Tidlig ul

Vi har rett på tett oppfølging - spesielt når du har mistet tre ganger!! Jeg får pga at jeg har en fantastisk lege, føler meg heldig der!
 
Jeg skal bestille til uke 8 og uke 12. Samme som sist. Uke 8 for å se hjertet slå og roe nervene. Uke 12 for å sjekke at alt fortsatt er bra. Det er virkelig verdt pengene. Jeg foretrekker å bruke penger på det enn 3D ul senere i svangerskapet - som bare er for bildenes skyld ;)
 
Vi har rett på tett oppfølging - spesielt når du har mistet tre ganger!! Jeg får pga at jeg har en fantastisk lege, føler meg heldig der!

Det kan så være.. Problemet her er at alle mine SA er registrert hos Riksen, ikke hos legen... Og når jeg fikk time for HCGprøve på mandagen var det hos turnuslegen, ikke hos fastlegen.
Jeg har uansett meldt meg på Pregmetstudiet, så der får jeg også tett oppfølging.

Det eneste er at jeg kommer til å bestille legetime ganske tidlig for ønske om fødeplass pga forrige fødsel..
 
Jeg tenker tidlig ul i uke 7 hvertfall for å se om hjertet slår, føler meg liksom ikke ordentlig gravid før hjerteaktivitet er påvist. Kanskje en i uke 12 og.
 
Sniker fra mars2017 :) Skal i morgen på tul. Er da 9+3, dette er pga tidligere blødning.
 
Last edited:
Hvis jeg ikke får henvisning så kommer jeg nok til å bestille selv. Men regner med at jeg får henvisning pga tett oppfølging :)
 
Vi tar nok 2 tul. En nå om noen uker for å se om hjertet slår, og at det ikke ligger utfor livmoren. Og en i uke 13-14, for å sjekke nakkefold gjorde det samme med vårt første barn :)
 
Skal i uke 8. Var henvist til gyn ifm MA i mai, og da sa hun jeg bare kunne ringe og bestille ultralyd til uke 8 når jeg ble gravid igjen :) Hun er veldig grei da!
 
Vi skal i uke 7 og 12 såvidt jeg har forstått. Får også tett oppfølging pga 1 SA, 1 MA og en senabort i uke 20. Første ultralyd blir altså til mandag, og vi håper veldig på at alt er bra da. Da kan jeg slappe ordentlig av❤️
 
Siden jeg ikke aner termin, blir det sikkert tidlig ul..:p ska til legen neste uke
 
Ultralyd i uke 9 pga av at jeg har veeeeldig ustabile sykluser og at jeg tilfeldigvis skulle på GU dagen etter jeg fant ut at jeg var gravid. Han bare satte opp time i uke 9 for å se, og å finne eksakt hvor langt jeg er på vei. Er 100% sikker på lengde selv da, men beregnet ut i fra mens så er jeg dobbelt så langt på vei som jeg vet jeg er ;)
 
Jeg ønsker veldig tidlig ultralyd. Hadde ma i uke 14 forrige gang hvor utviklingen stoppet rundt 7/8. Ønsker ikke å gå så lenge uten å vite igjen :/ Skal ringe min private gyn og høre om jeg kan få både i uke 8 og 10...
Du kan få henvisning av lege. Jeg fikk henvisning til tidl ul pga spontanabort forrige sv.skap.
 
Noen som vet om det er "vanskelig" å få henvisning i fra lege til tidlig ul?
Etter en del smerter i går kveld å brunt utflod så sitter jeg her veldig bekymret.
Kunne gjerne ha tenkt meg på ultralyd for å sjekke om vi kan se hjerte, men er redd for henvisning ikke vil skje om jeg ringer å spør om det.
Jeg skal i uke 12 men d er på egen regning:happy:
 
Noen som vet om det er "vanskelig" å få henvisning i fra lege til tidlig ul?
Etter en del smerter i går kveld å brunt utflod så sitter jeg her veldig bekymret.
Kunne gjerne ha tenkt meg på ultralyd for å sjekke om vi kan se hjerte, men er redd for henvisning ikke vil skje om jeg ringer å spør om det.
Jeg skal i uke 12 men d er på egen regning:happy:

Smerter i nedre del av mage og rundt lysken, samt at den kan stråle nedover beina er helt normalt. Det er ligamentsmerter og kan være veldig vondt.

Jeg har nok en litt vrang lege som ikke henviser så lett, men det kan jo hende din lege er annerledes? Du får ikke vite om legen gjør det uten å spørre i allefall.
 
Jeg har fått fremskyndet min TULtime. Egentlig hadde jeg fått time tirsdag 23.august, men da har jo elevene startet igjen. Så jeg fikk time førstkommende mandag. Da er jeg bare 7+1 etter egne beregninger, men jeg håper på å få se hjerteslag allikevel...
 
Smerter i nedre del av mage og rundt lysken, samt at den kan stråle nedover beina er helt normalt. Det er ligamentsmerter og kan være veldig vondt.

Jeg har nok en litt vrang lege som ikke henviser så lett, men det kan jo hende din lege er annerledes? Du får ikke vite om legen gjør det uten å spørre i allefall.
Var ikke sånn smerte men sterke mensensmerter og smerter i korsryggen, klarte ikke å sove å måtte bytte stilling ofte.
Har vondt i nedre del av magen nå men ikke noe blod.
Skal ringe til legen når jeg får anledning.
 
Jeg har fått fremskyndet min TULtime. Egentlig hadde jeg fått time tirsdag 23.august, men da har jo elevene startet igjen. Så jeg fikk time førstkommende mandag. Da er jeg bare 7+1 etter egne beregninger, men jeg håper på å få se hjerteslag allikevel...
Krysser fingrene for en god opplevelse på UL :) Jeg skal også førstkommende mandag og er så spent at jeg holder på å forgå.. :p
 
Noen som vet om det er "vanskelig" å få henvisning i fra lege til tidlig ul?
Etter en del smerter i går kveld å brunt utflod så sitter jeg her veldig bekymret.
Kunne gjerne ha tenkt meg på ultralyd for å sjekke om vi kan se hjerte, men er redd for henvisning ikke vil skje om jeg ringer å spør om det.
Jeg skal i uke 12 men d er på egen regning:happy:

Vil tro det er grunn nok til å få UL. Håper det ordner seg og alt er bra :)
 
Var ikke sånn smerte men sterke mensensmerter og smerter i korsryggen, klarte ikke å sove å måtte bytte stilling ofte.
Har vondt i nedre del av magen nå men ikke noe blod.
Skal ringe til legen når jeg får anledning.

Det høres i allefall normalt ut, husk at du ikke har hatt baby i magen før, og at det er mye som skal vokse. Men nå er ikke jeg noen lege, og kan bare synse.

Ta den telefonen til legen, sånn at du føler deg tryggere. Klem
 
Back
Topp