Tidlig ul

Isrose

Flørter med forumet
Ser nesten alle skal på tidlig ul, hvorfor det? Kun for å være nysgjerrig (:-D)? Skjønner det hvis det er grunn til å være bekymret for sykdom el.l. Da jeg fikk første jenta mi for 1,5 år siden var vi kun på oridinær ul og syntes det var nok. synes det er like spennende å ikke helt vite hvem som er inni magen, vi visste heller ikke kjønn og det var veldig spennende:-):-) Vet noen er skeptisk til mange ul'er pga stråling, men tror ikke det er noe bevis for det(?). Eller bør jeg også gå på tidlig ul? Ser man egentlig så mye da? :-)

Jeg skal på tidlig ul pga oppfølging hos en fertilitetsklinikk. Har vært på ca 14 ul på hver av mine svangerskap. På sykehuset så tror ikke det er fare for stråling nei. De videre ul er oppfølging fordi jeg har små barn.

Jeg skal på tidlig ul pga kromosomfeil hos foster i første svangerskap. Skal ha en i uke 23-24 fordi jeg fikk alvorlig svangerskapsforgiftning sist gang. Da sjekkes blodtilførsel i navlestrengen og morkaka :)

Jeg skal fordi jeg vil vite om alt er bra, samt om det er bare en eller om det er flere der. Gikk på dobbel pergotime kur, så er en liten sjanse for fler.

Mamma til Herman venter lillebrøster mars 2014
Taster på appen :-)

Bare for å sjekke at alt er ok her også. Mistet 2 ganger, så vil bare se at lille lever og har det bra:)

Trolljente født 13.10.2011
Lillebror/søster ventes 26.03.2014

bare for å sjekke om alt er ok :)

Pga jeg aborterte i mai. Var en sa... var på ul i uke 7 skal tilbake på organrettet i uke 12

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Fordi jeg ikke vet hvor langt jeg er på vei, kan være alt i fra 6+ til 11. Selv tror jeg 6-7, mens legen målte livmoren min til 8-9 uker for snart to uker siden, derfor ville hun sende meg på tidlig UL siden vi var så "uenige" :)

Og det er ikke meg i mot ;-)
Jeg skal forresten i morgen og er overnervøs for at det ikke skal være liv der pga veldig lite symptomer, så det skal bli godt å få bekreftet ettelleranna!

Vår førstefødte kommer mars 2014, lykkelige <3

Jeg vil vite at det er liv der.. Kan ikke tenke meg noe verre enn å komme til oul også begynte feks hjertet aldri å slå, men man har gått rundt å trodd det så lenge. Kan ikke se for meg hvor stort fallet da må være.. misunner deg om du har en sånn ro at du føler du ikke trenger noe annet enn oul!

-Appen

Fordi jeg ikke vet hvor langt jeg er på vei, kan være alt i fra 6+ til 11. Selv tror jeg 6-7, mens legen målte livmoren min til 8-9 uker for snart to uker siden, derfor ville hun sende meg på tidlig UL siden vi var så "uenige" :)

Og det er ikke meg i mot ;-)
Jeg skal forresten i morgen og er overnervøs for at det ikke skal være liv der pga veldig lite symptomer, så det skal bli godt å få bekreftet ettelleranna!

Vår førstefødte kommer mars 2014, lykkelige <3

Lykke til! Du må oppdatere oss i morgen da :)

-Appen

Fordi vi har hatt prøverør. Da får man tidlig ul :) Eneste "fare" som har blitt oppdaget ved mange ul er at barnet kan bli venstrehendt. Og det gjelder sikkert ved veeeldig mange ul. Så tror ikke det er skadelig :)

Fordi jeg hadde en SA i Juni. Legen var usikker på om det var rester etter den eller ny graviditet som var skyld i at jeg hadde hcg på 70 når jeg var til kontroll (4uker etter SA). har i ettertid steget mye, så det ER ny graviditet. Får ul alikevel, siden jeg ikke har noen mens å gå ut i fra, og dermed ikke vet hvor langt jeg er på vei.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Skjønner godt at dere som har vært gravid tidligere med foster som har hatt kromosomfeil, mistet tidligere eller annen mistanke om at noe er galt ønsker tidlig ul. Bare begynte å gruble på om jeg også bør få meg en time.. Hmmm.. Her jeg bor er det små forhold, kjenner noen som jobber på fødeavdelinga som ligger nærmest og vil helst ikke avsløre nyheten enda. Går jeg til jordmor og spør om hun kan ordne time er det også veldig sannsynlig at jeg møter noen jeg kjenner på venterommet. Hmmmmm....

Jeg skal på ul i morgen. Det er pga at jeg har hatt litt blødning og jeg trenger å få en bekreftelse på at den lille huleboeren er i live. Har mistet to ganger tidligere. Men selv om jeg ikke hadde hatt noen blødning så hadde jeg nok tatt en tur til ul. Syns det virker så skummelt å offentliggjøre graviditeten hvis det ikke er noe der. Tror ikke det har så mye å si om en går et par ganger til ul. Tenk på de som har risikosvangerskap som må på jevnlig kontroll.

Skjønner godt at dere som har vært gravid tidligere med foster som har hatt kromosomfeil, mistet tidligere eller annen mistanke om at noe er galt ønsker tidlig ul. Bare begynte å gruble på om jeg også bør få meg en time.. Hmmm.. Her jeg bor er det små forhold, kjenner noen som jobber på fødeavdelinga som ligger nærmest og vil helst ikke avsløre nyheten enda. Går jeg til jordmor og spør om hun kan ordne time er det også veldig sannsynlig at jeg møter noen jeg kjenner på venterommet. Hmmmmm....

Hvor langt er det for deg å reise for å ta en ul en annen plass? Ta det som en liten utflukt :)

Fordi vi har hatt prøverør. Da får man tidlig ul :) Eneste "fare" som har blitt oppdaget ved mange ul er at barnet kan bli venstrehendt. Og det gjelder sikkert ved veeeldig mange ul. Så tror ikke det er skadelig :)
Jeg har hatt mange ul med begge mine. Hun eldste er veldig høyrehendt og hun minste ser ut til p foretrekke høyre hun også så ingen skade har skjedd her:-))

Har egentlig bestemt oss for å bestille tidlig ul vi og. Mistet i uke 7 sist, og vil bare bekrefte at det er liv.
Men så tenker jeg at mye uansett kan skje mot uke 12, så tror jeg prøver vente litt til og heller tenke positivt...
-Så kanskje det bare blir oul likevel... :)

Det er 2,5 time å kjøre til annen fødeavdeling (nærmeste mulighet er fødestue). Kan man bare be om tidlig ul sjøl eller må jeg ha henvisning fra lege? Hmmmmm... Er i uke 7 nå, men når bør man i såfall dra på tidlig ul? Kan kanskje være ventetid også?

Back
Topp