Tidlig UL

benedictee_49

Blir kjent med forumet
Jeg er 7+5 i dag etter egne beregninger, og skal til legen i løpet av denne uken eller tidlig neste for å bekrefte alt, og for å sette opp UL, da jeg har epilepsi. Sist gang var jeg hos lege/jordmor på sykehuset, og på UL, sikkert ti ganger for å se at barnet hadde det bra i forhold til medisiner osv.. Men da fant jeg det ut i uke 14, og brydde meg ikke spesielt mye om kjønn eller noen ting da det gikk såpass fort frem til OUL, og at jeg ikke helt var inne i den "gravid-lykken" enda, så var ikke kjønn noe jeg tenkte på.. Denne gangen var det planlagt og har vært klar for alt siden positiv test!

Så spørsmålet mitt er: Hvor tidlig kan man se kjønn? Jeg skal mest sannsynlig på tre-fire UL før uke 20, så har sikkert mulighet for å se det før den tid hvis det ligger riktig. Føler at alt blir så mye mer virkelig når jeg får et kjønn å forholde meg til! :-)

Han som utførte ultralyd på meg, sa men kunne se en ''stolt gutt'' fra uke 11/12.

De har vel ikke lov å si noe før uke 12, selv om det av og til er mulig å se... (Pga man ikke skal ta abort pga kjønn før uke 12)

Vi fikk vite det midt i uke 14 sist, ventet såpass "lenge" for å prøve å gjøre det enda sikrere at det var mulig å se noe:-) så 14-15 tror jeg du er ganske sikker på å få vite, så lenge du ikke har en veldig sjenert baby:P

De har vel ikke lov å si noe før uke 12, selv om det av og til er mulig å se... (Pga man ikke skal ta abort pga kjønn før uke 12)

Vi fikk vite det midt i uke 14 sist, ventet såpass "lenge" for å prøve å gjøre det enda sikrere at det var mulig å se noe:-) så 14-15 tror jeg du er ganske sikker på å få vite, så lenge du ikke har en veldig sjenert baby:P

Åh, det visste jeg ikke! Kunne aldri vurdert abort for å prøve å få et annet kjønn, så den tanken har ikke streifet meg engang.. Da får vi bare se hva de sier :-)

Åh, det visste jeg ikke! Kunne aldri vurdert abort for å prøve å få et annet kjønn, så den tanken har ikke streifet meg engang.. Da får vi bare se hva de sier :-)
Jeg vet ikke om det er en "offisiell lov", eller bare en uskreven regel som de praktiserer etter... Men tanken slo meg ikke før noen nevnte det i samme sammenheng for meg forrige gang!!

Back
Topp