Tidlig ultralyd ❤️

Får alle tidlig ultralyd nå? (Har det vært noen lovendringer de siste årene)? :hilarious: Vet det var snakket om på Stortinget, men klarer ikke helt å finne ut hvordan det ble i praksis :p
Jeg får tidlig ultralyd fordi det er prøverørsbarn, for å se at spiren har satt seg på riktig plass og at alt ser bra ut :Heartred
 
Får alle tidlig ultralyd nå? (Har det vært noen lovendringer de siste årene)? :hilarious: Vet det var snakket om på Stortinget, men klarer ikke helt å finne ut hvordan det ble i praksis :p

Dette lurer jeg også på? Er vedtaket iverksatt? Noen som vet?
 
Det er ikke utarbeidet retningslinjer, rutiner eller gjennomføringsplaner for tilbud om TUL ennå, så vi er nok dessverre litt tidlig ute. Men det kommer, i kraft av en vedtatt lovendring. Man må bare få det på plass først :)
Vet at økonomi er en del av diskusjonen, da man tross alt pålegger helsevesenet en ny oppgave, oppå alt de allerede gjør, som man ikke vet helt omfanget av ennå. Derfor har jeg bestilt TUL privat.
 
Jeg ringte for å bestille idag hos en privat klinikk i Skien, men fikk beskjed om at jeg må ha henvisning fra legen, så da må jeg først få time hos legen før jeg eventuelt får en henvisning:meh:
 
Får alle tidlig ultralyd nå? (Har det vært noen lovendringer de siste årene)? :hilarious: Vet det var snakket om på Stortinget, men klarer ikke helt å finne ut hvordan det ble i praksis :p
Jeg spurte Jordmor på Mandag og ho sa det er gjort et vedtak på at alle skal få tidlig ultralyd men det er ikke iverksatt enda, nå KAN man få tidlig ultralyd hvis der er kapasitet til det♥️
 
Jeg fikk henvisning til TUL med anmodning om at det skjer om 2-2,5 uke for å utelukke EXU, i dag. Håper sykehuset er raske på labben så de får til å ta meg inn om et par uker!
 
Back
Topp