Tidlig ul

Mor-til-to

Flørter med forumet
Flere som skal på tul? Vi har bestilt time når vi er ca 10 uker! Blir spennende! Har vært på tul i de to forrige svangerskapene og :)
 
Jeg skal i neste uke, da er jeg 9+3 eller noe slikt. Jeg har ikke bestilt selv da, sykehuset ville ha meg inn pga en liten blødning og siden jeg tidligere har vært plaget med underlivet generelt.
Gru/gleder meg, er min første og vet liksom ikke helt hva jeg kan forvente å se :p
 
Jeg skulle opprinnelig hatt kontroll på prøverørsklinikken for oppstart av nytt forsøk 15. august, så det blir heller til tidlig UL hvis lille spire holder så lenge :) Jeg er 6+3 da i så fall. Og vi kommer nok til å bestille UL til rundt uke 12 også.
 
Hvordan er dette med ul?
Jeg kunne kanskje ha tenkt meg å tatt tidlig ul i uke 10, men er dette noe man må bestille privat eller får man tatt det hos jordmor?
 
Alltid gøy med ul, men har ikke tenkt på det enda. Var forrige svangerskap da jeg var usikker på når befruktningen fant sted. Frister egentlig, men er det er det slik man bestiller selv?
 
Alltid gøy med ul, men har ikke tenkt på det enda. Var forrige svangerskap da jeg var usikker på når befruktningen fant sted. Frister egentlig, men er det er det slik man bestiller selv?
Man må bestille og betale selv ja, men mindre man har en grunn til å få henvisning fra lege.
 
Spør fastlegen om de har en grunn til å henvise. Om ikke må en bestille privat. I uke 8 kan man se knopper som beveger seg (armer og ben), veldig godt tegn. Mellom uke 11-13 er de eneste ukene man kan se om babyen har downs evt. andre kromosomavik.
 
Jeg skal definitivt på tidlig UL. Tror de blir i uke 7 og 12.
 
Jeg vurdere pga tidlige blødninger de andre svangerskapene :) Men jeg vet at jeg blir henvist av legene/jordmor om det skjer denne gangen også :)
 
Bestilte tul til uke 12, som førstegangs gravid så vil jeg ha det + at jeg har mye tvillinger i min familie å gjerne vil få den beskjeden i god tid om det skulle bli det :p
 
Prøver å få til en time rundt uke 10-12 :) superspent, vil egentllg helst nå med en gang... :p
 
Tidlig UL får man henvisning til fra lege dersom det er noen grunn til det. Ellers må man betale alt fra egen lomme.

IVFere som er blitt gravide får UL rundt uke 7 for å se om det er 1 eller flere.

Jeg har ikke orket å ta kontakt med hverken klinikken min hvor alle mine IVF har blitt tatt tidligere eller med fastlegen denne gangen, siden det er en spontan graviditet. Men etter 3 spontanaborter så kommer jeg til å bestille time for tidlig UL i uke 7 for å forhåpentligvis kunne se et bankende hjerte.
 
Jeg får ekstra oppfølging nå siden jeg har mistet 2 ganger. Fastlegen min har ultralydapparat å jeg kunne få komme å få se annenhver uke fra uke 6-7 til uke 12. Er 4+6 i dag så tenkte å vente en god uke til før jeg tar den første.
 
Jeg ønsker veldig tidlig ultralyd. Hadde ma i uke 14 forrige gang hvor utviklingen stoppet rundt 7/8. Ønsker ikke å gå så lenge uten å vite igjen :/ Skal ringe min private gyn og høre om jeg kan få både i uke 8 og 10...
 
Jeg har mistet 3 ganger, men får ikke noe spesiell oppfølging av legen allikevel.. Men jeg skal bestille tidlig UL privat :)
 
Back
Topp