Tidlig ultralyd eller ikke

Spire2

Forelsket i forumet
Sommerfuglene
Sensommerbarna 2019
Jeg er veldig delt på om jeg skal ta tidlig ul eller ikke. En del av meg vill sjekke at hjertet slår og sånn. Men etter jeg har mistet 2 ganger, først en sa og så en ma. så vet jeg ikke om jeg tørr? Hva synes dere at jeg burde gjøre?
Har forresten første legetimen imorgen og da er jeg 6+0. For jeg tenkte jeg skulle høre med legen om en eventuell henvisning til tidlig ultralyd.
 
Jeg hadde nok ikke klart å la være, men det er jo veldig individuelt da. Har du gjort det de gangen hvor det gikk galt?
 
Jeg skal, men det er fordi jeg ikke vet hvor langt på vei jeg er pga ustabil syklus, så må ha tul slik at jeg vet når jeg skal på andre kontroller og oul
 
Jeg hadde nok ikke klart å la være, men det er jo veldig individuelt da. Har du gjort det de gangen hvor det gikk galt?
Var ikke på tul dem 2 andre gangene. Eller jo når jeg fikk påvist ma så va jeg jo på ultralyd. Men da viste jeg at det ikke var noe liv der.
 
Jeg tok ikke forrige gang. Denne gangen vil jeg gjerne gjøre det for slippe å bekymre meg. Og hvis det mot formodning skulle være noe galt vil jeg oppdage det nå og ikke når vi liksom skal gå sammen og se på oul. (Kan selvfølgelig skje noe i mellom tiden).

Har sikkert blitt påvirket da "alle" andre har gjort det i vennekretsen har gjort det.

Jeg skal i uke 11. :)
 
Var ikke på tul dem 2 andre gangene. Eller jo når jeg fikk påvist ma så va jeg jo på ultralyd. Men da viste jeg at det ikke var noe liv der.

Da ville jeg tatt tul. Jeg hadde først en sa, og da jeg endelig ble gravid igjen, så syns hvertfall jeg at tul hjalp meg å senke skuldrene. Det er vel fra uke syv som gjelder, men ville bare ringt og hørt.
 
Jeg skal på tidlig ul, men veldig usikker på om jeg skal gå i uke 6 eller 12. Uke 12 skal jeg uansett så kanskje venter jeg litt med for å se om hjerte slår. Det koster ganske mye for ul.
 
Jeg skal om 1,5 uke. Orker ikke gå i uvisshet i ukesvis. Etter jeg mistet sist i 10+0, vil jeg denne gangen få svar, og forhåpentligvis litt ro. Følte meg så trygg sist, men nå vet jeg at livet der inne er så usikkert. Jeg syns ordinær ultralyd er alt for sent. Syns uvissheten om at alt skal gå bra er tung.
 
Sniker fra april her :) Jeg mistet også sist svangerskap (MA), og fikk derfor tett oppfølging i første trimester denne gangen, og det hjalp virkelig på nervene! Første trimester, og egentlig hele tiden fram mot oul, er veldig lang, spesielt om du går rundt og er nervøs fordi du har mistet tidligere. For min del hjalp det veldig med tul (fikk tre stk. før uke 12), og jeg tror jeg hadde gått på veggen uten.. Men det er selvfølgelig opp til hver enkelt hva som er best for dem, og det er ikke sikkert det som hjalp for meg hjelper for deg. Men hvis du bor i en stor by(?), og mulighetene for tul er store, så trenger du jo ikke å bestemme deg helt enda. Du kan jo bare gå så lenge du klarer uten, kanskje er det helt til uke 18, eller så kan du jo bare få bestilt en time kjapt etter hvert. Her i Oslo er det iallefall veldig enkelt å få bestilt tul (både etter henvisning og privat) :) Gratulerer med graviditeten, og masse lykke til med svangerskapet! :)
 
Dette må du jo kjenne på selv, hva du har behov for..!
Jeg skal. Men vil vente til jeg er over 8+0, altså i uke 9. En ting er å se hjertet banke, men min erfaring er at det ikke er garanti for at det blir en termin baby. Når jeg mistet i MA, sluttet utviklingen i uke 7+2, og da hadde jeg sett et bankende hjerte 6+1. Jeg ønsker også en til rundt uke 12 for en siste bekreftelse...Tror jeg da. Mulig jeg klarer meg med dopler :)
 
Usikker selv :( har så lyst og litt usikker på hvor langt jeg er på vei. Men vil ikke oppleve å se at det ikke slår noe hjerte :(
 
Skal be om tul når jeg er i uke 7 eller uke 8, da jeg hadde en BO for to mnd siden som jeg kun oppdaget ved en "tilfeldighet". Så er litt stressa denne gangen :)
 
Skal be om tul når jeg er i uke 7 eller uke 8, da jeg hadde en BO for to mnd siden som jeg kun oppdaget ved en "tilfeldighet". Så er litt stressa denne gangen :)
 
Jeg vet mannen ønsker TUL. Vi mistet sist, og jeg har aldri opplevd det tidligere. Så jeg vet at han føler seg mindre stresset om vi drar. I tilegne har han hatt endel pasienter som nesten har dødd pga exu osv. Så han er veldig stressa. Derfor skal vi på tul. Så slipper han være så himla bekymret. Vi drar vel muligens neste uke.
 
Jeg vet mannen ønsker TUL. Vi mistet sist, og jeg har aldri opplevd det tidligere. Så jeg vet at han føler seg mindre stresset om vi drar. I tilegne har han hatt endel pasienter som nesten har dødd pga exu osv. Så han er veldig stressa. Derfor skal vi på tul. Så slipper han være så himla bekymret. Vi drar vel muligens neste uke.
Exu?
 
Jeg har nok bestemt meg for å høre med legen om henvisning til tul. Å fungerer ikke det så bestiller jeg privat. Tenkte jeg skulle gjøre det i såfall om 2 - 3 uker. Kanskje jeg klarer og roe meg. Men jeg er så redd at jeg skal få beskjed om at hjerte ikke slår :(
 
Back
Topp