Tidlig UL

Sonniken

Elsker forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberbarna 19
Hvor tidlig drar dere på første UL?

Jeg har bestilt time i dag, hadde egentlig tenkt å vente til uke 9-10, men jeg fikk altså time denne uken, så kunne ikke dy meg.. :D Jeg er ca 7+0 i dag, så er 7+3 på torsdag når jeg skal på UL. Gleder meg utrolig mye nå :)

Har fått time 29.02, da er jeg nøyaktig 7 uker på vei.
Fått timen gjennom sykehuset da babyen er prøverørsbaby :)

Har fått time 29.02, da er jeg nøyaktig 7 uker på vei.
Fått timen gjennom sykehuset da babyen er prøverørsbaby :)

Ah, ja da har du jo noe å se frem til :) Spennende :) Det er jo ikke noen spesiell grunn til at jeg skal, annen enn at jeg har lyst å se at alt er som det skal. Så da koster jeg på meg å dra til den private gynekologen som jeg har vært hos tidligere. Jeg vet hun er veldig flink og hyggelig, så det blir bra :)

Ah, ja da har du jo noe å se frem til :) Spennende :) Det er jo ikke noen spesiell grunn til at jeg skal, annen enn at jeg har lyst å se at alt er som det skal. Så da koster jeg på meg å dra til den private gynekologen som jeg har vært hos tidligere. Jeg vet hun er veldig flink og hyggelig, så det blir bra :)
Hadde gjort akkurat det samme om jeg ikke fikk ul gjennom sykehuset. Hadde aldri klart å vente til uke 18 med ul. :P

Vet ikke når jeg skal på men mellom uke 10-13 et sted.
Føles som en evighet til nå ;)
Alle her får tilbud om tidlig ul for å sjekke for Downs og slike ting, vet ikke hvor glad jeg er for det, men tar muligheten for å se at jeg virkelig er gravid og at det bare er de ;)

Bestilt time 10 mars, da er jeg 7+4 :)

Eg skal 29.02 pga eg har hatt sa og ma rett etter hver andre og eg lure på om eg kan dra til latin amerika i mars

Hvis jeg ikke måtte hadde jeg ikke tatt tidlig ul før uke 11/12 :) Jeg måtte ta en 5+3 og må ha en 7+3.

Last edited:
Skal første gang på mandag, uke 8+0 :) Får på sykehuset siden livmora er delt i to, og vi mista lillebror halvveis i sv.skapet. Skal også en gang rundt uke 12/13

Skal neste fredag. Den 26.feb :) da er jeg 6+6 ..krysser fingrene for et nydelig bankende hjerte på skjermen.

Har nemlig gått på Abboticin(en type antibiotika som skal være veldig skadelig for fosteret tidlig i svangerskap) dette skjedde jo uken før jeg viste at jeg var gravid :

..felleskatalogen sier følgende: Epidemiologiske studier tyder på økt risiko for hjerte-/karmisdannelse etter eksponering tidlig i graviditeten. Reproduksjonstoksiske studier med andre makrolider har vist embryodød og misdannelser (bl.a. hjerte-/karmisdannelser og ganespalte)"

Må si jeg går med en ekstra klump i magen for om alt er bra, men har allikevell en god følelse på det hele.. Regner med nervene roer seg etter UL selv om jeg må ha ekstra oppfølging utover sv.skapet grunnet dette.

Vær sterk lillefrø sier jeg bare! ❤️

Skal 23 mars, er da i uke 12 fant ut med jordmor som skal ta ul at det var en bra tidspunkt for å se at frøet utvikler seg som det skal ❤️

Har time i uke 12. Lenge til! 31.03..

Skal neste fredag. Den 26.feb :) da er jeg 6+6 ..krysser fingrene for et nydelig bankende hjerte på skjermen.

Har nemlig gått på Abboticin(en type antibiotika som skal være veldig skadelig for fosteret tidlig i svangerskap) dette skjedde jo uken før jeg viste at jeg var gravid :

..felleskatalogen sier følgende: Epidemiologiske studier tyder på økt risiko for hjerte-/karmisdannelse etter eksponering tidlig i graviditeten. Reproduksjonstoksiske studier med andre makrolider har vist embryodød og misdannelser (bl.a. hjerte-/karmisdannelser og ganespalte)"

Må si jeg går med en ekstra klump i magen for om alt er bra, men har allikevell en god følelse på det hele.. Regner med nervene roer seg etter UL selv om jeg må ha ekstra oppfølging utover sv.skapet grunnet dette.

Vær sterk lillefrø sier jeg bare! ❤️

Huff, ja da skjønner jeg at du er ekstra spent! Ikke noe kjekt med slike greier :( Snakk om uflaks og da at det skulle skje akkurat da liksom. Jeg krysser fingrene for deg! <3 Aller mest sannsynlig så går det nok fint skal du se <3 Jeg leste litt på det, det står jo at det kun skal tas ved graviditet dersom det er absolutt nødvendig? Det må da vel bety at det ikke er veeldig stor kjangs for at det skulle skje noe galt?

Nå fikk jeg en utvendig hos legen min når jeg var der den 12. men da så man kun en fostersekk og en forstørret livmor, så da skal jeg egentlig ikke tilbake til han før den 29/3. særlig at jeg klarer vente til det, så da har jeg fått bestilt time på knøttet ultralyd i moss 25/2 :D gleder meg veldig..... Skulle helst hatt før jeg, men ho er på ferie, så da får man vel bare smøre seg med tålmodighet :o

Back
Topp