Tidlig UL

Da har jeg fått time på KK på onsdag, og hååååååper jeg får en ul da! Tror egentlig ikke at jeg får det, men da får jeg heller bestille meg en time på Volvat rundt uke 12 :)

Jeg kan anbefale Ingrid Borthen i Eidsvåg. Hun har kjempe flink og behagelig. Der betaler du 700 for UL.

Jeg kan anbefale Ingrid Borthen i Eidsvåg. Hun har kjempe flink og behagelig. Der betaler du 700 for UL.
Jeg bruker Anne-Lone Wollen på Volvat når jeg går privat, hun er helt fantastisk! Skal dit i oktober, og gleder meg veldig :) men takk for tips!

Jeg skal på ul rundt 6. Uke, men venter på time. Det er også for å sjekke at det ikke ligger utenfor livmor igjen. Håper på at dette er en skikkelig terminspire - så ønsket!
I dag er dagen for min opprinnelige termin, men det viste seg å være svangerskap i egglederen. Nå er det godt å glede seg over positive tester igjen.
Merket du det på kroppen at svangerskapet var i egglederen? Hadde du vanlige graviditetssymptomer? Jeg har hatt svangerskap utenfor livmoren også, men da merket jeg ingenting. De kunne ikke se på ultralyd hvor det var. Jeg gikk til legen fordi jeg hadde blødd i mange uker, men visste ikke at jeg var gravid.

Merket du det på kroppen at svangerskapet var i egglederen? Hadde du vanlige graviditetssymptomer? Jeg har hatt svangerskap utenfor livmoren også, men da merket jeg ingenting. De kunne ikke se på ultralyd hvor det var. Jeg gikk til legen fordi jeg hadde blødd i mange uker, men visste ikke at jeg var gravid.
Ja, jeg fikk tidlig mistanke og kjempet mot helsevesenet for å bli hørt. Du kan lese mer i min tråd fra den tiden: http://forum.babyverden.no/threads/spotting-for-5-dag-på-rad-hva-skjer.1800435/

Kanskje et dumt spørsmål, men er alle tidlig ul - vaginal ul..?
Ulik praksis :P I mitt første svangerskap fikk jeg første UL i uke 9 hos legen - utvendig. Fikk henvisning til UL på sykehuset da jeg var 11-12 uker - også utvendig.

Men om man går til gyn så tror jeg de helst gjør det innvendig fram til uke 12 eller noe :P

Ja, jeg fikk tidlig mistanke og kjempet mot helsevesenet for å bli hørt. Du kan lese mer i min tråd fra den tiden: http://forum.babyverden.no/threads/spotting-for-5-dag-på-rad-hva-skjer.1800435/
Huff, så ergerlig! Jeg hadde heldigvis en lege som fattet mistanke om SA/EXU før jeg selv gjorde det. Hun henviste med til sykehus for ultralyd for å se etter rester. De så ingenting, men jeg fikk en liten blødning i buken. Slapp operasjon, men fikk en dose metotrexat. Krysser fingrene for at det kommer til å gå bra for oss begge denne gang :)

Jeg merket det veldig godt. Kjentes ut som noe sprakk - helt seriøst. Gikk 3 dager med buken full av blod, før jeg mandagen etter måtte grine meg til å få komme på sykehuset. Der tok det 20 min fra jeg ble undersøkt til jeg lå i sykesenga på tur til operasjonssalen. Helt oppriktig utrolig traumatisk, og sårt å miste ei etterlengta spire. Det var vondere enn både fødsel og ks - så ja... Noen merker noe, andre ikke.

Jeg merket det veldig godt. Kjentes ut som noe sprakk - helt seriøst. Gikk 3 dager med buken full av blod, før jeg mandagen etter måtte grine meg til å få komme på sykehuset. Der tok det 20 min fra jeg ble undersøkt til jeg lå i sykesenga på tur til operasjonssalen. Helt oppriktig utrolig traumatisk, og sårt å miste ei etterlengta spire. Det var vondere enn både fødsel og ks - så ja... Noen merker noe, andre ikke.
Huff, så forferdelig! Får håpe du får den oppfølgingen du trenger og ønsker nå ❤️

Så koselig med ett sånt bilde! Jeg ringte nettopp for å bestille meg time. Og de hadde ikke ledig tid før i november. Men er ikke sikkert hun kunne ta inn nye pasienter då heller i fet hele tatt :-(

Blæ, nå ser jeg at de har gitt meg time litt før jeg egentlig hadde tenkt, er etter egen beregning 10+4 når jeg skal på UL. Hadde egentlig tenkt å være nærmere 12. Noen som har vært på UL i uke 10-11? Får de sjekket «alt» av organer osv da, eller er det for tidlig? Lurer på om jeg skal be om å få flyttet timen ...

Da har jeg fått sett et bankende hjerte :) lå på 115slag :) hun antok ut ifra lengden som nå var 5mm at jeg er 6uker+ :)

Back
Topp