Tidlig ul?

Cowgirl

Forumet er livet
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
Skal dere på tidlig ul?:)
Forrige gang var jeg på tul 9+4 og 13+5. Nå håper jeg at jeg klarer å vente til uke 12/13[emoji14] vil ha en en rundt den tiden bare for å sjekke at det er liv[emoji846]
 
Jeg skal ha! Men usikker på når det blir. Ba legen om å få henvisning til ultralyd siden jeg har hatt ustabil syklus (sist mens var 11 mai) (i teorien er jeg ganske sikker på at jeg vet hvor langt jeg er på vei, men jeg tenkte jeg kunne prøve:p) så jeg har time på mandag, og håper de sender en henvisning da!
Jeg hadde en mA/sa i jul, da hadde jeg ul i uke 8/9 og hun kunne så vidt se noe som helst... ble blodprøver av måling av hcg, og etter en uke begynte jeg å blø av meg selv.
Jeg har derfor lyst å ta tidlig for å se at det faktisk er noe der denne gangen!
(Med de to første jeg har var tul i uke 12, da det var lite vanlig å ta før)
 
Sist var jeg 13+0 (trodde jeg var 12+4) så tenker at jeg vil ha en rundt uke 12 denne gangen :) Følte vi fikk se så masse da og vi tar oss bare råd til en!
 
Jeg skal ha 7+4. Ringte bare gynekologen min og bad om en time og det var null stress. Trengte ikke ny henvisning fra fastlege heller. I utgangspunktet ville jeg ventet noen uker til, men skal 2 1/2 uke til Hellas og vil sjekke om det er liv og ikke en ny MA, samt ha tid til å ordne opp ved eventuelle komplikasjoner før ferie. Om alt ser greit ut tenker vi oss på organrettet UL rundt uke 13.
 
Jeg skal ha! Men usikker på når det blir. Ba legen om å få henvisning til ultralyd siden jeg har hatt ustabil syklus (sist mens var 11 mai) (i teorien er jeg ganske sikker på at jeg vet hvor langt jeg er på vei, men jeg tenkte jeg kunne prøve:p) så jeg har time på mandag, og håper de sender en henvisning da!
Jeg hadde en mA/sa i jul, da hadde jeg ul i uke 8/9 og hun kunne så vidt se noe som helst... ble blodprøver av måling av hcg, og etter en uke begynte jeg å blø av meg selv.
Jeg har derfor lyst å ta tidlig for å se at det faktisk er noe der denne gangen!
(Med de to første jeg har var tul i uke 12, da det var lite vanlig å ta før)

Jeg har heller ikke hatt mensen siden 10 mai. Men for noen uker siden tok jeg blodprøve hos legen og da målte de hcg til normal (etter min utregning så ble jeg gravid rundt denne tiden)
Så da gikk den planen i dass[emoji28]

Noe av det første mannen sa da jeg fortalte jeg var gravid "vi skal vel ikke på mange ul denne gang også??" men noen timer senere sier han "hvor tidlig kan vi gå på ul egentlig?" [emoji23]
Så vi får se hva det blir. Men tror ikke jeg gidde å gå før i uke 9, kjekt å kunne se litt [emoji16]
 
Denne gangen skal vi på tul ja, var ikke med første, men denne gangen er vi enige begge to at vi skal ha det. Det er vel rundt uke 12 som er mest anbefalt..?
 
Det blir tidlig ultralyd ja. Må sjekke hvor langt jeg er på vei.
Vil også ha en i uke 12 for å sjekke nakkefold mm.
:)
 
Trur ikke det. Hadde det ikke med den første og gikk bra [emoji4] har ikke behov [emoji4]
 
Ja, det skal jeg. Sist bestilte jeg ul i uke 8, fordi jeg syntes jeg fikk symptomer så seint (jeg er veldig sensitiv for HCG). Da ble det konstatert MA, og det hadde stoppet opp et par uker tidligere. Jeg blir fryktelig kvalm, og da er det vanskelig å holde det skjult.. Så jeg ønsker å se om det er liv. Tipper det blir rundt uke 8 nå også, og så en ny rundt uke 12. Kommer til å være forferdelig nervøs før ul... Men veldig glad for å ha muligheten.[emoji4]
 
Gjennomføres TUL som en gynekologisk undersøkelse?
Kommer nok an på hvor langt på vei man er og hvor man tar det. Jeg hadde ul i uke 8 med frøkna og hadde utvendig ul. Så alt helt greit :)

Kjønn har de vel ikke lov til å si noe om før etter 12 uker tror jeg
 
Kommer nok an på hvor langt på vei man er og hvor man tar det. Jeg hadde ul i uke 8 med frøkna og hadde utvendig ul. Så alt helt greit :)

Kjønn har de vel ikke lov til å si noe om før etter 12 uker tror jeg

Hadde også UL tidlig sist utvendig, bare sjekket at hjerte slo, og ca. Hvor stor bønna var [emoji85] men forstod det slik at når du blir henvist og det er snakk om fosterdiagnostikk så bruker de gyn.? Ok, trodde det kunne være tilfeldig etter hvem man møtte på. Men er nok helt sikkert sikrere å se det på OUL [emoji4]
 
Gah, er ikke noe fan av det. Men forstår at det er sånn det må gjøres for å kunne se det de behøver å se. Pleier de å se kjønn så tidlig?
En kan ha ul utenpå magen tidlig også, om apparatet er godt og en ikke er overvektig. Jeg kunne se og høre hjertet på ul utenpå magen i uke 7 sist gang:)
 
Hadde med de to andre. Andremann var pga blødning i uke 8.
Skal nok forhøre meg om mulighetene :)
Er ikke flust av sånne tilbud her jeg bor...
 
Hadde også UL tidlig sist utvendig, bare sjekket at hjerte slo, og ca. Hvor stor bønna var [emoji85] men forstod det slik at når du blir henvist og det er snakk om fosterdiagnostikk så bruker de gyn.? Ok, trodde det kunne være tilfeldig etter hvem man møtte på. Men er nok helt sikkert sikrere å se det på OUL [emoji4]

Da kan det nok være de trenger mer detaljert med innvendig ja. Ingen erfaring med det.

Er vel uansett vanskelig å se kjønn såpass tidlig som jeg har forstått, men av de jeg vet om har de fått vite i uke 13-14 :)
 
Kommer nok an på hvor langt på vei man er og hvor man tar det. Jeg hadde ul i uke 8 med frøkna og hadde utvendig ul. Så alt helt greit :)

Kjønn har de vel ikke lov til å si noe om før etter 12 uker tror jeg


Ganske sikker på at det er 14 uker:)
 
Back
Topp