Tidlig ul

Jeg skal på tidlig ultralyd i uke 12. Har ikke bestilt enda, men gjør det 2-3 uker før. Gleder meg! Kan liksom ikke tro at det er noen huleboer inni der, så håper å få det bekreftet :)

Pga en liten blødning i går på jobb ringte jeg i full fart til Aleris som var så snille å kunne ta meg inn med en gang heldigvis. Jeg har ikke hatt noen form for smerter/kramper ifht det lille blodet som kom, og blodet var lys brunt og kun to-tre drypp i trusen. Jeg ble superstresset og følte at alt gikk rundt.

Er kun 5+0, så det var for tidlig å høre hjertet slå for å konstantere liv, men foreløpig så alt helt normalt ut. Jeg var gravid i livmoren, fosteret var 8mm og lå godt i plommesekken. Det så ut som et normalt svangerskap. Så må vi bare vente å se. Jeg skal tilbake om 2 uker for ny sjekk og håper virkelig at alt går bra. Man blir jo så skremt:(

Jeg er i uke 7 nå, og det er ganske fantastisk hvordan den lille i magen har utviklet seg.

Jeg vil bestille tidlig ultralyd i uke 11-12 og det er utrolig hvor langt babyen har kommet i utviklingen da. Gleder meg :Heartred

uke7.jpg uke11.jpg uke12.jpg

Har også veldig lyst på en TUL. Men vet ikke om gyn tar inn uten henvisning. Kanskje jeg bare må ringe å sjekke på mandag?! :P

Tenker i veke 11-12, det hadde eg sist. Både eg og mannen arbeider med CMR-kjemikal, som kan gje fosterskade. Greit å vere trygg på at alt er OK :)

Skal på ultralyd i morgen, er da 6+3. Men jeg har hatt en del blødninger og magesmerter, så det er for å se hvorfor jeg blør så ofte. Er på privatklinikk. Fikk henvisning fra lege, men da var det to ukers ventetid. Kan ikke gå i to uker å vente på en fatal blødning...

Blir mer sannsynlig en del ultralyder siden jeg har delt livmor... har også tenkt på det at det kam være skadelig for fosteret men har ikke funnet noe artikkel eller noe som viser at det er noe bevis på det.

I utgangspunktet tenker vi på å ta en tidlig UL uke 7-8.
Så får ta det derfra :)

Jeg skal i morgen, er henvist for ekstra oppfølging pga mange SA, regner med jeg får samme type oppfølging som med eldstemann og sa gikk jeg nesten hver uke.

Skulle egentlig hatt rund uke 6-7, pga har hatt svangerskap utenfor livmor, men gyn jeg går til var helt fullbooket, så hadde ikke ledig før 4. februar. Er da 8+1. Orker ikke stresse med å få time noe annet sted tidligere, for ting føles riktig

Tidlig ultralyd i går: ble satt frem 5 dager, så er i dag 8+2! Spørs om det blir termin i august eller september.. Kjempefint å få se et bankende hjerte på skjermen! Lille spire var rett over 1 cm

Back
Topp