Når og hvor bestiller dere? Går dere via fastlege eller bestiller dere utenom?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Via fastlegen for da betaler jeg bare 60kr istedenfor over 1000...Når og hvor bestiller dere? Går dere via fastlege eller bestiller dere utenom?
Veldig spent på hvordan du får det via fastlegen, for jeg har aldri fått dette på tross av bekymringer og blødninger...Via fastlegen for da betaler jeg bare 60kr istedenfor over 1000...
Hva er kub-test?Privat 8+1, mest for å se at det er noe der med hjerte som slår.
Så KUB-test ved sykehuset 13+1, for å sikre at alt er som det skal.
Etter dette håper jeg på å få oftere ultralyd en periode for å trygge at det ikke blir som sist.
Da kom jeg på OUL og alt var galt og det ble svangerskapsavbrudd i uke 21.
De på sykehuset er strengere enn fastlegene er virker det som. Og så er alle fastleger forskjellige dessverre. Min fast legge er kjempe snill og ønsker ikke at jeg skal være bekymret, så forventet ikke noe annet. Jeg fikk en vikarlege denne gang og var redd for å ikke få tul, men han også var grei og henviste meg Jeg sa bare at jeg var engstelig og trodde at det var exu (hadde ingen symptomer på det), men han henviste meg likevel og skrev «bekymringer for exu» på henvisningen, og noen timer senere fikk jeg melding av gynekologen om time allerede dagen etterpå. Var veldig kjekt! Det var såpass tidlig at vi bare så plommesekken, så gynekologen var grei å ba meg komme tilbake om 2 uker for å se at alr var som det var (han ønsker at jeg skulle se baby og hjerte for å ikke engste meg).Veldig spent på hvordan du får det via fastlegen, for jeg har aldri fått dette på tross av bekymringer og blødninger...
Selv etter at det gikk så galt som sist får jeg ikke noe før uke 13, selv om jeg ba om tidligere, og dette var fra sykehuset.
Det er blodprøve og ultralyd som til sammen sier noe om sjansene for kromosomfeil hos fosteret.Hva er kub-test?
Tydeligvis bare fastlegenes skjønn forskjellene ligger i da, det er ganske sprøtt.De på sykehuset er strengere enn fastlegene er virker det som. Og så er alle fastleger forskjellige dessverre. Min fast legge er kjempe snill og ønsker ikke at jeg skal være bekymret, så forventet ikke noe annet. Jeg fikk en vikarlege denne gang og var redd for å ikke få tul, men han også var grei og henviste meg Jeg sa bare at jeg var engstelig og trodde at det var exu (hadde ingen symptomer på det), men han henviste meg likevel og skrev «bekymringer for exu» på henvisningen, og noen timer senere fikk jeg melding av gynekologen om time allerede dagen etterpå. Var veldig kjekt! Det var såpass tidlig at vi bare så plommesekken, så gynekologen var grei å ba meg komme tilbake om 2 uker for å se at alr var som det var (han ønsker at jeg skulle se baby og hjerte for å ikke engste meg).
Koster dette noe? Hvordan får man utført en slik test?Det er blodprøve og ultralyd som til sammen sier noe om sjansene for kromosomfeil hos fosteret.
Veldig spent på hvordan du får det via fastlegen, for jeg har aldri fått dette på tross av bekymringer og blødninger...
Selv etter at det gikk så galt som sist får jeg ikke noe før uke 13, selv om jeg ba om tidligere, og dette var fra sykehuset.
Koster dette noe? Hvordan får man utført en slik test?
Takk for veldig nyttig info!Må bare snike litt her
Det kan stemme at sykehuset ikke gir tilbud før uke 13, men du skulle så absolutt ha krav på henvisning til gynekolog med egen praksis før dette. Sykehusene har stor pågang, og derfor gis ikke ul før rundt uke 12/13,men med henvisning fra fastlege skal du som sagt kunne få et et tilbud før dette. Så forsøk igjen hos fastlegen om du orker
PS jeg har også mistet sent, og ble i påfølgende svangerskap henvist til sykehus til uke 13, fikk time hos gynekolog utenfor sykehus fra uke 8-10
Finn gjerne en gyn du vil henvises til og si det til legen. Du får bare sende pm om du bor i Osloområdet og vil ha tips om dyktige gynekologer.
Takk for veldig nyttig info!
Spørs om jeg orker, har bestilt privat nå, og regner med jeg nøyer meg med en gang der.
Så satser jeg på å få resten på sykehuset etter uke 13. Var da det gikk galt sist, og satser på de ikke vil la meg gå igjennom alt det der en gang til.
Sender deg PM om jeg ombestemmer meg og vil ta det gjennom legen da, det var veldig hyggelig gjort av deg!