Tidlig ul

Jeg har fått tid til TUL 29.1. Skrekkblandet fryd. Siden jeg er henvist gyn i forbindelse med hormonbehandling betaler jeg kun egenandel ved konsultasjoner. Usikker hva det koster for ul.

Last edited:
Kan jeg spørre hvor mye dere må betale for en privat ul? :) Der jeg muligens har tenkt og bestille koster det 1200. :) Man må vel ta det privat hvis man vil og ikke får noe henvisning?

Jeg skal ha tidlig UL pga. blødning i forbindelse med UVI.
Venter på henvisning :) jeg tror ikke, og håper ikke, at det er noe galt, men jeg vil bare være heeeelt sikker ;)

Jeg var hos gynekologen i går (hadde bestilt time av andre årsaker lenge før jeg ble gravid) Hun tok en innvendig ultralyd hvor man kunne se embryoet som en liten "bønne", samt høre og se hjerterytmen :D
Utifra siste mens og bildene som viste at embryoet var litt over en halv cm kunne hun si at jeg var 6+1 på vei. Sjekket også lengden på livmorhalsen. Fikk med meg bildene hjem :love017

Vi har faktisk tenkt å ikke ta noen tidlig ultralyd. Har selvfølgelig lyst til å se lille, og hadde vært godt å bli beroliget, men vi smører oss med tålmodighet og venter til OUL. Gjorde det samme sist svangerskap, og det var utrolig spesiell følelse når vi endelig satt der på OUL ❤️ Om vi hadde vært litt rikere ville jeg sikkert gått flere ganger før OUL, Hihi :p ;) :D

Jeg har bestilt privat gynekolog - så tar første kontroll og UL 8 februar. Tror jeg er 11 uker da sånn cirka. :) altfor lenge til :)

Tror uke 11 er en fin tid å ha det på. Tenkte bestille en rundt uke 11-12 selv :Heartred

Jeg var hos gynekologen i går (hadde bestilt time av andre årsaker lenge før jeg ble gravid) Hun tok en innvendig ultralyd hvor man kunne se embryoet som en liten "bønne", samt høre og se hjerterytmen :D
Utifra siste mens og bildene som viste at embryoet var litt over en halv cm kunne hun si at jeg var 6+1 på vei. Sjekket også lengden på livmorhalsen. Fikk med meg bildene hjem :love017
Hørte dere hjertet slå?
Åh så herlig:)

Gleder meg veldig til dette selv.

Vi tok privat UL ved 9 uker med andremann. Jeg var så enormt dårlig, så var vanskelig å holde graviditeten skjult og vi ville vite at hjertet slo og ting så greit ut før vi sa noe til han som skulle bli storebror. Kunne tenkt meg UL før avsløring denne gangen også, men nå må vi reise så enormt langt for privat UL, så det virker usannsynlig.

Har hatt ustabile sykluser da og har selv beregnet termin etter når symptomene dukket opp, så kan jo hende jeg er heldig å få UL for å bestemme termin kanskje? Får vel høre når jeg kommer meg til jordmor, men siden jeg bor på et lite sted og bittelitt uflaks med hvem som er på legekontoret i det jeg går inn døra til jordmora kan gjøre at hele bygda snakker om at jeg skal ha en til, så venter jeg en stund til med å bestille time der.... :-p

Blir tidlig ul her når jeg er 7+5. Dette på grunn av store smerter og blødning i uke 5. Er så lenge til timen, det verker etter å vite om der er noe liv!

Hørte dere hjertet slå?
Åh så herlig:)

Gleder meg veldig til dette selv.

Ja, først viste hun meg på skjermen hvor jeg kunne se at hjertet dunket deretter stilte hun på apparatet slik at jeg kunne høre noen hjerteslag. Det hele gikk veldig fort så jeg rakk nesten ikke å "nyte" det. Var en rar følelse, ihvertfall for meg som er gravid for første gang :)

Jeg hadde ul i uke 13 med sønnen min, fikk vite kjønn:)
Aha, jeg har bare gått til UL på sykehuset fra uke 9, så får ikke vite noe der :p Kanskje jeg skal bestille UL i uke 14 selv om jeg ikke er dårlig, så kan jeg heller forhøre meg om gode gyn som kan se kjønn tidlig

Er veldig fristende å ta tidlig UL merker jeg, men skal prøve å vente til OUL ;) Om jeg ikke får overtalt samboer til at dette er en veldig god ide, og helt nødvendig :p

Har lyst til å ta ul i uke 7-8 for å sjekke liv, men jeg er veeedig usikker om jeg skal :-/ grunnen er at jeg har begynt på blodfortynnende injeksjoner, og siden det er ubehaglig så vil jeg ikke sette dette hver dag hvis det ikke er noe liv der inne.. Hadde vært herlig med en bekreftelse <3 regner med at det ikke er skadelig siden det er så mange som tilbyr tidlig ul.

Back
Topp