeg skal ringe legesenteret i morgen. Vet legen min er på ferie, men jeg må til legen fort for å finne ut av medisinering i forhold til stoffskiftet. Har bare en eggstokk også så jeg skal spørre om TUL for å se at den er i livmoren. Fikk det første gang.

Regner med det blir det denne gangen også, ble tett fulgt opp forrige gang for roe nervene til mor etter at vi mistet vår førstefødte. Litt roligere så langt denne gangen, men tar kontakt med sykehuset i morgen, om ikke annet for å høre når "våre" folk er tilbake fra ferie

Hadde tidlig UL forrige svangerskap pga tidligere MA som ikke ble oppdaget før i uke 14+.

Denne gangen vet jeg ikke, har jo lyst fordi frykten for MA er der fortsatt, men det er jo mest i mitt hodet og ikke noe helsemessig forankret.
Jeg har jo 4 fullgåtte graviditeter så statistikken er på min side mener jeg.

Back
Topp