Tidlig Ul

SB93

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Hva tenker folk om tidlig UL?
Hva er grunnen til at folk flest gjør det??
Er det i hovedsak for å sjekke at det er noe der?
Eller se om ting ser fint ut med spira i forhold til misdannelser osv?

Jeg tenker at dersom det er noe "galt " med spira så er vel sjansen veldig stor for at det blir en abort??

Jeg tok ikke tidlig UL med førstemann, men føler et mye større behov for det nå. Av en eller annen grunn...
 
Tok ikke sist da det ikke var et tilbud om det her jeg bor. Nå er det mulighet for det, men vet rett og slett ikke om jeg orker å bruke så mye penger på det? Det vil i så fall være for å se at det er noe der, at hjertet slår. Men tenker at jeg klarte meg fint uten sist, så da kan jeg klare meg denne gangen også. Fant hjertelyden med doppler rundt uke 11 sist, satser på det samme nå.
 
Tok ikke sist da det ikke var et tilbud om det her jeg bor. Nå er det mulighet for det, men vet rett og slett ikke om jeg orker å bruke så mye penger på det? Det vil i så fall være for å se at det er noe der, at hjertet slår. Men tenker at jeg klarte meg fint uten sist, så da kan jeg klare meg denne gangen også. Fant hjertelyden med doppler rundt uke 11 sist, satser på det samme nå.

Ikke sant... syntes det virker litt skummelt med flere UL.. men med tanke på misdannelset osv såå..

Men med tanke på misdannelser osv vil jeg kanskje tro kroppen ordner opp og aborterer isteden?
 
Ikke sant... syntes det virker litt skummelt med flere UL.. men med tanke på misdannelset osv såå..

Men med tanke på misdannelser osv vil jeg kanskje tro kroppen ordner opp og aborterer isteden?
Tja... Den gjør vel ofte det, men det fødes jo noen med misdannelser også. Vet ikke hvor mye av slikt man kan se på tidlig ul.
 
Tja... Den gjør vel ofte det, men det fødes jo noen med misdannelser også. Vet ikke hvor mye av slikt man kan se på tidlig ul.

Nei ikke godt å si.. men håper også på å få noen svar fra de som skal ta tidlig ul og grunnen til det.. spennende å høres fra hva folk tenker om det:)
 
Nei ikke godt å si.. men håper også på å få noen svar fra de som skal ta tidlig ul og grunnen til det.. spennende å høres fra hva folk tenker om det:)
De kommer nok etter hvert, sikkert mange som har lagt seg nå :)
 
Jeg skal ta tidlig ultralyd. Gjorde det med forrigemann av medisinske grunner. Denne gang er det fordi vi ble gravide med ivf. Virker som det er rutine flere steder med en ultralyd 6-8 uker på vei da:)

Hadde uansett tatt en rundt 12 uker denne gang også (det gjorde vi forresten også sist, den var valgfri og privat). Er veldig betryggende å se at alt er fint og at det faktisk er noen der inne:) denne gang er det ikke sjans å unngå kjenne at det skjer noe, er så mye murring og verking og strekking der inne, men sist graviditet tror jeg ikke jeg merket noe før jeg kjente spark:)
 
Eg har ikkje hatt tidlig ul på dei to forrige og kjem ikkje til å gjere det no heller. Tenker at så lenge alt går fint, så treng eg ikkje det før oul.
 
Med første gjorde jeg ikke det.
Nå gjør jeg det fordi jeg hadde MA i April. Gikk 1 mnd uten å merke at det var noe galt. Når jeg var 13 uker begynte jeg å blø litt, og da ble det sjekket med ul at det ikke var noe liv siden 8+6.
Fikk henvisning fra legen min nå bare for å sjekke så jeg ikke må gå igjennom det samme igjen:)
 
Med første gjorde jeg ikke det.
Nå gjør jeg det fordi jeg hadde MA i April. Gikk 1 mnd uten å merke at det var noe galt. Når jeg var 13 uker begynte jeg å blø litt, og da ble det sjekket med ul at det ikke var noe liv siden 8+6.
Fikk henvisning fra legen min nå bare for å sjekke så jeg ikke må gå igjennom det samme igjen:)
Men hadde det ikke vært for MA i April hadde jeg ikke tatt tidlig ul:)
 
Tenker oss tidlig ul i uke 12. Første barn og spennende å se. Samt fint med bekreftelse på at alt ser bra ut.

Når vi har vært der tenker vi at vi deler nyheten med familie og venner.

Da tror jeg det blir tidlig ul i slutten av november og oul etter nyttår.
 
Jeg gjør det fordi jeg vil ha en liten bekreftelse på at det er noe der :) første gangen min, så vil gjerne se spiren :)
 
Veldig spennende da! Er jo veldig spennende å se spira si første gangen da! Kjenner jo på den sjøl at jeg har lyst til det denne gangen .... så får gå I tanke boksen :p
 
Vi gjorde det forrige svangerskap pga en MA fra før. Godt å se at det var et bankende hjerte der. Skal på gu den 28 okt så håper han vil ta en titt da. Vil være ca 7 uker på vei så kan finne et bankende hjerte <3
 
I første svangerskap tok jeg tidlig ul i uke 7 og 12 og mot slutten av ren nyskjerrighet denne ganger får jeg minimum dekket ul i uke 7, 10, 14, 16, 18 og 20. Det er fordi jeg har hatt et svangerskap utenfor livmoren og en tidlig fødsel i uke 20, så jeg blir fulgt veldig tett.
 
Jeg hadde Ul både uke 6 og 12 forrige gang.. uke 6 da vi hadde vært prøvere en god stund og under utredning.. og vi kunne ikke helt forstå det.. så ville ha en sjekk for å se at det faktisk var noe der... og uke 12 som en bekreftelse på at alt så bra ut.. blant annet siden vi er over 30 ;) Nå har jeg jo virkelig ingen symptomer.. så lurer på å bestille meg en time for å se at det faktisk er noe som lever der inne... tenkte enten neste fredag .. eller mandagen etter.. vi får se ;)
 
I første svangerskap tok jeg tidlig ul i uke 7 og 12 og mot slutten av ren nyskjerrighet denne ganger får jeg minimum dekket ul i uke 7, 10, 14, 16, 18 og 20. Det er fordi jeg har hatt et svangerskap utenfor livmoren og en tidlig fødsel i uke 20, så jeg blir fulgt veldig tett.

Greit med god oppfølging da!
 
Jeg går for jeg vil vite om alt står bra til inni der. :)
 
Er egentlig det jeg vurderer litt også. Av en eller annen grunn føler jeg større "trang" for det denne gangen enn med første. ..:p
 
Vi kommer jo til å få det pga at det er prøverør vi har blitt gravide med, men med første barnet vårt ( som ikke er prøverør) betalte vi for ultralyd i uke 6 og 12 selv er for å kunne slappe av litt mer og føle oss trygge på at ting er som det skal
 
Back
Topp