Tidlig ultralyd.

Hadde tidlig ul i uke 6 og 7, pga smerter. Skal ha innvendig ul 15. Mai pga noen cyster, skal samme dag på første kontroll hos fastlegen:) er 12 uker den 16. Mai:)
 
Har vært på 2 allerede. Ville ha bekreftelse på at alt såg fint ut, før jeg avbestilte timen for ivf. Var 5+2, men hjertet hadde ikke begynt å slå, så var jeg 6+4 og da såg alt fint ut :) Nå har jeg hatt en del farget utflod siste uka, så tror jeg kommer til å ta en tidlig UL til..
 
Jeg har lyst men samboer mener det ikke er nødvendig. Føler det blir altfor lenge å vente nesten 10 uker til før vi får se liv der inne. Samboer forstår ikke helt min bekymring for MA...
 
Jeg hadde UL 7+0 pga IVF, og fikk se et nydelig bankende hjerte For første gang i mitt liv, herlig opplevelse! I uke 12 skal jeg tilbake.
 
Hva i uke 7 pga blødning men alt så fint ut skal i uke 12, men av og til så virke de så lenge til så de kan ver at eg har lust å få en når jeg er ca 10 uker
 
Hadde tidlig UL i uka 8, pga exu i forrige svangerskap. UL viste en baby plassert i livmor med et bankende hjerte, så nå blir ikke neste før i uke 18 :)
 
Jeg hadde en tidlig UL når jeg var 6+2/3 da jeg fikk en litt kraftigere blødning enn normalt og noen ekstreme kramper. Legevakten sente meg rett på tidlig UL for å sjekke om jeg hadde en eventuell SA. Var heldigvis ikke det. Så lille hjertet dunke som bare det. 9+5 i dag ;)
 
Har hatt dårlig erfaring med legekontor så langt. Hadde time på tidlig UL 14.april hvor jeg fikk beskjed om at jeg var rundt 8 uker på vei, men legen kunne ikke se noe hjerterytme. Legen mente dette var helt normalt. tenkt over dette helt til forrige mandag og fikk meg ny legetime hvor legen begynte å prate om hvor vanlig det er med abort og man blir gravid igjen osv osv. Jeg gikk gråtende ut av legekontoret å gikk rett inn til jordmor. Hun var rimelig forbannet hun også så hun ringte til sykehuset å snakket med dem. Siden de ikke hadde fått henvising enda måtte jeg ringe å purre på legekontoret. De kunne fortelle da forrige tirsdag at henvisninga til sykehuset blir sendt pr.post og skulle bli sendt samme dag. Ringte igjen idag til sykehuset siden jeg ikke hadde fått noe time i posten enda. De hadde fremdeles ikke fått henvisninga og jeg ringte til legekontoret hvor en annen dame tok tlf og sa at alle henvisninger til sykehuset gikk elektronisk. De fikk en kjeftskur så skal jeg ringe til sykehuset igjen i morgen å høre om de har fått henvisninga nå. Rimelig frustrert, men ikke spesielt redd for at fosteret er dødt. Jeg har ømme pupper, kvalm på kveldene og MÅ spise mer enn vanlig :wacky:

Det ble et langt innlegg som er litt klage oppi det hele, men sånn er det ;)
 
Har ul den 13.mai :) da er jeg etter egen beregning 8+4, blir spennende å høre om det stemmer å håper alt står bra til med spira mi :)

!! Håper ikke jeg er kortere påvei !!
 
Har ul den 13.mai :) da er jeg etter egen beregning 8+4, blir spennende å høre om det stemmer å håper alt står bra til med spira mi :)

!! Håper ikke jeg er kortere påvei !!
Ble veldig overrasket når jeg var på ul ble bare satt en dag tilbake, men han sa at det var så lite og ting forandret seg hele tiden så kunne like gjerne gå etter den "gamle" terminen :)
 
Ble veldig overrasket når jeg var på ul ble bare satt en dag tilbake, men han sa at det var så lite og ting forandret seg hele tiden så kunne like gjerne gå etter den "gamle" terminen :)

Ahaa:)
Redd for at jeg kansje blir satt tilbake litt selv pga ustabil mens syklus jeg.. Litt vanskelig å rekne ut helt rett..
 
Jeg skal ha tidlig UL i uke 12 som en del av DUO test.
Grugleder meg!
 
Da bestilte jeg tidlig UL i morgen! Blir da 8+4.
Klarer ikke å slappe av med den misfargede utfloden min, tynn gul\beige\lysbrun utflod som kommer litt nå og da. Nå har det pågått en ukes tid, og jeg går bare å venter på friskt blod og at dette ikke skal gå veien..
Så nå må jeg bare få sjekket tilstanden til lille frø.. <3
 
Da bestilte jeg tidlig UL i morgen! Blir da 8+4.
Klarer ikke å slappe av med den misfargede utfloden min, tynn gul\beige\lysbrun utflod som kommer litt nå og da. Nå har det pågått en ukes tid, og jeg går bare å venter på friskt blod og at dette ikke skal gå veien..
Så nå må jeg bare få sjekket tilstanden til lille frø.. <3

Har forståelse for skepsisen din:) lykke til på UL i morgen, skal se alt står bra til med spira di :)
 
Har forståelse for skepsisen din:) lykke til på UL i morgen, skal se alt står bra til med spira di :)
Det er rart med det der.., med en gang noe er utenfor "normalen" så er vi i full kriseberedskap ;) Jeg snakket med fastlegen min og selv han anbefalte meg å få sjekket det, slik at jeg fikk svar.. De er vel ganske så vante med bekymrede hormonelle gravide:)
 
Jeg var på tidlig UL idag, da ble jeg satt tilbake ei uke så er da 9+4 i dag :) hjertet banka å slo og jeg kan endelig senke skuldrene for lille knøttet <3
 

Vedlegg

  • 10421327_829331377122138_8850201761055339758_n.jpg
    10421327_829331377122138_8850201761055339758_n.jpg
    31,9 KB · Visninger: 36
  • 11188488_829331393788803_3686869718162064039_n.jpg
    11188488_829331393788803_3686869718162064039_n.jpg
    23,8 KB · Visninger: 35
Jeg har hatt 2 UL allerede. Uke 6 og 7 og skal ha en når jeg bikker uke 14 tror jeg :D så blir det OUL når jeg er 18+5!
 
Back
Topp