Tidlig ultralyd?

Septemberspire2020

Flørter med forumet
Hei,

Vet det er veldig tidlig enda for oss med termin i januar 2017 - men er det noen som tenker på å ta tidlig ultralyd?:)

Hvis ja- i hvilken uke?:)

Hos oss blir det mange ul. Den første alt i dag. Bare 4 uker. Det er fordi jeg har mistet 3 ganger på rad. Med nr 1 hadde jeg bare OUL og en på overtid. :)

Tidlig ul er mest vanlig fra uke 7 og utover... Men noen gyn mener det er for tidlig i uke 7 pga hjertet kan være vanskelig å se om slår så tidlig...

Vi skal definitivt ha minst en! Hadde en MA i februar og den ble oppdaget i uke 11, da hadde fosteret sluttet å vokse i uke 8.... Så denne gangen blir det en ul i uke 8-9 og helst en til rundt uke 12 :)

Skal definitivt ha en tidlig ul!
Regner med det blir i 8 uke.
Hadde en MA i mars ifjor så er liiivredd nå, har heldigvis en veldig forståelsesfull og hjelpsom lege som garantert henviser :)

Har fått time til kontroll i uke 6 alt! Har hatt en SA og en MA, så jeg får litt ekstra oppfølging. Nå angrer jeg litt på at jeg ringte så tidlig (4uker i dag), tenker plutselig at det blir flaut å ringe tilbake og si det hvis jeg mister igjen om noen dager .

Jeg sniker bare innom litt, men hvis det klaffer for oss denne gangen skal jeg ha en tidlig ul, helst mellom uke 8-10, men må jo se når vi faktisk kan få time. For sist mistet jeg i uke 11, og jeg vil ha en liten trygghet, helst så tidlig som mulig, og spesielt før vi forteller nyheten til sjuåringen og øvrig familie.

Jeg hadde en MA i mars.. Trodde jeg var 8 uker på vei når jeg var på tidlig ul, men da var fosteret bare 5 uker Max.. Så denne gangen håper jeg jordmor eller legen vil henvise meg til tidlig i uke 7 og så vil jeg ha en i uke 15..

Jeg vil også ha tidlig ul.. Har mistet to ganger av 3 graviditeter, siste gang var dødfødt.. Så ble lovet mer oppfølging neste gang.... Er veldig spent kjenner jeg.. Er 5 år siden sist jeg var gravid, og merker at jeg ikke engster meg like mye som jeg hadde trodd . Men flere UL skal jeg absolutt ha :-)

Sendte bestilling på legetime i dag på nett, trodde ikke eg kom til å få med en gang. Men pågrunn av at eg mistet i fjor på sensommeren ville de ha meg inn med en gang. Urin prøve var positiv til tross for at eg var på do 30min tidligere. Blødprøve får eg svar på i slutten av uken også henviser legen meg til tidlig ultralyd når hun har prøve svarene. Fikk aldri mens tilbake etter sa, viste seg at eg har pcos. Fikk Primolut for å starte syklus igjen og tok pergo og vips så var eg gravid. Satser på å se et bankende hjerte om noen uker <3

Jeg har hatt en sa og en MA på rad, så for min egen ro kommer jeg til å ta et par tidlige ul:) Får også oppfølging ettersom jeg går på Crinone (progesteronstøtte pga kort lutealfase).

Har ikke bestemt meg helt enda men tror kanskje jeg vil ha en ul like etter at hjertet har begynt å slå. Jeg vil hvertfall ha en i uke 9-10 igjen (ettersom min MA ble oppdaget i uke 9, og fosteret stoppet utviklingen noen dager før).

Bestilt 23. mai, er da rundt 7 uker. Men får nok av fastlegen grunnet PCOS og bruk av medisiner. Så får se hva jeg gjør :)

Back
Topp