Tidlig ul

Må man alltid betale for tidligere ultralyd enn i uke 17-19? Eller er det noen "krav" for hvorfor man i såfall får en gratis tidlig UL? :)

Man får UL før hvis det er medisinsk indikasjon (mulig exu, habituell abort, etter IVF såvidt jeg har forstått), jeg har fått flere gratis UL, men gratis og gratis, det er jo pga at det er en risiko for noe, og det er ikke moro. Det beste man kan håpe på er at man må betale hvis man vil ha UL før ordinær mao :)
 
Var det jeg regnet! Ja, forstår det, man vil jo helst slippe å trenge den tidlige ultralyden :) Vi tenker å ta ultralyd rundt uke 12, både fordi jeg ikke klarer å vente med å sjekke om alt er som det skal til uke 17-19, og fordi vi vil fortelle det til resten av familien ved å gi UL-bildet i gave!
Jeg også fant et sted i nærheten der dem bare skal ha 500,- :)
 
Kommer nok til å ''kjøpe meg'' en privat UL i uke 12 jeg og :) Gjorde det sist jeg gikk gravid og det var absolutt verdt det! Samme med 3D.
 
jeg betalte ikke noe som helst jeg :) å jeg har heller ikke hat SA :) Grunnen for at jeg fikk det, var for at de trodde jeg hadde svangerskap utenfor livmor..
 
jeg betalte ikke noe som helst jeg :) å jeg har heller ikke hat SA :) Grunnen for at jeg fikk det, var for at de trodde jeg hadde svangerskap utenfor livmor..

Ja det skjønner jeg godt. Kjenner en som hadde det. Og hun måtte legges inn på sykehus. Så det er bra de ser etter det. Men kjenner også folk som har veldig ofte SA. Som har fått tidlig ultralyd for å berolige. Men her spørs det sikkert på hvilke lege man er hos og.

Sku ønske jeg og kunne få. Er så redd for SA at det er helt sinnsykt. Dagene går såååå langsomt. :p
 
Her er jeg redd for MA, og at babyen har sluttet å vokse, selv om jeg HÅPER og regner med at alt står bra til med den lille spiren <3 Skal på privat UL i morgen, innvendig UL. Noen som har erfaringer med innvendig UL? Er litt nervøs, hihi :)
 
Her er jeg redd for MA, og at babyen har sluttet å vokse, selv om jeg HÅPER og regner med at alt står bra til med den lille spiren <3 Skal på privat UL i morgen, innvendig UL. Noen som har erfaringer med innvendig UL? Er litt nervøs, hihi :)
Jeg har hatt flere innvendige UL. det går veldig fint! grunnen for at du får innvendig er at de liker å bruke den for å se nøyere når fosteret er så lite som nå :) det vises jo nesten ikke igjennom magen enda :)
 
Jeg har hatt flere innvendige UL. det går veldig fint! grunnen for at du får innvendig er at de liker å bruke den for å se nøyere når fosteret er så lite som nå :) det vises jo nesten ikke igjennom magen enda :)

Okei! :) Greit å vite, da blir det i alle fall ordentlig gjort, håper virkelig den lille der inne vil vise oss et hjerte som banker <3 Har skremt meg skikkelig opp, og vil se at alt står bra til! :) Sambo har bursdag i morgen, hadde vært verdens fineste gave å se hjerteslag i morgen. Gruer og gleder meg på samme tid!
 
Får nok tidlig ul for å beregne termin :) var på 3 sist pga komplikasjoner. Innvendig er helt greit men litt ubehagelig. Føles litt som noen romsterer med en tynn og lang dildo, bare at det føles rart og langt ifra som noe seksuelt (heldigvis).
 
Syns også det var litt ekkelt med den staven oppi der :p men var iallefall fort gjort ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Var på UL i går og fikk vite at jeg var ca 5 uker på vei. Så ikke noe i livmoren enda da og hjertet slo ikke enda men skal tilbake på mandagen så får jeg se da :)
 
Var på UL i går og fikk vite at jeg var ca 5 uker på vei. Så ikke noe i livmoren enda da og hjertet slo ikke enda men skal tilbake på mandagen så får jeg se da :)
Får du gratis ul da eller betaler du? :)
 
Kan jeg spørre hvorfor? Er du hos din normale fastlege eller hos privat gyn? :)


Sent from my iPad using BV Forum

Er på sykehuset for visste ikke hvor langt jeg var på vei. Kunne vært oppimot 4 mnd men var heldigvis bare litt over 1 mnd på vei da. Men når jeg var der sist så slo ikke hjertet men skal tilbake på mandag og se da :)
 
Jeg fikk svar på blodprøvene fra onsdag, hcg lå på 1030 :) tok nye prøver å får vite på mandag hvor mye det har økt :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp